Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 29.Nov.2019, 18:38 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Crni petak i u Srbiji
I za potrošače u Srbiji danas je takozvani crni petak. Za garderobu i obuću popust je najčešće 20 odsto, a za belu tehniku, televizore i telefone, sniženje ide i do 50. Iz godine u godinu ta akcija beleži sve veći broj kupaca, popusti su se sa petka produžili i do kraja vikenda, a u Udruženju za zaštitu potrošača podsećaju na to da sniženja kod nas i uAamerici ipak nisu ista.
Popusti od 20, 30, 50 odsto, „Kupite 3 artikla, 4 gratis“ su samo od nekih natpisa koji >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << se od danas nalaze na svakom izlogu u butiku. Obuća, odeća, kućni uređaji, ukrasi, sitnice - svi su u potrazi za najvišim popustom kako bi kupili sebi nešto po svaku cenu.
Iako popusti kod nas nisu u onom iznosu kakvi su u nekim razvijenim zemljama, ekonomisti potvrđuju da takve akcije ipak značajno utiču na ekonomiju i da su naše kompanije iz godine u godinu pokazale da smo mi odavno postali deo tog potrošačkog društva.
Sa druge strane, trgovci koriste timove stručnjaka koji planiraju akciju i osmišljavaju na koji način će to biti oglašeno i to je sve duboko ukorenjeno u naš potrošački mentalitet, ističu iz Udruženja potrošača Vojvodine.
"Reagujemo impulsivno na reklame, na marketing i donosimo nekakve odluke na osnovu tih nekih činjenica koje možda i nisu realne i nekako smo postali šopingholičari", kazao je Mladen Alfirović, Udruženje potrošača Vojvodine.
Čini se da su na današnji Crni petak mnogi svoju pauzu za doručak zamenili odlaskom u šoping. Stručnjaci kažu da markentiški trikovi odlično deluju na nas, stoga se kući ne vraćamo ako nismo pazarili bar nešto.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...