BUZZ - trač kao marketing

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 24.Dec.2017, 07:32   (ažurirano 02.Apr.2020.)

BUZZ - trač kao marketing

Prezasićenost klasičnim reklamama na tradicionalnim medijima, čiji je glavni neprijatelj daljinski upravljač, koji je isključivo pod kontrolom njegovog vlasnika, doveo je do pojave da prosečan čovek ne zapamti više od par reklama. Ova pojava je navela marketinške stručnjake da prave još agresivnije klasične reklame ili da pokušaju sa prikrivenim marketingom, manje uočljivim ali približno efikasnim. Jedan od ovih prikrivenih vidova marketinga je i BUZZ.

BUZZ marketing >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << je svoj vrhunac dostigao na internetu zahvaljujući društvenim mrežama. Engleska reč BUZZ u prevodu bi značila zujanje. BUZZ marketing je sastavni deo marketinga "od usta do usta". Lični pečat, ili lično svedočanstvo, kao oblik marketinga na društvenim mrežama ili tradicionalnim medijima, koristi se tehnikom BUZZ zujalica ili šuškanja, tračeva, govorkanja, pričanja priča, i preporukama. Nije dakle cilj marketinga "od usta do usta" da jednom ispriča neku priču, nego da se ta priča "primi" kod internet korisnika i da je oni sami dalje nastave razvijati i prenositi. Taj produženi marketing efekat jeste BUZZ marketing. On funkcioniše po principu trača a povremeno zaista i može biti neki dobro osmišljen trač, naročito u negativnim kampanjama.

Influenseri, ili uticajni pojedinci na internetu, ličnim svedočanstvom o nekom brendu, proizvodu, kompaniji, političkoj partiji, javnoj ličnosti, mogu napraviti ozbiljnu reklamu, ili odraditi ozbiljnu propagandu bilo pozitivnu ili negativnu, ali šta god da kažu i koliko god to ubedljivo bilo, vremenom tu priču zamenjuje neka druga priča, koja je novija, viralnija, aktuelnija. Pamćenje na internetu je kratko- svakog gosta (tj. informacije), tri dana dosta. Stoga je "zujanje" po internetu veoma koristan marketinški trik. Produžiti trajanje reklame bez dodatnog ulaganja u reklamu jer BUZZ ima tendenciju da se širi sam od sebe.

Ovo je ujedno i dosta jeftin marketinški trik, jer se uvlače korisnici interneta da sami dalje po principu viralnosti, prenose i šire propagandu odnosno marketing poruku BUZZ-a.

Poželjno je da BUZZ kao komercijalni trač bude što bliži istini, zapravo ukoliko je BUZZ potpuna laž posledice po njegovog kreatora su gubitak poverenja internet korisnika. Samim tim influenser koji je plasirao laž prestaje biti uticajan i zatim gubi pozicije koje je prethodno godinama sticao na društvenim mrežama. Nije nužno objašnjavati da na taj način gubi i poslove i novac.

Ne postoje garancije za uspeh BUZZ marketinga, jer je teško predvideti uspešnost jednog trača, njegov doseg(rič) kod internet korisnika i njegov pozitivan ili negativan uticaj. Stoga se u marketingu „od usta do usta" BUZZ koristi više kao pomoćno sredstvo, ali nekad toliko uspešno da zaseni sav ostali trud u ovoj vrsti marketinga.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.