Uz putare da stoji policija

Izvor: Večernje novosti, 17.Okt.2016, 16:21   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Uz putare da stoji policija

U pripremi izmene pravilnika o regulisanju saobraćaja. Sindikat radnika: Opasno u zoni radova. Jurcaju kamiondžije... Radnici se žale da su "glineni golubovi". Mnogi vozači voze i duplo većom brzinom od zakonom propisane NIJE prošla nijedna godina bez stradanja radnika koji popravljaju i obeležavaju saobraćajnice. U Samostalnom sindikatu putara Srbije upozoravali su i ranije da je bezbednost njihovih kolega koji obavljaju radove pod punim saobraćajem ugrožena, a sada, >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << saznaju “Novosti”, traže i izmenu pravilnika kako bi ih zaštitili. Deo ove inicijative, o kojoj su razgovarali i sa Udruženjem poslodavaca “Putar” je i zahtev da se majstorima dok obeležavaju put ili krpe rupe obezbedi asistencija policije, kao i da postupak obezbeđenja “gradilišta” bude obavezujući za sve firme. Popravke na putevima odnele su već mnogo života, a poslednja u nizu nesreća dogodila se pre nekoliko dana, na auto-putu Beograd - Zagreb, kod Kuzmina, kada je jedan radnik “Sremputa” poginuo, a drugi teško povređen. - Postoje razna uputstva kako obeležiti put dok su radovi u toku, ali nigde ne piše da se određena procedura mora ispoštovati - priča Sonja Vukanović, predsednica Samostalnog sindikata putara Srbije. - Ako se stvari ne promene, biće još povređenih i zato ćemo na prvom sledećem sastanku sa resornom ministarkom Zoranom Mihajlović pokrenuti pitanje izrade pravilnika koji bi regulisao ovu oblast. Kontrola sprovođenja mera iz takvog akta je, međutim, uvek ozbiljniji i teži posao nego njegovo pisanje. Putari smatraju da bi trebalo da policija kontroliše saobraćaj svugde gde je zona radova. Jer, na putu gde je ograničenje 60, šoferi jure i do 100 kilometara na sat. PREKIDAJU RADOVE ZBOG NEMARNIH VOZAČA Na trasi od Topole do Rudnika, gde se izvode radovi, stoji znak da je zabranjen saobraćaj za teretnjake, ali vozači kamiona za to ne haju - priča Duško Bošković. - Oni se upute ka Rudniku, a pošto je put uzak, radnici moraju da prekinu posao i da sklone mašine s puta da bi ih propustili.- Njih ne može da zaustavi nikakav znak, pa naši radnici postaju glineni golubovi - navodi Duško Bošković, koji je zadužen za bezbednost na radu u Sindikatu putara. - Policija bi posebno trebalo da kontroliše radno vreme vozača. Ako je šofer zaspao za volanom, kao u ovom poslednjem slučaju, to se nije desilo slučajno, već zato što nije poštovao propise. Gazde obično pošalju jednog čoveka da vozi teretnjak, a uputi se na tako daleki put iz Turske za Zapadnu Evropu. Kad se postavlja horizontalna signalizacija pod punim saobraćajem, radnici ne stoje, već, na primer, u pokretu iscrtavaju bele linije po sredini, dok sa obe strane prolaze automobili. To je veoma opasno.DEFINISATI PRAVILA Veliki broj nezgoda koje su se dogodile u zoni radova na putu uzrokovan je neadekvatnim obezbeđenjem mesta na kome se radovi izvode, lošim usmeravanjem vozila i loše prenesenom porukom putem privremene saobraćajne signalizacije na mestima gde se izvode radovi na putu - kaže Milan Božović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. - Najvažnije je da se obeleži zona radova i da se dobro organizuje gradilište. Dešavalo se da sa jedne strane auto-puta stoji materijal, a da radnici moraju da pretrčavaju da bi ga uzeli. Važne su mere koje će vozače naterati da uspore kada nailaze na zonu radova, jer ona ne sme biti iznenađenje za vozače. Ali i radnici bi trebalo da budu obučeni kako da se ponašaju kada popravljaju puteve na kojima se odvija saobraćaj. HRONOLOGIJA * Radnik “Sremputa”, M. H. je poginuo, dok je njegov kolega S. N. teško povređen, dok su radili na farbanju horizontalne signalizacije u zaustavnoj traci na auto-putu Beograd - Zagreb kod Kuzmina, 26. septembra 2016. Vozač kamiona je prešao desnom stranom vozila u zaustavnu traku, udario u putarsko vozilo sa rotacijom i signalizacijom radova, koje se nalazilo oko 70 metara ispred radnika, nastavio kretanje i udario radnike. * Dvojica radnika preduzeća angažovanog za održavanje puteva su poginula, a dvojica su povređena na auto-putu Beograd - Novi Sad u blizini Kovilja, u avgustu 2014. Na njihovu prikolicu, parkiranu u zaustavnoj traci udario je automobil koji je vozio turski državljanin. * Vladimir Petrović (24), radnik “Mostogradnje”, poginuo je u avgustu 2011. godine kada je na njega i dvojicu njegovih kolega naleteo vozač na auto-putu Beograd - Niš u blizini izlaza za selo Ralja. Dvojica radnika su zadobila teže i lakše povrede. Vozač automobila je probio zaštitnu ogradu i znakove na koji su upozoravali da su radovi na putu. * Radmilo Radosavljević (48), radnik preduzeća “Signalizacija”, poginuo je u julu 2010. godine na auto-putu Niš - Pirot kada ga je udario autobus. Putar je stradao dok je regulisao saobraćaj zbog radova u tunelu u Ostrovici.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.