Trikovi protiv neprijatnih saradnika

Izvor: Blic, 26.Okt.2009, 14:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Trikovi protiv neprijatnih saradnika

Na poslu nas često neki „težak” saradnik uspeva da dovede na ivicu živaca svojim jadikovanjem, kritikovanjem, vikanjem ili ogovaranjem. Evo nekoliko saveta kako se uz pomoć veština komunikacije može obraniti od takvih kradljivaca energije i dobrog raspoloženja.

- Nekome ko se neprestano žali na sve i svakoga ne postavljajte pitanja tipa - „Kako si?”, nemojte ga kritikovati, nemojte reagovati na paćeničko držanje i uzdahe, nego stalno budite zaposleni >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << i najbolje mu recite da vam je žao, ali da nemate vremena za razgovor.

- Nemojte ogovarati druge i nemojte se uključivati u takve razgovore, čak ni odmahivanjem rukom ili kolutanjem očima, nego pokažite nezainteresovanost i promenite temu.

- Suočite se s nekim ko urla ili vređa bez straha i snishodljivosti, ali nemojte ga nazivati grubim, bezobraznim i sličnim izrazima. Jednostavno mu recite da takvo ponašanje otežava razumevanje i rešavanje problema.

- Nemojte otvoreno pokazivati da ste povređeni ili ljuti, jer onaj ko vas izaziva upravo to očekuje. Ne podižite glas, pokušajte normalno da dišete i mirno sedite ili stojite.

- Negujte dobre odnose sa svim saradnicima uz pomoć neobaveznog čavrljanja o stvarima koje vole (muzika, filmovi, sport, hrana, hobiji...). Pokušajte da se usmerite na njihove pozitivne osobine i pohvalite ih kad nešto dobro naprave.

- Imajte na umu da ni vi niste savršeni i budite otvoreni za primedbe na vaš rad i ponašanje!

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.