KI: Novi sjaj za staru lokomotivu

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 24.Jun.2016, 10:47   (ažurirano 02.Apr.2020.)

KI: Novi sjaj za staru lokomotivu

Članovi Društva prijatelja železnice Kikinda u narednih nekoliko dana rekonstruisaće i urediti lokomotivu koja, nakon što je 1983. godine postavljena ispred Železničke stanice, predstavlja simbol grada. Planirano je da se lokomotiva ofarba, da joj se postave originalne oznake i instrumenti, ali i da se osvetli reflektorima.

Banatska kraljica, kako je popularno zovu kikindski železničari, predstavlja simbol grada od kako je postavljena 1983. godine. Parna lokomotiva napravljena >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << je 1916. godine u Budimpešti i sa 470 konjskih snaga razvijala je brzinu od 60 kilometara na sat.

Grupa ljubitelja lokomotiva odlučila je da toj mašini vrati stari sjaj.

"Mi se trudimo da nju očuvamo i ona je zaista već očuvana s obzirom na to koliko ima godina. Ofarbaćemo je, vratićemo stare oznake originalne, već smo napravili nastrešnicu da je zaštiti od atmosferskih uticaja i osvetlićemo je reflektorima", kaže Ivan Simić, predsednik Društva prijatelja železnice Kikinda.

Još sredinom 19. veka Kikinda je dobila prvu prugu u državi koja ju je povezivala sa Segedinom u Mađarskoj i Temišvarom u Kikindi. Jedan od najvećih poduhvata lokalnog udruženja železničara bila je revitalizacija pomenute pruge.

"Napravili smo niz akcija, napisali nekoliko knjiga na tu temu, animirali smo ljude od najvišeg vrha vlasti do dece u zabavištima i stalno radimo na tim aktivnostima. Mislim da smo uradili dobar posao", kaže Simić.

Kikinda je prvi grad u državi koji je dobio svoju prugu, čak 27 godina ranije od Beograda. Međutim, kao i mnoge državne ustanove, kikindska železnica pretrpela je ogromne gubitke, s obzirom na to da je bila izvan svih glavnih planova obnavljanja i povezivanja infrastrukture.

"Međutim, zahvaljujući tome što je oživeo rad MSK, nabavci novih ruskih vozova, primetan je porast u tražnji železničkog saobraćaja. Stanica nam je uređena 2007. godine i zaista je reprezentativna, tako da se nadam da ćemo svake godine imati i više putnika", objašnjava naš sagovornik.

Najveći korisnici teretnog saobraćaja koji predstavlja više od 80 odsto ukupnog prihoda železničkog transporta su Metanolsko sirćetni kompleks, Kikindski mlin i Naftna industrija Srbije – Gasprom Njeft.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.