Izvor: RTS, 01.Feb.2009, 17:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Telefon za prijave kršenja ljudskih prava
Građani Srbije mogu od danas da prijavljuju hitne slučajeve kršenja ljudskih prava na dežurni telefonski broj. U 2008. najveći broj pritužbi odnosio na rad pojedinih ministarstava, a najviše na rad MUP - a Srbije.
Građani Srbije mogu od danas koristiti dežurni telefonski broj zaštitnika građana Saše Jankovića, za prijavljivanje hitnih slučajeva kršenja ljudskih prava 24 časa dnevno.
U kabinetu zaštitnika građana rečeno je Tanjugu da je od jutros bilo >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << već oko 10 poziva građana, ali da se nisu odnosili na teške slučajeve povreda ljudskih prava - za koje je telefon 064-876-8505 namenjen.
U takvim slučajevima dežurni pravnik daje savet građanima o mogućnostima rešavanja problema redovnim putem.
Teški slučajevi kršenja ljudskih prava se odnose, npr, na nasilje u porodici ukoliko je već zatražena pomoć od centara za socijalni rad ili slučajeve lišavanja slobode, kada Kancelarija ombudsmana hitno pokušava da reši problem.
Pored tog telefonskog broja, građanima su i dalje dostupni telefoni kancelarije 011/311-4437 i 011/214-2281 i imejl adresa zastitnik@zastitnik.gov.rs
Kancelarija zaštitnika građana prošle godine dala je pravni savet putem telefona 2.232 puta i primila oko 1.400 stranaka.
Toj kancelariji je u 2008. ukupno pristiglo 1.030 pritužbi građana, od kojih se najveći broj odnosio na rad pojedinih ministarstava (21,35 odsto), a najviše na rad MUP - a Srbije.
Građani su se žalili i na rad sudova, u 17 odsto predmeta, fondova penzijsko-invalidskog osiguranja 13,88 odsto i na rad lokalnih samouprava 12,71 odsto.
Od svih pritužbi okončano je 467 predmeta, nije postupano u 341 predmetu, 115 pritužbi je odbačeno, a pokrenuti su postupci koji nisu završeni u 140 predmeta.