[SEAS 2021] Nenad Miloradović ekskluzivno za Tango Six o opremanju i modernizaciji RV i PVO Vojske Srbije: Nastavljamo da nabavljamo Erbas helikoptere, razviće se turboprop Lasta

Izvor: TangoSix.rs, 18.Maj.2021, 11:17

[SEAS 2021] Nenad Miloradović ekskluzivno za Tango Six o opremanju i modernizaciji RV i PVO Vojske Srbije: Nastavljamo da nabavljamo Erbas helikoptere, razviće se turboprop Lasta

Prvog dana 3. vazduhoplovnog samita jugoistočne Evrope (SEAS), svoje izlaganje imao je pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenad Miloradović, glavna tema bila je tehnika RV i PVO odnosno šta je do sada urađeno kada su u pitanju nabavke i razvoj, kao i kakvi su budući planovi što se tiče opremanja i modernizacije ovog vida Vojske Srbije.
Informacije koje do sada nisu bile u javnosti a pomenute su tokom prezentacije: MiG-ovi 29 imaće mogućnost mapiranja terena >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << kao funkciju svog radara, nastaviće se sa nabavkama helikoptera Erbas H145M do nivoa pune eskadrile. Miloradović je otkrio da je počeo razvoj turboprop verzije Laste sa turboelisnim motorom Rolls-Royce M250B17F snage 450 KS. Na SEAS-u je prvi put prikazan video zaključavanja pokretnog cilja termovizijskom kamerom na avionu Orao 2.0. Premijerno je prikazan i koncept naoružanog multikoptera Obad.
Miloradović je na početku napomenuo da je Dugoročni plan razvoja sistema odbrane (DPRSO) za period 2011-2020. u najvećoj meri ostvaren, a da je u toku finalizacija DPRS za naredni period od 10 godina i da će on biti usvojen ove godine. Naglašeno je i da je Vojska Srbija u protekle tri godine u upotrebu uvela 100 sistema naoružanja i vojne opreme domaće proizvodnje.
Pošto je tehnika RV i PVO najskuplja, najviše finansijskih sredstava uloženo je u nabavku i osavremenjavanje aviona, helikoptera, bespilotnih letelica, vazduhoplovnih ubojnih sredstava, sistema za protivvazduhoplovna dejstva, radara za vazdušno osmatranje, zemaljske opreme, kao i izgradnju infrastrukture. Po svemu sudeći tako će biti i u budućnosti.
Avioni i helikopteri Najviše novca je za sada potrošeno na nabavku aviona i helikoptera. Lovačka avijacija je obnovljena donacijama 10 korišćenih lovačkih aviona MiG-29 iz Rusije i Belorusije koji su u prvoj fazi, između ostalog pretrpeli određeni obim remonta (jedan je generalno remontovan u Rusiji), produžen im je životni vek, pređeno je na održavanje po stanju, izvršen je remont motora, dovedeni su na nivo MiG-29SD, dograđen je simulator i izvršena preobuka pilotskog i tehničkog kadra.
U drugoj fazi ovi avioni postaju višenamenski (MiG-29SM), a pomoćnik ministra odbrane je ovoga puta otkrio da će njihovi radari imati mogućnost mapiranja terena, da su već nabavljena nova vazduhoplovna ubojna sredstva (vUBS), osim raketa vazduh-vazduh tu su i vođena vUBS vazduh-zemlja. Takođe su su ugrađena savremena sredstva za aktivnu protivelektronsku samzaštitu aviona, a Miloradović se osvrnuo i na zemaljsku opremu rekavši da je nabavljeno 29 novih različitih sistema za opsluživanje vazduhoplova među kojima je i kontrolno-tehnička oprema.
Vojska Srbije će na kraju možda imati ekadrilu helikoptera H145M / Foto: Živojin Banković, Tango Six Helikopterske eskadrile dobile su nove helikoptere, nemačke H145M i ruske Mi-17V-5 i Mi-35M. Sada se razmatra dalja nabavka ruskih helikoptera, do, kako je rekao pomoćnik ministra ’’postizanja punih planiranih spososbnosti’’. Kada su u pitanju H145M planira se dalje opremanje ’’do nivoa pune eskadrile’’. Naglašeno je i da je Erbas uspešno završio sertifikaciju domaćeg naoružanje za H145M (kontejner GH-12,7 sa mitraljezom kalibra 12,7 mm i lanser L80-07 nevođenih raketnih zrna 80 mm), da je u toku završna obuka posada za njihovu upotrebu, da se završava i njihova obuka u korišćenju napadno-navigacijskog sistema HForce 1, kao i da je do sada ovim helikopterima izvršen rekordan nalet sa vrlo malo otkaza.
ALAS-H na helikopteru Mi-17V-5 / Foto: Živojin Banković, Tango Six Takođe planira se dalja integracija domaćeg naoružanja kada njegov razvoj bude završen kao i integraciju sistema za upravljanje vatrom HForce 3. Reč je o poluaktivno laserski vođenoj raketi S-8LGR kalibra 80 mm (bazirane na nevođenoj S-8KOM) dometa 6 do 8 km, potom fiber-optičkim kablom vođenim raketama Pauk dometa više od 8 km i ALAS-H (verzija rakete RALAS) dometa više od 30 km a novom varijantom ALAS-a bi mogao biti naoružan i helikopter Mi-17V-5. Usput je spomenuto da fabrika ’’Krušik’’ završava razvoj nevođene rakete S-8KOM kao i da je Erbas zainteresovan za promociju našeg novog naoružanja u svetu.
U okviru industrijske saradnje sa Erbasom koja sadrži 7 tačaka, od kojih je većina realizovana, dogovoren je i transfer tehnologije za Vazduhoplovni zavod ’’Moma Stanojlović’’ u održavanju helikoptera H145M, unapređenje kapaciteta zavoda za održavanje i proizvodnje delova za helikoptere Gazela kroz opremanje, obuku i sertifikaciju, potom angažovanje srpske industrije u prodaji njenih dobara i usluga za potrebe Erbasa. VZ MoSt je takođe sertifikovan kao regionalni centar za održavanje Gazela i uključen u MRO mrežu Erbasa.
Rakete Pauk i 2T5 na demonstratoru modernizovanog helikoptera GAMA / Foto: Živojin Banković, Tango Six Miloradović je napomenuo i da je dogovoreno da se povećaju operativne sposobnosti postojeće flote helikoptera Gazela remontom ključnih komponenti kod nas ali i u Francuskoj. Planira se naoružavanje Gazela opšte namene (HO-42 i HO-45), za sada nevođenim vUBS koja se već koriste na helikopteru H145M.
U prvom planu lanser L80-07 sa nevođenim raketnim zrnom S-8KOM i laserski vođenom S-8LGR / Foto: Živojin Banković, Tango Six Naoružani helikopteri HN-42M i HN-45M GAMA bi trebali da dobiju rakete Pauk i radio-komandno vođene rakete 2T5 dometa 5 km kao i laserski vođene S-8LGR.
U toku je sertifikacija naoružane verzije aviona Lasta V-54 / Foto: Živojin Banković, Tango Six Za obuku novih pilota, u upotrebu je uvedeno 14 školskih aviona Lasta V-54 koji se osim za selekciju i osnovnu obuku mogu koristiti i za obuku u gađanju, raketiranju i bombardovanju. Pomoćnik ministra je otkrio da su u toku radovi na sertifikaciji naoružane verzije maksimalne poletne mase 1450 kg koja će na dve potkrilne podvesne tačke nosivosti po 120 kg moći da nosi kontejnere sa mitraljezima 7,62 i 12,7 mm, lansere nevođenih raketnih zrna 57 mm i bombe mase 50 i 100 kg.
Ono što je velika novost je da Utva i VTI razmatraju završetak razvoja Laste sa turboelisnim motorom Rolls-Royce M250B17F snage 450 KS (čime bi se proširila envelopa leta odnosno brzina i visina leta), izbacivim sedištima, HOTAS komandama, redizajniranim poklopcem kabine, kabinom kompatibilnom sa NVG, klimatizacionim i kiseoničkim sistemom, novim vođenim naoružanjem. Opciono će moći imati i optoelektronske izviđačko-napadne senzore (FLIR, LRF), a predviđeno je da se nova turboprop varijanta bazira na postojećem zmaju i da se u budućnosti izvrši dorada dela postojeće flote aviona Lasta.
Domet optoelektronike u otkrivanju i praćenju vozila je 20 km / Foto: Živojin Banković, Tango Six Trenutno je aktuela modernizacija jurišnog aviona Orao koji bi nakon tog procesa, kako je izjavio pomoćnik ministra, ostao u upotrebi u narednih desetak godina. Prva faza modernizacije uključuje ugradnju inercijalnog navigacijskog sistema, optoelektronskog nišanskog sistema (Miloradović je otkrio da se pomoću termovizijskog nišana, danju ili noću vozilo može otkriti na daljini od 20 km), potom tu je računar vazdušnih podataka, kabinski ekrani, balistički računar i elektronika za upravljanje vođenim i nevođenim naoružanjem, digitalna magistrala za prenos podataka, Head level display koji je ugrađen u dorađeni elektrooptički prikazivač (HUD), sistem za video snimanje i vođena vazduhoplovna ubojna sredstva.
Druga faza čija realizacija počinje sledeće godine obuhvata signalizatore radarskog i laserskog ozračenja (RWR i LWS), signalizator lansiranja iC vođenih raketa, novi HUD, transpondere, kontejner sa sistemom za samozaštitu aviona, nove izbacivače IC mamaca i radarskih dipola.
Vazduhoplovna ubojna sredstva Od novih vazduhoplovnih ubojnih sredstava tu je familija raketa VRVZ-200 sa termovizijskom glavom za samonavođenje, autopilotom, radio up-down linkom sa vezom sa vazduhoplovom. Biće više verzija ove rakete sa dometom od 20 ili 40 km i masom bojeve glave od 50 ili 100 kg.
Planirajuća vazduhoplovna raketa Košava-1 / Foto: Živojin Banković, Tango Six Tu je zatim vazduhoplovna planirajuća raketa Košava-1 sa termovizijskom glavom za samonavođenje, autopilotom radio up-down linkom sa vezom sa vazduhoplovom, domet je više od 50 km,  a masa bojeve glave iznosi više od 100 kg. Radi se na razvoju rakete SAGR 128 sa laserskom glavom za samonavođenje, to je modifikacija nevođene rakete Munja kalibra 128 mm, domet joj je preko 20 km i ima masu bojeve glave od 20 kg.
Jedno od ubojnih sredstava za naoružavanje bespilotnih letelica / Foto: Živojin Banković, Tango Six Za naoružavanje daljinski pilotiranih vazduhoplova (DPV) i borbenih aviona tu su vođene planirajuće bombe PGB 128 dometa preko 50 km sa bojevom glavom od 20 kg a tu je i nova raketa LRV-10 za naoružavanje domaće DPV Pegaz, masa iznosi 10 kg, domet 6 km.
Bespilotne letelice i dronovi kamikaze U naoružanje je prošle godine uveden domaći DPV malog dometa Vrabac, sada smo od dr Miloradovića saznali da je u toku izrada odn. serijska proizvodnja unapređene verzije koja ima duplo veći operativni radijus od 25 km, povećanu istrajnost leta na 1,5 h, domaći autopilot, integrisan dnevno-noćni senzor većeg dometa (do sada je mogao da ima ili dnevni ili noćni), kao i smanjenu masu avionike i sistema upravljanja.
Iz NR Kine su takođe prošle godine isporučena dva sistema sa ukupno 6 DPV CH-92A čime je, kako nam je rečeno ‘’završena početna isporuka’’. Trenutno se radi na redizajniranoj domaćoj DPV srednjeg dometa Pegaz koji ima istu opremu i na kojoj je primenjena tehnologija sa kineske CH-92A. Dolazak prototipa se očekuje uskoro a uvođenje u upotrebu prvog sistema sa komandnom stanicom sa tri letelice očekuje se do kraja ove godine. Pošto je nešto manji od CH-92A, Pegaz će nostiti i manje vođene rakete. Komandnu stanicu koja ima kineske sisteme, razvijaju zajednički Institut ‘’Mihajlo Pupin’’ i VTI. U naoružanje bi trebalo da bude uvedena 4 sistema sa 12 serijskih DPV Pegaz.
Višenamenski multikopter, DPV Obad / Foto: Živojin Banković, Tango Six Naoružani multikopter Obad namenjen je za podršku specijalnih jedinica, posebno u urbanim sredinama. Oprema mu omogućuje izviđanje u dnevnim i noćnim uslovima, tu su tri vrste korisnog tereta sa opremom različite namene. Tu je kao prvo borbena stanica sa sistemom za upravljanje vatrom i naoružanjem kojeg čine 4 ručna bacača raketa M-80 Zolja 60 mm kao i bombe koje predstavljaju dorađene minobacačke granate kalibra 120 mm sa termobaričnim punjenjem. Drugi modul ima taktički ometač komunikacija u opsegu 30-88 MHz (opciono do 512 MHz), a treća namena je snabdevanje trupa, tu je modul za transport tereta mase do 40 kg.
Loitering munition Gavran / Foto: Živojin Banković, Tango Six U Srbiji se trenutno razvijaju bespilotne letelice koje mogu biti od interesa za sistem odbrane. Jugoimport SDPR razvija dron-kamikazu odnosno tzv. Loitering munition Gavran sa sledećim proračunatim i procenjenim karakteristikama: maksimlana masa 50 kg, masa korisnog tereta od 15 kg, krstareča brzina 120 km/h, domet od preko 100 kilometara i masa bojeve glave od 15 kg. Još jedan projekat iste kategorije je RW-24 ali je nosilac ovog posla partner iz Ujedinjenih Arapskih Emirata sa glavnim konstrukotorom iz Južnoafričke Republike, dok su srpske firme obezbedile glavu za samonavođenje (Teleoptik) i bojevu glavu (Sloboda Čačak). Deklarisani domet je 100 km, autoomija leta dva časa, brzina krstarenja veća od 130 km/h, masa na lansiranju 45 kg. Kompanije EdePro i Jugoimport SDPR razvijaju bespilotni helikopter Stršljen maksimalne brzine 180 km/h, maksimalne visine leta od 4000 m, autonomijom leta od 4 časa, maksimalnom masom na poletanju od 750 kg uz koristan teret do 350 kg.
Sistemi PVO i VOJiN, infrastruktura avijacije Artiljerijsko-raketne jedinice za protivvazduhoplovna dejstva (ARJ za PVD) kao i trupna protivvazduhoplovna odbrana (PVO Kopnene vojske) dobile su prošle godine po jednu bateriju artiljerijsko-raketnih sistema Pancir i PASARS. Ruski Pancir je uveden u jedinicu za PVO teritorije i, kako je izjavio Miloradović – ‘’kupljena je prva baterija’’ (što bi moglo da znači da će ih biti još). Nako što je naveo namenu i karakteristike ovog sistema, on je rekao i da se za topove ovog sistema razvija domaća Airburst municija.
Verzija PASARS-a sa po dve LPRS Strela-2 i Igla / Foto: Živojin Banković, Tango Six Za najznačajnije unapređenje trupne PVO navedeno je uvođenje u naoružanje domaćeg sistema PASARS. Prva baterija sa 6 oruđa ipak za sada ima samo topove (to su švedski jednocevni topovi Bofors L/70 kalibra 40 mm), a predviđene su tri verzije sa tri tipa raketnih sistema. Kako nam je rečeno, u toku je serijska proizvodnja veće količine ovih sistema, kao i dalje usavršavanje sistema uz integraciju novog elektro-energetskog podsistema sa generatorom, termovizijskog nišana i sistema za voženje noću, modernizovanig sistema za upravljanje vatrom za gađanje ciljeva na zemlji, tempirnom i daljinski tempirnom (airburst) municijom, integraciju lakih prenosivih raketnih sistema PVO Igla i Strela-2, integraciju raketa iz sopstvenog razvoja  i integraciju sistema PVO Mistral 3 koja se realizuje u skladu sa dogovorenom dinamikom sa partnerom iz Francuske.
Ugovor za nabavku francuskog raketnog sistema PVO Mistral 3 malog dometa (ili vrlo malog dometa, do 7,5 km) se realizuje po planiranoj dinamici, predviđeno je da se to završi sledeće godine. Osim seta za za integraciju na sistem PVO PASARS, Vojska Srbije dobiće i osnovnu verziju na lakom prenosivom tronožnom lanseru koja će biti integrisana u baterijski sistem za upravljanje vatrom sa digitalnim navođenjem na uočene ciljeve u okviru diviziona trupne PVO.
Srbija radi na modernizaciji lakog prenosivog raketnog sistema PVO Strela-2 koji je po sovjetskoj licenci proizvođen u valjevskom ‘’Krušiku’’. Novi sistem sa oznakom Strela-2M/A-1 je optimizovan za dejstvo pre svega po dronovima, ima blizinski upaljač, smanjene gabarite elektronike i glavu za samonavođenje sa fotokontrastom. U okviru artiljerijsko-raketnih diviziona PVO u brigadama KoV-a će se zajedno sa sistemima PASARS, nalaziti i laki prenosivi raketni sistemi (LPRS) Strela-2M/A-1 i Igla koji će imati integrisane termovizijske kamere, digitalne kompase, GPS sisteme, radio uređaje i sisteme za prijem i obradu podataka o cilju.
Ovi sistemi će tako moći da prihvate i obrade digitalne podatke o cilju koji se dobijaju od baterijskog komandnog mesta opremljenog modernizovanim radarima Žirafa, da se izvrše svi potrebni proračuni i pripreme podatke za usmeravanje strelaca ka ciljevima koje se realizuje dobijanjem azimuta cilja i slike sa kamere na OLED ekran sa okularom, i to kako u dnevnim tako i u noćnim uslovima.
Sistem MTU-4M na terenskom vozilu Zastava NTV / Foto: Živojin Banković, Tango Six Još jedna varijanta je postavljanje LPRS Strela-2M/A-1 i/ili Igla na četvorostruki lanser MTU-4 (MTU-4M) koji se zajedno sa opremom za prijem, obradu i prikaz podataka, montira na terensko motorno vozilo Zasstava NTV. U ovom slučaju se usmeravanje strelca u pravcu cilja vši prikazivanjem odgovarajućih podataak i slike sa kamere na monitor sa mikrokontrolerom. Planira se da se MTU-4M integriše sa jedincama PVO većeg dometa, da se postave na komandna mesta radi njihove neposredne PVO zaštite i da se integrišu na brodove rečne flotile.
Domaća modernizacija rakete sistema Strele-10M, RLN-S10/ Foto: Živojin Banković, Tango Six Jedna od novina je i domaća modernizacija i dorada rakete sovjetskog lakog mobilnog sistema Strela-10M. Raketa sa oznakom RLN-S10 ima buster sa čvrstim gorivom koji joj povećava domet po daljini na 10 km i takođe značajno povećava domet po visini. Osim toga komponente rakete sa dotrajalim resursima se zamenjuju novim.
Još uvek se radi na razvoju domaće rakete RLN-IC koja je u početku bila bazirana na sovjetskim raketama vazduh-vazduh R-13M. Međutim nova raketa ima novu pogonsku grupu (dvofazni jednokomorni motor), novu unapređenu glavu za samonavođenje sa visokim stepenom zaštite od ometanja, integrisan je novi savremeni blizinski upaljač kao i nova bojeva glava. Domet rakete je 12 km po daljini, može se lansirati sa različitih platformi i uništavati različiti ciljevi, avioni, helikopteri, krstereće rakete i naročito taktičke bespilotne letelice.
Raketni sistem Kub M2 dobiće i infracrveno samonavođene rakete zemlja-vazduh / Foto: Živojin Banković, Tango Six Kako nam je dr Miloradović još rekao, raketa RLN-IC je planirana za integrisanje na modernizovani sovjetski raketni sistem PVO srednjeg dometa 2K12 Kub koji je već uveden u naoružanje, a toku je serijska modernizacija uz generalni remont sistema svih aktivnih jedinica. Digitalizacijom sistema su unapređene informacione mogućnosti sistema, uvezivanje i razmena podataka sa drugim savremenim sistemima PVO, radarima i komandno-informacionim sistemima, ugrađena je savremena termovizijska kamera čime je postignuta značajna pasivizacija sistema. Zastarele komponente su zamenjene rešenjima koje su bazirane na novim tehnološkim platformama čime je unapređena pouzdanost. U toku je modernizacija glave za samonavođenje čime će se unaprediti efikasnost sistema protiv savremenih pretnji iz vazdušnog prostora, pre svega borbenih DPV, helikoptera i krstarećih raketa.
Radar Žirafa dobio je modernizovani radarski prijemnik / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six Radi se i na modernizaciji radara za trupnu PVO, tu je osavremenjeni švedski osmatračko-akvizicijski radar M-85 Žirafa kome je izvršena modernizacija radarskog prijemnika (povećana je osetljivost, veća je visina osmatranja, bolje su mogućnosti u otkrivanju dronova, malorazmernih i sporoletećih ciljeva). Radar će se putem novog digitalnog U-PPC, integrisati sa sistemima PASARS, Mistral 3, modernizovanim sistemima Igla i Strela-2M/A-1, MTU-4M.
Modernizacija obuhvata softversku obradu radarskih signala primenom savremenih algoritama, modernizaciju podsklopova radara, ugradnju sistema satelitske navigacije, novog telekomunikacionog sistema visoke otpornosti na ometanje, automatizaciju sistema za stabilizaciju na zemlji i podizanje antene što značajno smanjuje vreme potrebno za prevođenje sistema iz marševskog u borbeni položaj. Konzola softverskog radarskog prijemnika se može izneti iz vozila i postaviti na bezbedno izdvojeno radno mesto što u borbenim uslovima povećava verovatnoću preživljavanja posade.
Modernizovani radar P-12M / Foto: Živojin Banković, Tango Six Sistem Vazdušnog osmatranja javljanja i navođenja (VOJiN) dobio je 2016. dodatne osmatračke radare AN/TPS-70. Jedinice VOJiN ali i PVO dobiće i osavremenjene sovjetske radare P-12 koji imaju oznaku P-12M. Razvoj ove modernizacije je, kako je rekao Miloradovič, završen, a privodi se i kraju serijska modernizacija koja je obuhvatala ugradnju osetljivog digitalnog radarskog prijemnika za digitalnu obradu radarskog signala, zamenu komunikacionog, energetskog i klimatizacionog sistema. Osim navedenih sredstava, planirano je dalje obnavljanje radarskih sredstava, kako za Vazdušno osmatranje i javljanje tako i za jedinice protivvazduhoplovne odbrane.
Kada su upitanju radarsko-računarska sredstva za sistem VOJiN, završen je razvoj, serijska proizvodnja i opremanje jedinica mobilnim centrima vazdušnog osmatranja i javljanja CVOJ M11. Ovim sistemima se automatizuje osmatranje vazdušnog prostora na taktičkom nivou u pogledu prijema, obrade i distribucije radarskih podataka. Omogućuje uvezivanje radara različitih tipova i generacija i ima mogućnost procene kretanja ciljeva u vazdušnom prostoru.
Dr Nenad Miloradović podsetio je i na izgradnju nove infrastrukture, 2019. godine u Nišu je završena izgradnja novog hangara za smeštaj helikoptera H145M, potom je prošle godine završena rekonstrukcija svetlosne signalizacije na batajničkom aerodromu. Na aerodromu u Batajnici su u toku su radovi na izgradnji novog hangara za smeštaj lovaca MiG-29 kao i rekonstrukcija kaponira za smeštaj vazduhoplova na aerodromu Lađevci.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
The post [SEAS 2021] Nenad Miloradović ekskluzivno za Tango Six o opremanju i modernizaciji RV i PVO Vojske Srbije: Nastavljamo da nabavljamo Erbas helikoptere, razviće se turboprop Lasta appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Povezane vesti

Nastavlja se modernizacija RV i PVO Vojske Srbije

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 18.Maj.2021

Pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse Nenad Miloradović je danas, prvog dana 3. vazduhoplovnog samita jugoistočne Evrope (SEAS), najavio da će Vojska Srbije nastaviti da modernizuje ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovnu odbranu (RV i PVO)...Miloradović je napomenuo da je Dugoročni...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.