Probni let prvog aviona Er Srbija

Izvor: RTS, 23.Okt.2013, 07:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Probni let prvog aviona "Er Srbija"

Prvi avion nove avio-kompanije "Er Srbija" završio prvi probni let na relaciji Beograd–Niš–Beograd. Zatim, promotivni let do Novog Sada. "Erbas A319" tokom leta pratili su avioni Vojske Srbije. Prvi zvanični let je u subotu - destinacija Abu Dabi.

Nekoliko minuta pre 12 časova izveden je probni let prvog aviona avio-kompanija "Er Srbija", na relaciji Beograd-Niš-Beograd, nakon čega je izveden i promotivni let do Novog Sada.

Novi avion "erbas A319" pratili >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << su avioni Vojske Srbije, a sa probnog leta za Niš vratio se na beogradski aerodrom oko 13.10 časova.

Tehničkim letom bilo je predviđeno da avion preleti Niš kako bi se utvrdilo da li može da dobije i plovidbenu dozvolu.

"Od tehničkih karatkeristika, usaglašenosti svih procedura, do toga da li je osoblje koje je zaduženo za realizaciju leta, i kabinsko i letačko, da li ispunjava sve te uslove. Bez toga avion ne može da poleti i to je garancija da avion ispunjava aposlutno sve tehničke uslove", rekao je v. d. direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva Milan Živanović.

Posle probnog leta, oko 15 časova usledio je i promovitni let do Novog Sada. 

U pratnji "super galeba G4" i "migova 29", koji su izvodili aktivnosti u oviru redovne letačke obuke "praćenje civilnog aviona". Od Novog Sada, prelet iznad beogradskog Ušća, Kalemegdana i Avale.

To je i prvi promotivni let jednog većeg aviona u Srbiji posle 20 godina. Prethodni takav, kažu oni koji se toga sećaju, izazvao je jednako interesovanje pilota.

"Ambicija svakog pilota je da napravi korak dalje u karijeri, u ovom slučaju to je preobuka za novi tip aviona. Uvek je dobro probati novi tip aviona, videti kako vam leži, kakve su vam performanse i vrlo je in biti na avionu koji je u tom trenutku in", rekao je penzionisani pilot JAT-a Zoran Modli i dodao da je sredinom 70-tih to bio "boing 737", a da je sada, na samom startu prve decenije trećeg milenijuma, to "erbas 319".

"Erbas A319" za srpske pilote znači i nekoliko novina - od u potpunosti elektronizovanog kokpita do upravljačke palice poput džojstika sa strane.

Ovaj avion troši manje goriva, pa je i emisija izduvnih gasova manja.

Inspektori Direktorata civilnog vazduhoplovstva nadgledali su sve elemente tokom leta i, ukoliko sve bude u redu, avion će dobiti dozvolu za redovne letove u Srbiji.

Prvi avion "Er Srbije", sleteo je 19. oktobra na beogradski aerodrom "Nikola Tesla".

"Er Srbija" zvanično će početi da posluje 26. oktobra, za kada je zakazan prvi promotivni let na relaciji Beograd-Abu Dabi.

Vlada Srbije je 1. avgusta sa "Itihad ervejzom" potpisala sporazum o strateškom partnerstvu kojim će kompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata postati vlasnik 49 odsto kapitala srpske avio-kompanije i na osnovu kojeg će "Jat ervejz" promeniti ime u "Er Srbija".

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.