U medijima tiššina, na mrežama-kampanja niskog intenziteta

Izvor: Blic, 14.Mar.2014, 17:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

U medijima tiššina, na mrežama-kampanja "niskog intenziteta"

Beograd - Predizborna tišina uoči vanrednih parlamentarnih izbora počela je u ponoć, u medijima danas nema kampanje, ali je na društvenim mrežama nastavljena, doduše nešto manjim intenzitetom.

Funkcioneri pojedinih stranaka i danas šalju pozive građanima da glasaju za njihovu stranku 16. marta, a na društvenim mrežama su se pojavili i lažni nalozi nekih od njih, kao i karikature i "izmišljeni dijalozi" u kojima ismevaju svoje političke konkurente.

Iako >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << je predsednik RIK Dejan Đurđević naglasio da se predizborna tišina odnosi na sva sredstva javnog informisanja, uključujući internet i portale, članovi stranaka ne smatraju da se to pravilo odnosi i na društvene mreže, poput Fejsbuka i Tvitera, i ističu da je to mesto gde uvek treba da se čuje gradjanski glas.

Tako tviteraši pokušavaju da diskreditaciju političke neistomišljenike podsećanjem na nedoslednost i neostvarena obećanja.

Pojedine političke stranke i danas šalju SMS poruke građanima da glasaju za njihovu stranku, ne obazirući se na zakonsku odredbu po kojoj je, tokom predizborne tišine, zabranjeno slanje poruka biračima.

Danas se, između ostalog, pojavio i tobožnji tviter nalog Republičke izborne komisije, ali je iz RIK-a potvrdjeno da ta institucija nema naloge na društvenim mrežama i da je jedina autentična adresa na internetu www.rik.parlament.gov.rs.

Izborna tišina znači da učesnici u izbornoj kampanji ne mogu putem medija slati političke poruke i objavljivati svoje programe, a traje od ponoći do zatvaranja biračkh mesta 16. marta u 20 sati.

Tokom tog perioda zabranjeni su izborna propaganda preko sredstava javnog informisanja, održavanje javnih skupova i objavljivanje procena izbornih rezultata, slanje poruka biračma i postavljanje propagandnog materijala stranaka na udaljenosti manjoj od 50 metara od biračkog mesta.

Od četvrtka u ponoć elektronskim medijima će biti zabranjeno da na bilo koji način propagiraju izborne liste, kandidate ili stranke koje učestvuju na izborima, da iznose procene rezultata izbora, a za nepoštovanje zabrane Zakon je predvideo kazne.

Poštovanje izborne tišine obavezuje i pisane medije, što znači da je zabranjeno oglašavanje izbornih lista u oglasnim porukama, objavljivanje njihovih oznaka, slogana, imena, lika, glasa, ličnih svojstvava kandidata, SMS poruka, anketa, telefonskih uključenja.

Ono što nije zabranjeno jeste objavljivanje informacija i oglasnih poruka nadležnih republičkih organa i nevladinih organizacija, kojima se građani upućuju u koje vreme i na koji način mogu da glasaju, kao i procene odziva birača, odnosno izlaznosti na izbore.

U izbornom danu dozvoljeno je objavljivanje izveštaja o tome kada su i gde glasali nosioci i kandidati sa lista, a njihove izjave se mogu objavljivati tek po okončanju izborne tišine.

Najčitanije SADA:

Nastavak na Blic...






Povezane vesti

U medijima tišina,na mrežama-kampanja

Izvor: Akter, 14.Mar.2014

Predizborna tišina uoči vanrednih parlamentarnih izbora počela je u ponoć, u medijima danas nema kampanje, ali je na društvenim mrežama nastavljena

Nastavak na Akter...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.