Buše dva tunela ispod Tvrđave

Izvor: Blic, 04.Dec.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Buše dva tunela ispod Tvrđave

Ispod Petrovaradinske tvrđave će biti probušena još dva tunela, a već postojeći proširen da bi se napravio put sa četiri trake, potvrđeno je „Blicu" u Zavodu za izgradnju grada. Tuneli će biti produžetak novog mosta sa četiri trake i pešačko-biciklističkim stazama sa obe strane. U plan je ucrtan i lift nosivosti dve tone, te gondola na šinama za povezivanje keja i platoa Tvrđave. Stručnjaci zabrinuti za očuvanje simbola grada su, međutim, osudili ovu nameru i zatražili >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << javnu raspravu o celom projektu.

Saobraćajni institut CIP iz Beograda je u studiji definisao pet rešenja, u kombinaciji sa dve i četiri saobraćajne trake. Zaposleni u ZIG-u su, opet, kao naracionalniji i najrentabiliniji ocenili predlog da se izgrade četiri trake i uvrstili tu investiciju u prioritete.

- Skoro je nemoguće dati saglasnost da se kopa još jedan tunel, a saobraćajni problem grada ne može se rešavati kroz Tvrđavu. Ako hoće autostradu, to će morati na javnu raspravu i ZIG će morati da objasni šta hoće. Nismo ni protiv mosta, ni protiv tunela, ali ne želimo autostradu ispod Tvrđave - kategoričan je arheolog Radovan Bunardžić, koji se godinama bavi iskopavanjima na Tvrđavi.

U Društvu arhitekata Novog Sada kažu da nemaju zvanične informacije o probijanju tunela. Arhitekta Lazar Kuzmanov takođe insistira na široj stručnoj proveri, te da u donošenje konačne odluke budu uključeni i Novosađani.

- Voleo bih da dobijemo taj projekat i spremni smo da angažujemo najistaknutije zaštitare da ga provere, jer ne možemo stvari prepuštati slučaju. Činjenica je da je i ranije voz išao ispod Tvrđave i možemo i sad da prihvatimo laki šinski prevoz kao internu komunikacija između Novog Sada i Petrovaradina. Zalažemo se da tvrđava postane dostupna Novosađanima, a ne javnom saobraćaju - kaže za „Blic" Milan Paroški, direktor Muzeja grada. On ističe i da je javna rasprava i prezentacija projekta neophodna jer „ne treba da se radi u pomrčini".

Nova saobraćajnica bi povezala Bulevar cara Lazara i Preradovićevu ulicu u Petrovaradinu i stvorila uslove za preraspodelu saobraćaja u centru grada (Futoška i Jevrejska ulica), a, pored toga, povezala bi i najgušće zone stanovanja sa južnim delovima grada i desnom obalom Dunava, te dalje prema magistralnim putevima ka Beogradu i Rumi.

Lift za 656 ljudi do Bastiona Marije Terezije

Planirana saobraćajnica ucrtana je na oko dva kilometra, most na stubovima bivšeg mosta „Franca Jozefa I" bi bio dug 540 metara, a tunel sa dve tunelske cevi ispod Petrovaradinske tvrđave bio bi dugačak 355 metara. Uz ta dva tunela, bio bi izgrađen i 21 metar pešačko-biciklističkog tunela. Biće izgrađen i lift nosivosti dve tone, sa visinom dizanja od 27 metara, koji će voditi do Bastiona Marije Terezije. Lift će biti projektovan je za prevoz 656 osoba na sat.

Direktor bez komentara na plan

U Zavodu za zaštitu spomenika kulture, ustanovi koja jedina može da zabrani ili dozvoli radove na Tvrđavi, juče nismo mogli da dođemo do komentara direktora Đorđa Srbulovića. Na insistiranje „Blica", njegova sekretarica ljubazno je odgovorila da direktor „na tu temu ne daju izjave".

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.