Izvor: B92, 03.Mar.2016, 16:36 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Zatvorena jedina škola za buduće radnike Železnice
Železničko industrijska škola u Smederevu je zatvorena i time je onemogućeno da 63 redovna učenika i oko 160 vanrednih završe školovanje.
Jedina škola tog profila u Srbiji delimično deli sudbinu osnivača Fabrike železničkih vozila "Želvoz" koja je u stečaju.
Roditelji su zatečeni zatvaranjem škole, pa dogovoreni ulični protest nije održan jer se takvi javni skupovi najavljuju policiji više dana unapred.
Inspektori Ministarstva prosvete su >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << utvrdili da škola radi nelegalno pa je škola juče zatvorena.
Za v. d. direktora Biljanu Bojanić rečeno je da je postavljena nezakonito jer ne postoji Školski odbor, a on, pored ostalog, ne postoji jer je osnivač u stečaju, pa ni radnici "Želvoza" od 2007. godine ne uspevaju da ostvare pravo na povezivanje staža i zaostale zarade.
"Do juna 2015. od kada je Želvoz zvanično u stečaju, dobijali smo platu od 5.000 do 8.000 dinara, a od tada ni dinara, a tri i po godine nismo dobili pun iznos zarade" izjavila je Bojanić.
Ona je dodala da škola nije od oktobra platila račune za struju i vodu.
Osnivač je svim radnicima u fabrici dao otkaz obećavajući povezivanje staža i zaostala primanja.
Direktorka je rekla da je i nastavno osoblje tražilo da osnivač i njima poveže staž i isplati zarade međutim u sudu im je objašnjeno da nemaju pravo jer je škola "samostalno pravno lice" i nije u stečaju kao što jeste osnivač.
Rumunski konzorcijum Remar i Granpet postao vlasnik 70 odsto fabrike "Želvoz" pa je škola pripala njima.
Od 2007. radnici "Želvoza" traže otpremnine od po 300 evra i tada su bojkotovali i tadašnjeg predsednika opštine i člana tenderske komisije Sašu Radosavljevića koji je dao glas za prodaju fabrike Rumunima.
Privatizacija fabrike je izazvala seriju protesta, štrajkova, protestnih šetnji, blokade saobraćajnica, upad u zgradu gradske uprave a rukovodstvo je odgovorilo otkazima sindikalnim vođama.
Na kaju je "Želvoz" prodat konzorcijumu Remar i Granpet za 1,1 milion evra.
Rumuni su ubrzo stavili hipoteku na Železničko industrijsku školu od 300.000 evra.
Pravno, sada zgrada škole nije vlasništvo fabrike "Želvoz" nego banke Intesa.