Izvor: Blic, 16.Avg.2008, 06:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Zdrava hrana
Brokoli pomažu dijabetičarima
Sastojci brokola leče dijabetičare, pokazuje istraživanje američkih stručnjaka. Naime, brokoli podstiču izlučivanje enzima koji štite krvne sudove i istovremeno smanjuje nivo štetnih molekula koje uzrokuju značajno oštećenje ćelija. Reč je o sastojku koji se zove sulforafan, a koji se dosad povezivao s prevencijom raka. Za njega stručnjaci veruju da može da poništi štetni učinak dijabetesa na krvne sudove srca. Američki istraživač >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << dr Anderson je još ranije utvrdio posebnu dijetu za dijabetičare na bazi brokola. Potrebno je 21 dan svako jutro u litru vode kuvati 300-500 grama brokula pet minuta. Pola dobijene tečnosti popije se na tašte, a druga polovina u večernjim satima. Brokoli, posuti čajnom kašičicom cimeta, pojedu se za ručak. Kako u postupku nastaju spojevi glikozilati, dolazi do značajnog pada šećera u krvi.
Grožđem protiv arteroskleroze
Tamno grožđe i jabuke, kao i njihov sok, smanjuju šanse za stvaranje opasnih naslaga na zidovima krvnih sudova, objavili su francuski stručnjaci. Istraživači sa Univerziteta u Monpeljeu pozitivno dejstvo konzumacije voća i voćnih sokova objašnjavaju delovanjem visokog nivoa antioksidansa fenola, piše stručni časopis „Molekular Nutrition and Food Research". Sprovedena testiranja pokazuju da fenoli znatno smanjuju šanse za stvaranje masnih naslaga u krvnim sudovima i da tako dovode do smanjenja rizika za srčani i moždani udar. Dobijeni nalazi sugerišu da je pozitivno dejstvo moguće postići dnevnom konzumacijom tri jabuke ili tri grozda tamnih sorti grožda, ali i pijenjem četiri čaše soka od jabuka ili grožđa. Takođe je utvrđeno da sok proizveden od tamnog grožda sadrži 2,5 puta više fenola od soka od jabuke. Fenol je u testiranjima povezan sa snižavanjem koncentracije holesterola u krvi, smanjivanjem oksidativnog stresa i smanjenom akumulacijom masnoća u aorti.








