Kako postupiti u slučaju saobraćajne nezgode

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 23.Jan.2018, 14:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako postupiti u slučaju saobraćajne nezgode

S obzirom na to koliko su učestale saobraćajne nezgode, kao i na potencijalno veliku materijalnu štetu, veoma je važno znati kako postupiti u takvim okolnostima.

Šta je najbitnije uraditi nakon nezgode objašnjava savetnik u Odseku za edukaciju korisnika finansijskih usluga Narodne banke Nikola Đukić.

"U slučaju saobraćajne nezgode najpre je neophodno da obavestite policiju (192), kao i hitnu pomoć (194) u slučaju da ima povređenih, a zatim treba sačekati >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << da službena lica obave uviđaj", kaže Đukić.

On ističe da zatim treba obezbediti da vozilo ne ometa saobraćaj, a da se pri tom na mestu nezgode ne dira ništa što bi otežavalo sastavljanje zapisnika o saobraćajnom udesu, te da treba preduzeti mere zaštite vozila od daljih oštećenja.

"Zbog kasnijeg odštetnog zahteva potrebno je, pre potpisivanja zapisnika uviđaja, proveriti da li su svi bitni podaci uneti i da li je činjenično stanje pravilno navedeno, s obzirom na to da postoji pravo na prigovor ukoliko zapisnik nije objektivno sačinjen", objašnjava Đukić.

On dodaje da se zapisnik može podići u službi MUP-a, nadležnoj prema teritorijalnom principu, tj. prema mestu gde se saobraćajna nezgoda dogodila.

"U roku od 15 dana treba obavestiti osiguravajuće društvo o nastupanju osiguranog slučaja, kako bi se obavila procena štete I ostvarivanja prava na naknadu", kaže Đukić.

On dodaje da se odmah treba obratiti lekaru ukoliko je prilikom saobraćajne nezgode bilo povređivanja s obzirom na to da je medicinska dokumentacija dokaz o vrsti i stepenu povreda.

"Od velike je važnosti da se ništa ne popravlja na vozilu pre sastavljanja zapisnika o oštećenju, kao i da se pre potpisivanja zapisnika pročita svaka uneta izjava, a radi provere njihove istinitosti", ističe Đukić.

On dodaje da ne treba započinjati popravku vozila ukoliko je u zapisniku navedeno da je potrebno utvrditi rentabilnost popravke, te da se od toga treba uzdržati dok se ne dobiju rezultati ispitivanja rentabilnosti.

"Zahtev za naknadu štete, sa potrebnom dokumentacijom, treba podneti društvu za osiguranje koje je osiguralo vozilo učesnika nezgode odgovornog za nastalu štetu", kaže Đukić.

On navodi dokumentaciju potrebnu prilikom podnošenja Zahteva za naknadu štete: podaci o osiguranju (broj polise i ime društva koje je izdalo polisu), dokaz odgovornosti učesnika nezgode (zapisnik uviđaja, pravnosnažna sudska odluka), medicinska dokumentacija, potvrda dokaza o obimu i visini materijalne štete (zapisnik o oštećenju vozila, računi popravke vozila).

"Osiguravajuće društvo je dužno da u roku od 14 dana od podnošenja Zahteva za naknadu štete učini ponudu za isplatu naknade, a ukoliko je pretrpljena šteta u nezgodi sa neosiguranim vozilom, naknada štete se ostvaruje kod Garantnog fonda", kaže Đukić.

On ističe da ako je štetu napravilo nepoznato vozilo, naknada od Garantnog fonda može se dobiti samo po osnovu povreda i oštećenja zdravlja.

"Ukoliko je štetu prouzrokovalo vozilo sa stranim tablicama, važno je da se osim broja uzme i isečak zelene karte, dok se Zahtev za odštetu može podneti društvu za osiguranje oštećenog ili Udruženju osiguravača Srbije", objašnjava Đukić.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.