Da li će Smart plan rešiti probleme gužve, parkinga i javnog prevoza u Novom Sadu?

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 08.Okt.2019, 11:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li će "Smart plan" rešiti probleme gužve, parkinga i javnog prevoza u Novom Sadu?

Gužve u centru grada, dugotrajno pronalaženje parking mesta, koje uspe samo najupornijima, je ono sa čime se svakodnevno suočavaju svi Novosađani. Sve to bi trebalo da popravi "Smart plan", koji će Novom Sadu omogućiti da postane tzv. "pametan grad", u kojem je funkcionalnost života na prvom mestu. 

Projekat je počeo da se realizuje 2017. godine i rađen je u dve faze, a završna prezentacija strategije i akcionih planova je bila 21. juna u Skupštini Grada Novog Sada, >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << rekao je profesor Vuk Bogdanović sa FTN-a.

Bogdanović kaže da problemi koji se javljaju u saobraćaju mogu usporiti razvoj Grada Novog Sada i atraktivnost za život, te da je Smart plan rađen upravo iz tih razloga.

"U ovom planu nisu date mere koje se odnose na sekundarne probleme na saobraćejnoj mreži, koje mogu da reše inženjeri. Ovde je rađena strategija sa kretkoročnim, srednjoročnim i dugoročnim merama, a ona je orijentisana ka javnom prevozu, parkiranju i razvoju pešačkog i biciklisitčkog saobraćaja", istakao je on.

Bogdanović kaže da se 2009. godine u Novom Sadu 23 odsto prevoza realizovalo putničkim automobilom, a da je danas taj broj za 10 odsto veći, kao i da je onda bilo 280 registrovanih vozila na 1.000 stanovnika, a danas ih je 370, ne računajući komercijalna vozila registrovana van Novog Sada.

"Sada u gradu, u špicu, imate između 25 i 30 hiljada automobila", ističe on.

Bogdanović napominje da je drastično pao broj prevezenih putnika u javnom prevozu, za 12 i po miliona, za tih par godina, sa stopom od 2,5 odsto godišnje.

Govoreći o parkiranju, on podseća da je autobuska karta sada skuplja od sata parkiranja u centru grada, što uopšte nije dobro.

"Jedna od mera jeste da budu različite cene stanarskih parking karti za prvo, drugo i treće vozilo u porodici, što je princip svuda u svetu. Drugo, moramo razviti javni prevoz i biciklistički saobraćaj, a ko hoće da dolazi autom u centar, mora da plati skupo parkiranje od npr. 2,5 evra", kaže Bogdanović.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Povezane vesti

„Smart plan“ za rešenje problema gužve, parkinga i javnog prevoza u Novom Sadu

Izvor: NoviSad.com, 08.Okt.2019

Gužve u centru grada, dugotrajno pronalaženje parking mesta, koje uspe samo najupornijima, svakodnevica je svih Novosađana. Sve to bi trebalo da popravi „Smart plan“, koji će Novom Sadu omogućiti da postane tzv. pametan grad, u kojem je..

Nastavak na NoviSad.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.