Tako daleko do mora?

Izvor: RTS, 08.Maj.2010, 15:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Tako daleko do mora?

Putovanje do Crnogorskog primorja preko Zlatibora i Kanjona Morače i dalje je opasna i duga avantura. Patrola RTS-a je, poštujući ograničenja brzine i izbegavajući radare, uspela da 458 kilometara pređe za devet i po sati, uz jednočasovni odmor.

Patrola Radio-televizije Srbije uspela je da do Crnogorskom primorja, poštujući ograničenja brzine i izbegavajući radare, pređe put za devet i po sati uz jednočasovni odmor. Čekanje na granici potrajalo je 45 minuta, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << a ekološka taksa od 10 evra i dalje je obavezna za putnička vozila.

Posle dolaska u Budvu, izgledalo je da je ceo put, osim deonice preko Zlatibora, u stalnoj rekonstrukciji jer se ne zna gde počinju a gde se završavaju radovi. Najlošija je, ipak, saobraćajna signalizacija koja i u Srbiji i Crnoj Gori ne odgovara aktuelnom vremenu ni situaciji na putu.

Pravu enigmu na putu predstavljaju znaci ograničenja brzine koji su postavljeni po starom zakonu, a policija mora da vozače kontroliše i kažnjava po novom zakonu.

Tako po novom zakonu u svim naseljenim mestima brzina je ograničena na 50 kilometara na čas ali u praksi ima deonica na obilaznicaima većih gradova, kuda prolazi ovaj put, gde su table postavljene po starom i gde je ograničenje 60 kilometara na čas.

"Opšte ograničenje brzine u naselju prema novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima jeste 50 kilometara na čas. Međutim, ukoliko je na određenim deonicama postavljen znak koji ograničava veću brzinu od 50 kilometara na čas, onda vozač ima pravo da vozi većom brzinom sve dok taj znak postoji", objašnjava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobaraćaja.

Putari na skoro svim mestima od Zlatibora do mora nešto popravljaju, a tabli sa oznakama nema. U Crnoj Gori, naročito kada uđete u Podgoricu, teško je pronaći najbolji put do primorja.

Nema table ni za tunel Sozinu, niti za put Cetinje-Budva, koji se zbog proširenja zatvara u jednom delu od 9 do 11 časova svakog radnog dana. Ako se niste prethodno raspitali u Auto-moto savezu Crne Gore, možete nekoliko sati provesti u bespotrebnom čekanju.

Upozoravamo Vas da usput ima veliki broj skrivenih radara i da se lako može dogoditi da umesto na primorju završite kod sudije za prekršaje u Podgorici, koji može da vas kazni za prekoračenje brzine 100 do 250 evra, ali i da zbog toga izgubite nekoliko sati.

"Ukoliko se na teritoriji Crne Gore napravi teži prekršaj čija je sankcija oduzimanje vozačke dozvole, u tom slučaju policija može da privede vozača kod dežurnog sudije za prekršaje", rekao je Milan Božić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

U svakom slučaju, predlažemo da krenete od Beograda autoputem do Kragujevca, pa do Mrčajevaca odakle se lako i brzo stiže u Čačak, malo duže ali sigurno i bez gužve. Zatim do Užica, pa do Zlatibora preko koga ide najbolja deonica kanjonskog dela puta, a onda počinju radovi na putu, usponi i spuštanja. Kada dođete do Podgorice najbolje je ići tunelom Sozina, tačnije starim putem za Bar preko Virpazara.

Tunel košta 2,5 evra, a njime izbegavate veliki broj krivina na putu Podgorica-Budva. Sve u svemu, naoružajte se strpljenjem i vozite sporije na ovom putu jer se svakih sat vremena događaju udesi.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.