
Izvor: Glas javnosti, 09.Mar.2013, 14:36 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Za 30 meseci auto-put Novi Sad - Ruma
NOVI SAD - Ministarka regionalnog razvoja i lokalne samouprave Verica Kalanović i predsednik vlade Vojvodine Bojan Pajtić najavili su danas početak zajedničkog i sinhronizovanog rada republike, pokrajine i lokalnih samouprava na izgradnji auto-puta Novi Sad-Ruma sa tunelom kroz Frušku goru, kako su ocenili istorijskog projekta za Vojvodinu i Srbiju.
"Građani Vojvodine nemaju vremena da čekaju, i ovaj projekat zahteva
punu sinhronizaciju, odgovornost >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << i posvećenost njegovom ostvarivanju",
izjavila je ministarka Kalanović.
Napominjući da se na sastanku, održanom u zgradi pokrajinske vlade,
upravo diskutovalo u tom pravcu ona je naglasila da atmosfera u
razgovoru daje nadu "da smo na dobrom putu da ovaj projekat uradimo
najkvalitetnije i u predviđenom roku za 30 meseci".
Nadležnosti republike, pokrajine, grada Novog Sada, opština Irig i
Ruma, i drugih, potpuno su definisane kao i podela odgovornosti,
napomenula je Kalanović, i dodala da od danas počinje zajednički rad na
ostvarivanju tog izuzetno značajnog državnog projekta.
"Biće teško ali ćemo svakodnevno komunicirati, i ako budemo radili
onako kako smo se danas dogovorili nadam se da će za 30 meseci, što je
projektovani rok, biti završen ovaj auto-put", rekla je Kalanović.
Ona je podsetila da je auto-put Novi Sad - Ruma sa tunelom jedan od
najvećih infrastrukturnih projekata u Srbiji, naglasivši da se time
ostvaruje višedecenijski san građana Vojvodine i Srbije o povezivanju
Novog Sada poprečnom vezom sa Koridorom 10 i granicom sa Hrvatskom i
BiH.
Taj projekat je, kako je rekla, već prošao prvu fazu potpisivanjem
predugovora koji podrazumeva izgradnju dva regionalna puta, od kojih je
jedan od Novog Sada do Rume, a drugi je Moravski koridor u Centralnoj
Srbiji, vredan 642 miliona evra.
Krajem prošle godine, rekla je Kalanovićeva, potpisan je predugovor
sa kineskom firmom "Putevi i mostovi", koji je okvir za ostvarivanje
ovog projekta, ali koji podrazumeva i potpisivanje glavnog ugovora.
I jedan i drugi projekat su složeni, a kako je rekla ministarka,
izgradnja regionalnog puta od Novog Sada do Rume je još složenija i
zahteva aktiviranje svih postojećih snaga, zbog čega je iniciran ovaj
sastanak.
Predsednik vlade Vojvodine Bojan Pajtić ocenio je da je rok za
izgradnju auto-puta Novi Sad - Ruma sa tunelom do 2015. godine vrlo
ambiciozan, i dodao da je to istorijski infrastukturni projekat za
Vojvodinu.
Pajtić je napomenuo da će tunel kroz Frušku goru, od oko tri
kilometra, biti najduži u Srbiji i naglasio da će taj autoput imati
ogroman ekonomski značaj, jer će spojiti Bačku i Banat sa Sremom i
omogućiti veću prohodnost preduzećima i građanima.
Taj put sa tunelom, dodao je Pajtić, ima i veliki ekološki značaj,
jer je nacionalni park "Fruška gora" veoma opterećen teretnim
saobraćajem i svakodnevno se devastira.
"Ovaj projekat je zbog svog istorijskog značaja okupio sve nas i
mislim da smo pokazali vrlo visok stepen odgovornosti ", rekao je Pajtić
i naglasio da su republika i pokrajina, kao i lokalne samouprave
spremni da punom snagom rade na ostvarivanju tog projekta.
Pajtić je dodao da bi taj auto-put ubuduće trebao da bude povezan i
sa rumunskom granicom, što bi počelo da se ostvaruje posle 2015. godine.
Tako će se stvoriti veoma dobar investicioni ambijent i biće
omogućeno da dođu novi domaći i strani investitori, da se otvaraju
industrijske i radne zone, a time i nova radna mesta.
"Infrastruktura je suštinski preduslov za otvaranje novih radnih mesta i za razvoj privrede", zaključio je Pajtić.
Na sastanku posvećenom gradnji auto-puta od Novog Sada do Rume koji
bi, kako je ranije najavljeno, trebalo da bude izgrađen uz pomoć kredita
kineske Eksim banke, učestvovafli su i gradonačelnik Novog Sada, Miloš
Vučević, predsednici opština Ruma i Irig i predstavnici nadležnih
pokrajinskih sekratarijata i preduzeća "Koridori Srbije".
Dužina auto-puta Novi Sad-Ruma sa tunelom kroz Frušku Goru je 27 kilometara i prolazi kroz tri opštine- Novi Sad, Irig i Rumu.
Na ovom području živi oko 400 hiljada stanovnika i posluje blizu 30
hiljada privrednih subjekata, a u blizini trase auto-puta nalazi se i 12
industrijskih i jedna slobodna zona.