Za sledbenike mačo stila

Izvor: Blic, 18.Maj.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Za sledbenike mačo stila

Moda je fenomen koji se često sukobljava s elementarnom logikom. Da je drugačije, terenska pik-ap vozila ostala bi u svom prirodnom okruženju - na farmama, plantažama... Umesto toga, „hajlaks" i drugi slični modeli postali su relativno česta pojava ispred diskoteka, kafića, luksuznih restorana...

Upotreba u novim uslovima zahtevala je i ozbiljnu transformaciju. „Hajlaks" je dobio snažan D-4D motor, bogatu opremu, ali i dalje ima klasičan pogon na sva četiri točka. >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Osnovni pogon je na zadnje točkove, dok se prednji par priključuje u slučaju potrebe (prebacivanje ručice u 4WD poziciju obavlja se u pokretu, do brzine od 80 km/h). Tu je i reduktor za najteže uslove, s kojim može da se manipuliše do brzine od 8 km/h.

Hilux 3.0 D-4D

motor 4-cilindrični

zapremina 2.982 ccm

maks. snaga 126 kW (171 KS)

maks. obr. moment

343 Nm pri 1.400-3.400 o/min.

prenos 4x4

menjač automatski

dužina 5.255 mm

širina 1.835 mm

visina 1.810 mm

međuos. rastojanje 3.085 mm

masa 1.890 kg

prtljažnik 983 l

nosivost 935 kg

rezervoar 80 l

pneumatici 255/70 R 15

maks. brzina 175 km/h

0-100 km/h 11,9 s

potrošnja (EU) 9,4 l/100 km

gorivo euro dizel

SPREMAN NA SVE

S karoserijom koja je udaljena od tla 212 milimetara, snažnim motorom i moćnim pogonom, ova „tojota" se lako kreće bespućem i sposobna je da odgovori na mnoge izazove. U of-roud uslovima do izražaja dolazi i masivan sistem oslanjanja, kod koga takođe nije bilo previše kompromisa (na primer, primena točkova od 15 inča). „Hajlaks" je zato idealan partner za transport glisera i drugih plovnih objekata. Prikolicu vuče kao od šale, a sposoban je da ponese i prilično tereta (nosivost je bezmalo jedna tona). Status radne mašine je, dakle, sačuvan u potpunosti iako su performanse značajno unapređene - baš kao i luksuz.

Trolitarski četvorocilindraš pripada „Tojotinoj" familiji savremenih turbo dizela. Sistem zajedničkog voda (komon-rejl), direktno ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru, dva bregasta vratila u glavi... Sve to garantuje izuzetne karakteristike, koje su oličene u odličnom rasporedu snage. Maksimalni obrtni moment od 343 Nm dostupan je već pri 1.400 obrtaja, a još privlačnije deluje činjenica da je na raspolaganju u najčešće korišćenom opsegu rada (1.400-3.400 o/min). Kada se na to doda i sasvim pristojna zaliha snage od 171 KS, takođe dostupna na relativno niskom broju obrtaja (3.600 o/min), postaje jasno zašto „hajlaks 2.0 D-4D" deluje privlačno za tako različite grupe kupaca.

GRADSKI KAUBOJ

Uprkos nezgrapnoj pojavi, „hajlaks" se čak i kod nas relativno često sreće u svakodnevnom saobraćaju. Njegove vlasnike čak ni dužina od preko 5,25 m ne sputava da u njemu obavljaju sve one poslove za koje bi inače bili podesniji daleko manji automobili. Jedan od razloga svakako je i ekonomičnost. Uprkos velikoj snazi i popriličnoj masi, ova „tojota" je na našem testu trošila ispod deset litara na 100 kilometara pređenog puta. Uz to, četvorostepeni automatski menjač se idealno uklopio u okruženje, pa u odnosu na klasičnu petobrzinsku transmisiju nudi za 5 km/h višu maksimalnu brzinu i za desetinku bolje ubrzanje do stotke. Elektronska kontrola rada, pri tom, omogućava prilagođavanje stilu vožnje, tako da je komfor na prilično visokom nivou bez obzira na manjak manevarskog prostora. A kad već govorimo o dimenzijama vozila, koje su zaista impresivne, treba reći da visoka pozicija za upravljačem omogućava odličnu preglednost. Snalaženje na malom prostoru dodatno je olakšano i ugradnjom senzora za parkiranje - i u prednjem i u zadnjem delu.

Luksuz zaokružuju kožom obložena sedišta (napred s dodatnim grejanjem), kvalitetan audio-sistem maksimalne snage 160 vati, putni računar, uređaj za programiranje putne brzine (tempomat)... Kada se sve to ima u vidu, ni cena od 36.800 evra ne deluje kao prevelika prepreka.

Cena i oprema test vozila

Toyota Hilux 3.0 D-4D 4x4 Executive Double Cab: ABS, LSP&BV, dva vazdušna jastuka, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, elektropodizači prozora napred i nazad, manuelni klima-uređaj, podešavanje upravljača po visini, radio-CD-MP3 plejer sa šest zvučnika i pojačalom od 160W, putni računar, „optitron" instrumenti, „kruz-kontrol", aluminijumski naplaci, kožne presvlake sedišta, svetla za maglu napred i nazad, grejana i elektropodesiva spoljašna ogledala s hromiranim kućištima, senzori za parkiranje napred i nazad, automatski menjač, metalik boja (+500 E), bočni pragovi, hromirane ručice za otvaranje vrata, dodatno grejanje kabine, kožom obloženi upravljač i ručica menjača...

Cena vozila s uračunatim PDV-om je 36.800 evra.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.