Izvor: B92, 31.Avg.2008, 02:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Više prvaka nego prošle godine

Beograd -- U školske klupe će u ponedeljak, širom Srbije, sesti oko 2.400 prvaka više nego prošle godine, pišu Večernje novosti.

Generaciju mališana, koji su rođeni u periodu od 1. marta 2001. godine do 1. marta 2002. godine, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, čini 78.477 prvaka, dok ih je lane bilo 76.030. Pomoćnik ministra prosvete za osnovno obrazovanje Milka Andrić, međutim, navodi da su u 3.551 školu u našoj zemlji u prvi razred upisana 79.352 >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << učenika, iako je statistika tu razliku "previdela".

Pretpostavka je da su 875 mališana "viška" oni koji su prošli na testovima kod psihologa, a roditelji su želeli da krenu u prvi razred pre svojih vršnjaka.

Samo u Beogradu, u prvi razred upisaće se oko 2.000 đaka više nego školske 2007/2008. godine. Svi oni će od prvog septembra učiti po istom nastavnom planu i programu, kao i prethodna generacija.

Pomoćnica ministra kaže da nema izmena ni u nastavnom planu i programu, ni u načinu ocenjivanja, pa će petice đaci dobijati tek od drugog razreda, dok će njihovo znanje u prvoj godini biti vrednovano opisno.

Prvaci će imati 19 časova nedeljno obaveznih predmeta i pet časova izbornih, kao i slobodne aktivnosti. Strani jezik je obavezan, a u većini škola odlučili su se za engleski.

Prvi put posle 2004. godine ukupan broj novih školaraca približio se cifri od 80.000 dece. Iako ovaj podatak ohrabruje, on nije razlog za preveliki optimizam, ako se uporedi cifra iz 1995. godine, kada je u učionicama bilo 103.635 prvaka.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.