Da li smo povezaniji, a usamljeniji nego ikad? EXIT i Unicef nastavili kampanju posvećenu mentalnom zdravlju mladih, pridružili se evropski festivali

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 16.Maj.2024, 09:22

Da li smo povezaniji, a usamljeniji nego ikad? EXIT i Unicef nastavili kampanju posvećenu mentalnom zdravlju mladih, pridružili se evropski festivali

EXIT fondacija i Unicef, u sklopu dugoročne saradnje, nastavljaju kampanju koja brigu o mentalnom zdravlju mladih, pogotovo u digitalnom dobu, pozicionira među ključne teme današnjice. Kampanja je lansirana na Egzitu 2023, s fokusom na digitalnoj zavisnosti, a sada se ta tema produbljuje pitanjem koliko smo zapravo povezani iako svakodnevno komuniciramo putem digitalnih platformi.

Važnost ove kampanje prepoznala je i asocijacija evropskih festivala YOUROPE, čiji su deo globalno >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << poznati festivali kao što su Roskilde, Primavera Sound, Boom, Mad Cool, Pukkelpop, Sziget i mnogi drugi, iz 29 zemalja članica. Tako se YOUROPE na Egzitovu inicijativu priključio kampanji i sada već međunarodnom talasu podizanja svesti o važnosti brige o mentalnom zdravlju mladih te pozitivnom uticaju koji u tom smislu imaju festivali i događaji uživo.

Kada smo poslednji put "viđeni na mreži" (last seen), da li smo onlajn ili ne – postale su jedne od glavnih informacija koje neko želi da sazna o nama na društvenim mrežama i drugim platformama za komunikaciju. Egzit i Unicef nas ovom kampanjom podsećaju na važnost sledećih pitanja: Kad smo poslednji put doživeli autentično životno iskustvo? Kada smo se poslednji put osećali voljeno? Kada nas je poslednji put neko poljubio i zagrlio? Kada smo zadnji put plesali? Ostanimo u suštinskom kontaktu i živimo uživo – poručuju ove dve organizacije i postavljaju pitanje: Da li smo danas, paradoksalno, u isto vreme povezaniji i usamljeniji više nego ikad?

Internet i društvene mreže omogućili su nam komunikaciju u svakom trenutku, ali su istovremeno doveli do snažnog otuđenja. Razmera usamljenosti na globalnom nivou jeste tolika da ju je Svetska zdravstvena organizacija (SZO) proglasila gorućom zdravstvenom pretnjom. S druge strane, sama suština muzičkih festivala jeste upravo da pruže pravo, autentično, moćno iskustvo, uz suštinsku interakciju s ljudima. Imajući u vidu potencijal samo jednog velikog festivala, postaje jasno koliki uticaj on može da ima na dugoročnu dobrobit stotina hiljada pojedinaca, pa i čitavih generacija.

Egzit i Unicef nastoje da ukažu na ogroman značaj kontakta uživo za mentalno zdravlje, pogotovo u digitalnom dobu kod mladih ljudi. U sklopu kampanje postojaće niz aktivacija i zona na događajima koje organizuje Egzit, počevši već od Sea Star festivala sledećeg vikenda. Takođe, na Egziotvu inicijativu, ovu kampanju podržala je i najvažnija asocijacija evropskih festivala YOUROPE, putem svoje platforme "Future-Fit Festivals" (3F). Tako će ova važna tema brige o mentalnom zdravlju mladih u digitalnom dobu doći do stotina hiljada festivalskih posetilaca.

Podsećamo, EXIT fondacija i Unicef su 29. juna prošle godine, na Egzotov rođendan, započeli višegodišnju i sveobuhvatnu saradnju, usmerenu na podizanje svesti o važnosti brige o mentalnom zdravlju mladih. Ovo je jedna od najvažnijih tema današnjice, jer narušeno mentalno zdravlje predstavlja vodeći uzrok bolesti, invaliditeta i socijalne isključenosti, dok su istinski razgovor, bliskost i povezanost ključni resursi za njegovu stabilnost.

Početak kampanje, pod nazivom "Živi uživo", i sa sloganom "Story istekne, a prava priča je tu za ceo život", bio je fokusiran na digitalnu zavisnost i hitno skretanje pažnje na alarmantne razmere koje je ona dostigla.

Otuđenost, usamljenost, depresivnost, anksioznost, digitalno nasilje i zlostavljanje, doživljaj nevažnosti i nestabilna slika o sebi – samo su neke od svakodnevnih tema u psihoterapijskoj praksi. Stvaranje kompletnog digitalnog identiteta nasuprot stvarnom, iluzija povezanosti i prijateljstva bez istinske bliskosti, dovela je do toga da su mladi ljudi usamljeniji, depresivniji i anksiozniji možda i više nego ikada. Kampanja je usmerena pre svega ka njima, ali i ka svima koje zanima tema mentalnog zdravlja.

Svima njima dostupan je sajt lifeislive.org, koji će tokom ove dugogodišnje akcije biti ispunjen edukativnim sadržajima. Kampanja usmerava i na Unicefovu i OPENS-ovu platformu svejeok.rs, na kojoj se nalaze korisne informacije o problemima s kojima se mladi susreću i proverenim načinima za njihovo rešavanje. Platforma SVE JE OK nudi mladima edukativne i interaktivne tekstove, a ukoliko osete potrebu, mogu anonimno i besplatno da razgovaraju sa stručnjacima putem četa, telefona ili da dogovore onlajn savetovanje u okviru sekcije PODRŠKA.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Da li smo povezaniji, a usamljeniji nego ikad? EXIT i UNICEF nastavili kampanju posvećenu mentalnom zdravlju mladih, pridružili se evropski festivali

Izvor: VojvodinaUzivo.rs, 16.Maj.2024

NOVI SAD – EXIT fondacija i UNICEF, u sklopu dugoročne saradnje, nastavljaju kampanju koja brigu o mentalnom zdravlju mladih, pogotovo u digitalnom dobu, pozicionira među ključne teme današnjice. Kampanja je lansirana na Exitu 2023, s fokusom na digitalnoj zavisnosti, a sada se ta tema produbljuje...

Nastavak na VojvodinaUzivo.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.