Izvor: Magyar Szó, 11.Apr.2011, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Marginalizovan maternji jezik

Petnaestak profesora koji u školama predaju predmet negovanje maternjeg jezika sa elementima nacionalne kulture dogovorili su se na sastanku u Novom Sadu da se sa predlozima koji treba da obezbede veći ugled ovog školskog predmeta obrate i kancelariji Pokrajinskog ombudsmana, zameniku pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, upravu i propise Zoltanu Jegešu, kao i nacionalnim savetima manjina. Prema njihovim rečima, naime, u vojvođanskim školama je ovaj fakultativni predmet od strane prosvetnih vlasti i direktora škola marginalizovan, u školskim dnevnicima se njemu jedva obezbeđuje prostor, iako javno niko ne osporava potrebu za ovim vidom nastave. Predavači romskog, slovačkog, rusinskog, hrvatskog i mađarskog jezika na školskim časovima negovanja maternjeg jezika su se zato još početkom godine obratili Ministarstvu prosvete predlažući, pored ostalog, da taj predmet postane obavezan izborni predmet za učenike od prvog do četvrtog razreda osnovne i srednje škole, odnosno da i ocene iz negovanja maternjeg jezika budu uračunate u opšti uspeh učenika.

Nastavak na Magyar Szó...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Magyar Szó. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Magyar Szó. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.