Uvećan promet u SOS marketima

Izvor: RTS, 27.Mar.2011, 08:57   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Uvećan promet u SOS marketima

Prvi SOS marketi u Srbiji prvo su bili dostupni najugroženijima, a kasnije svim građanima. U međuvremenu promet je utrostručen. Suzbijanje monopola i snižavanje marži na osnovne namirnice je pravi put za pomoć najsiromašnijima, smatraju u udruženjima potrošača.

Pre dve godine otvoren je prvi SOS market u Srbiji. To je bio odgovor trgovaca na ekonomsku krizu. Socijalno najugroženiji mogli su da kupuju po cenama nižim i do 50 odsto. U međuvremenu u SOS prodavnicama >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << promet je utrostručen.

Najpre su bili dostupni samo najugroženijima, a kasnije svima. Otvaranje prvih SOS marketa pratili su i redovi onih koji su bili spremni da satima čekaju da bi došli do jeftinijih proizvoda.

Građani kažu da gledaju da uštede svaki dinar. "Štedim. Na jednom artiklu pet dinara,  na drugom deset, a na nekom uštedim i dvadeset. Samo za par artikala dnevno imate uštedu 100 dinara. Toliko je kilo jabuka bilo gde", kažu kupci.

Mleko je ispod 50 dinara, a hleb košta manje od 40. Samo vekna hleba i litar mleka čini mesečnu uštedu veću od hiljadu dinara.

"Poslovna politika naše kompanije je nabavka pre svega domaćih proizvoda kojih je 98 odsto u ponudi, zatim niske marže, manje poznati dobavljači i pristupačne cene o noj grupaciji potrošačakoji imaju najmanja primanja", kaže Milena Radulović zadužena za odnose s javnošću SOS marketa.

Održiva rešenja

Nekoliko stotina kilometara od Srbije priča je uglavnom slična. U Sloveniji zbog ekonomske krize, socijalno ugroženi žive podjednako teško.

"Ministarstvo socijale Slovenije ima dogovor sa Karitasom i sa ostalim nevladinim organizacijama, kao i sa većim prodajnim lancima kao što su 'Merkator', 'Tuš' i drugi, da se hrana koja je na isteku roka trajanja daje besplatno socijalno najugroženijim i tako isto važi i za garderobu", kaže Slobodan Šešum, ekonomski savetnik Ambasade Republike Slovenije.

Neumereno učešće države na tržištu nije dobro, smatraju ekonomisti.

Goran Nikolić, iz Centra za novu politiku, ističe da bi državna pomoć maloprodaji radi snižavanja cena narušila konkurenciju. Bolji način da se pomogne socijalno najugroženijima, prema Nikolićevim rečima, bila bi veća socijalna davanja, budući da od početka godine beležimo bolje punjenje budžeta nego što je planirano.

Suzbijanje monopola i snižavanje marži na osnovne životne namirnice bio bi pravi put za pomoć najsiromašnijima, smatraju u udruženjima potrošača.

Nastavak na RTS...






Povezane vesti

Uvećan promet u SOS marketima

Izvor: Capital.ba, 27.Mar.2011

BEOGRAD, Prvi SOS marketi u Srbiji prvo su bili dostupni najugroženijima, a kasnije svim građanima. U međuvremenu promet je utrostručen. Suzbijanje monopola i snižavanje marži na osnovne namirnice je pravi put za pomoć najsiromašnijima, smatraju u udruženjima potrošača. Prije dvije godine...

Nastavak na Capital.ba...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.