Usluge 24 sata uz pomoć računara

Izvor: Blic, 17.Feb.2009, 12:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Usluge 24 sata uz pomoć računara

Na Mašinskom fakultetu u Beogradu, u okviru Laboratorije za kibernetiku i mehatronske sisteme i Centra za informacione tehnologije, razvijen je interaktivni info-kiosk čija će osnovna namena biti bolja informisanost studenata u vezi sa studijskim programima i nastavnim aktivnostima.

Osim osnovne funkcije - informisanje, planira se i mogućnost složenijih interakcija korisnika sa servisima informacionog sistema fakulteta. Sve se obavlja preko 19” tačskrina (znači dodirom, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << prevlačenjem prsta), komponente koja je standardni deo info-kioska. Uređaj nosi naziv modulo-4. Moguće je kombinovati osnovni modul, i graditi veće celine – info-panele - sa dva, tri, četiri ili više modula u jedinstvenom sklopu, različitih prostornih formi. Upravljanje se obavlja sa centralnog mesta tj. glavnog računara.

Ovakvi interaktivni informacioni kiosci mogu biti različitog oblika i dimenzija. Najčešće ih možemo videti u obliku stojećih stabilnih konstrukcija. Postoje i rešenja kada se kiosci uklapaju u enterijer i postavljaju na zid, stub ili na neki drugi pogodan način ugrađuju u već postojeću strukturu.

Informacioni kiosk ili infopoint je samostalni računar ili računarski terminal koji pruža mogućnost pristupa različitim informativnim, promotivnim i sličnim sadržajima. Na taj način info-kiosk postaje aktivni element u jednom poslovnom sistemu i može da obezbedi uslugu 24 časa dnevno.

Tehnologija danas omogućava ugradnju različitih dodatnih komponenti u sklop kioska, koje značajno povećavaju upotrebljivost celog sistema. Jedna od komponenti koja najviše doprinosi funkcionalnosti, a koju sve češće srećemo i na mobilnim telefonima i bankomatima je ekran osetljiv na dodir - tačskrin. Ekran osetljiv na dodir pruža mogućnost interakcije na veoma intuitivan način, dodirom prsta po ekranu biraju se različite opcije i pristupa željenim sadržajima. Osim tog ekrana često se ugrađuju štampači, čitači kartica, čitači bar koda, zvučnici, mikrofon...

Mogu se postaviti na različita mesta i u različita poslovna okruženja, počev od javnih prostora, kao što su opštine, banke, pošte, autobuski i aerodromski terminali, državne, zdravstvene i obrazovne ustanove, pozorišta, galerije, restorani, prodavnice, sajmovi... pa sve do industrijskih primena gde mogu imati visoko specijalizovanu i specifičnu namenu.

Zbog raznovrsne primene i veoma intenzivnog korišćenja (npr. info-kiosci na aerodromima ili poštama), ovi uređaji se izrađuju od otpornih i trajnih materijala. U isto vreme oni su i estetski prihvatljivi, dopadljivi, ali, ipak, korisnike moraju prvenstveno da privuku svojim sadržajem i visokom funkcionalnošću. Ovo su vrlo često protivrečni zahtevi i od dizajnera i proizvođača zahtevaju brižljivo planiranje i obradu svakog detalja. I hardverski deo sistema, tj. njegova robusnost, trajnost i pouzdanost, ali i ugrađeni softver, tj. programi koji obezbeđuju funkcionalnost celine podjednako su važni za uspešan rad info-kioska i njegovu ulogu u informacionom sistemu.

Prva serija od šest informacionih pultova uskoro treba da bude uključena u informacioni sistem Mašinskog fakulteta u Beogradu.



Vladimir Miković, rukovodilac Centra za informacione tehnologije na Mašinskom fakultetu u Beogradu

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.