Turski TAV renovira makedonske aerodrome

Izvor: Southeast European Times, 09.Feb.2011, 23:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Turski TAV renovira makedonske aerodrome

Makedonija namerava da pretvori skopski aerodrom Aleksandar Veliki u regionalno čvorište.

09/02/2011

Klaudija Lutovska za Southeast European Times iz Skoplja -- 9.2.2011.

Jedna od vodećih svetskih kompanija za upravljanje aerodromima TAV Erports Holding ulaže 200 miliona evra u Makedoniji za renoviranje dva aerodroma u Skoplju i Ohridu, kao i za izgradnju kargo aerodroma u Štipu.

TAV je počeo da upravlja makedonskim aerodromima u martu 2010. >> Pročitaj celu vest na sajtu Southeast European Times << godine, nakon što je potpisao 20-godišnji ugovor sa vladom. Prema dogovoru, kompanija će zadržati svih 800 zaposlenih na aerodromima narednih sedam godina i neće im smanjivati plate.

„Naš cilj je da od Skoplja napravimo popularno regionalno čvorište, korišćenjem njegovog povoljnog geografskog položaja“, izjavio je za SETimes zamenik generalnog direktora TAV Makedonije Alper Tunga Ersoj. „Zahvaljući ovoj investiciji, Makedonija će imati najmodernije aerodromske objekte, a skopski aerodrom Aleksandar Veliki biće jedan od glavnih pokretača ekonomskog rasta u regionu.“

Posle renoviranja, koje bi trebalo da bude završeno u oktobru, skopski aerodrom biće skoro dva puta veći od onih u Beogradu i Sofiji. Aerodromska pista se produžava 500 metara kako bi mogla da primi širokotrupne avione sa dugolinijskih letova.

Kompanija se usredsredila na tursku dijasporu, koju čini otprilike 10 miliona ljudi. „Strategija TAV je da preusmeri deo tih putnika na makedonske aerodrome“, rekao je direktor bezbednosti aerodroma Skoplje Zoran Dorevski za SETimes.

Trenutno 18 aviokompanija vozi na 24 destinacije iz Skoplja, a 15 kompanija na 15 destinacija iz Ohrida.

Ersoj nije odbacio mogućnost da bi Turkiš erlajns mogao da uspostavi kompaniju u Makedoniji, povećanjem broja direktnih letova za razne evropske gradove. Ali, TAV takođe pokušava da privuče aviokompanije i formira nacionalnu makedonsku aviokompaniju, rekao je direktor TAV Makedonije Murat Ornekol za SETimes. „Ako to nemate, transport je efektivno blokiran“, rekao je Ornekol.

Avioprevoznici ukazuju na visoku cenu goriva u Makedoniji kao na razlog za veću cenu karata.

Zato TAV planira da izgradi nekoliko stanica za gorivo, a sadašnji lokalni snabdevač gorivom Makpetrol mogao bi da se suoči sa izazovom od strane ruskog Lukoila i grčke Okte.

„Gorivo Makpetrola ima mnogo veću cenu u poređenju sa gorivom izvan Makedonije i trebalo bi preduzeti ozbiljne mere da se proširi naše bivstvovanje kao makedonske kompanije“, rekao je direktor Skajvingsa Ajam Džerovski za SETimes.

Džerovski je izjavio da problemi sa kojima se suočavaju avioprevoznici nisu rešeni od kada je došao TAV. Međutim, dodao je on, došlo je do značajnih poboljšanja na polju uslova i udobnosti aerodroma.

Ukupno gledano, putnici su uzbuđeni. „Makedonija se povremeno suočavala sa embargom na drumska putovanja i poteškoćama sa prevozom. Avionski prevoz je rešenje za mnoge od nas koji žive u inostranstvu“, kaže Rom Vladimir Atanasov, 36, za SETimes.

Atanasov objašnjava da članovi njegove porodice žive u Rimu, Beogradu i Skoplju i da on te destinacije posećuje nekoliko puta godišnje. „Beograd nudi neverovatno niske cene, u iznosu 180 evra u oba smera u letnjoj sezoni. Nadam se da ćemo dobiti takve ponude i od Skoplja“, rekao je on.

Takođe je u toku renoviranje ohridskog Aerodroma Svetog apostola Pavla, a radi se i na planovima za kargo aerodrom Filip II u Štipu.

„To je ključni projekat u makedonskom aviotransportu i očekujemo dugoročne beneficije, kao i značajno poboljšanje usluga“, rekao je ministar saobraćaja Mile Janakijevski o ovom drugom projektu.

U međuvremenu, 11 miliona evra ukupnih investicija TAV usmereno je na izgradnju novog vojnog centra vazdušne komande, hangara vazduhoplovnih snaga i prve pilotske škole u zemlji, rekao je ministar odbrane Zoran Konjanovski za SETimes.

Nastavak na Southeast European Times...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Southeast European Times. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Southeast European Times. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.