Tajanstveni piroman mučio putnike

Izvor: Vesti-online.com, 24.Feb.2014, 03:22   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Tajanstveni piroman mučio putnike

Putnici koji su prošlog ponedeljka uveče poleteli Etihadom iz Melburna za Abu Dabi preživeli su dramatične trenutke, kada je u letelici na nekoliko mesta izbila vatra. Avion na liniji EY461 bio je prisiljen na sletanje u Džakarti, a na odredište je stigao sa četiri sata zakašnjenja.

Foto: Ilustracija  

Putnici su bili toliko uplašeni da su neki od njih slali oproštajne SMS poruke najbližima. Međutim, noćna mora za 12 putnika u avionu nije prestala >> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << ni po dolasku u Emirate. Ne mogavši da odredi ko je podmetnuo vatre, policija je posle pretresa svih putnika, uhapsila njih 12 kao osumnjičene.

 

Krivac bez imena

Norveški profesionalni golfer Karolina Martens koja se vraćala kući sa australijskog masters turnira, kazala je za norveški radio i televiziju da je lokalna policija u Džakarti pretresla sve putnike, ali krivac nije otkriven.

- Onda su nas sve poslali ponovo u avion ne znajući ko je to učinio. Nije baš lepo saznanje da putuješ s nekim ko će podmetnuti vatru u avionu - rekla je Martens.

U četvrtak po podne, predstavnik za štampu Etihada kazao je da su svi putnici koji su zadržani na ispitivanju sada slobodni da nastave putovanje. Koliko mediji razumeju, nije utvrđeno ko je bio piroman. To znači da, posle ovoga, ne postoji nikakav način da se krivac ukrca na drugi let.

 

Interesantno je i da nije nađeno ništa što bi moglo da upućuje da je možda greška na letelici prouzrokovala požare. Prema putnicima koji su stupili u kontakt sa Ferfaksom, više vatri zapaljeno je u toaletima aviona. Prostor u avionu ispunio se dimom, putnici su počeli da paniče, a proradio je i protivpožarni alarm.

Mladić jedne putnice kaže da je avion ostao u Džakarti nekoliko sati. Nakon toga, uprkos tome što mnogi putnici to nisu hteli, nastavili su za Abu Dabi.

Sara Džefri, jedna od putnica ispričala je da da je "zapanjena rizikom u koji je Etihad doveo živote putnika time što je putovanje nastavljeno".

- Užasnuta sam, mislim da smo svi vrlo srećni što smo ovde. Moglo je da bude mnogo gore.

 

Posada na visini zadatka

Jedan od putnika Pol Ros kaže da su tvrdnje da su putnici ostavljeni bez hrane 15 sati "nečuvene i skoro potpuno neistinite".

- Posluživanje doručka otkazano je zbog ozbiljnosti situacije, a ako su putnici želeli hranu ili im je bila potrebna, mogli su da dođu do kuhinje i uzmu - rekao je on Ferfaksu. - Posluženi smo večerom, užinom i pićem, takođe i vodom i užinom u Džakarti.

Ros dodaje da je posada Etihada bila izuzetna dok je izlazila na kraj sa situacijama u kojima su životi bili u opasnosti.

Nekoliko sati po nastavku leta iz toaleta je ponovo počeo da izlazi dim. Osoblje je zaključalo sve toalete, a putnici su primorani da se ne miču sa sedišta i više nisu dobijali jelo i piće.

Gospođa Džefri ističe kaže da se probudila zbog zvukova "jakog alarma, bleštavog crvenog svetla i osoblja koje je trčalo".

- Pogledala sam i videla plamen kako izlazi iz korpe za otpatke u toaletu i kako je dva člana posade vade napolje. Bilo je puno dima, imala sam osećaj kao da je avion pun dima.

 

Ona dodaje da je, dok je avion leteo iz Indijskog okeana, izbila još jedna vatra, kada je posada pripremala doručak. Osoblje, za koje Džeferi kaže da je bilo "vrlo oprezno" tokom leta - brzo je ugasilo plamen.

- U tom trenutku od nas je traženo da ostanemo na sedištima i da se toaleti više ne mogu koristiti. Doručak nije serviran, što takođe znači da smo imali samo jedno piće i krofnu tokom 12 sati. Bili smo veoma uplašeni, jer smo imali još dva sata do Abu Dabija i mom mladiću i sinu sam slala poruke da im kažem koliko ih volim, u nadi da, ako se išta dogodi, barem će to primiti.

Kejt Kilgour, koja je putovala sa dvoje dece, rekla je da su putnici dobili vodu, zemičke u Džakarti i krofne na putu do Abu Dabija. Ona ističe da je "posada učinila sve najbolje u takvim okolnostima" i da su ona i njena familija dobile "šofera i poslate u hotel sa pet zvezdica da večeraju i odmore se", pošto su propustili naredni let.

Osoblje Etihada pomoglo je putnicima da naprave nove rezervacije letova i organizuju smeštaj u hotelima i transfer ako je bilo potrebno.

Nastavak na Vesti-online.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.