Izvor: Mondo, 09.Mar.2018, 14:05 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Zbogom, "tipo" i "punto"!
Serđo Markione: "Fijat će razvijati samo seriju 500 i 'pandu'"
Foto: Mondo/Marko Tanasković redizajnirani "fijat 500L"
Šef grupe Fijat Krajsler Automobili (FCA), Serđo Markione, priznao je na Salonu automobila u Ženevi da Fijat postaje sve manje bitan u Evropi, prenosi britanski Auto Ekspres.
"Razumem da Fijat puno znači mnogima ali njegov značaj na tržištu u ovom trenutku nije toliko velik. Mi moramo da napravimo mesto za >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << moćnije brendove, kao i da zaštitimo sigurnost prodaje," rekao je Markione u Ženevi i dodao da je Lanča već sad svedena na jedan jedini model ("ipsilon").
"Moramo da postanemo manje emocionalni kada su takve stvari u pitanju," izjavio je Markione.
I Fijat se oslobađa dizela
Razlog za ovakve izjave leži u sve većoj prodaji SUV vozila, a šef FCA smatra da će oni do 2022. zauzeti 40 odsto evropskog tržišta.
"Gubimo 30 hiljada dolara po prodatom 500e"
"Mi pokušavamo da Fijat preobratimo u nešto što već imamo, a to je Džip," pojasnio je Markione. "Alfa Romeo i Mazerati, od kojih više zarađujemo, na dobrom su putu tranformacije."
"Ja ne ubijam Fijat. Mislim da ima fenomenalnu perspektivu u Južnoj Americi. Ali u Evropi, on ima sve manju ulogu zbog čega ćemo se u budućnosti fokusirati na seriju "500" i "pandu", i njih ćemo nastaviti na razvijamo." – zaključio je Markione.
Ovo znači i kraj za "tipo", što je i sam šef potvrdio, jer je "konkurencija isuviše jaka".
Budućnost Fijata u Srbiji biće poznata 1. juna?