TS: Manjkavi izveštaji o troškovima izborne kampanje

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 16.Avg.2022, 16:11

TS: Manjkavi izveštaji o troškovima izborne kampanje

Za kampanju za predsedničke i parlamentarne izbore potrošeno je više od dve milijarde dinara, od čega samo 6,5 odsto potiče od priloga pojedinaca i firmi, a analize pojedinačnih izveštaja koje je objavila Transparentnost Srbija ukazuju, navodi se u saopštenju ove organizacije, na brojne nelogičnosti i manjkavosti u finansijskim izveštajima koji su do sada podneti.

Više od milijardu dinara, odnosno približno polovina ukupnih troškova kampanje, odnosi se na listu SNS >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << i njenog predsedničkog kandidata, dok je SPS, koja nije imala predsedničkog kandidata, potrošila 236 miliona dinara, saopštili su iz Transparentnosti Srbije.

Takođe, naveli su da je UPS za obe vrste izbora potrošila 164,5 miliona, a koalicija NADA 109 miliona.

Još četiri politička subjekta - Moramo, Zavetnici, Dveri i SRS iskoristili su između 72 i 93 miliona dinara za izbornu kampanju.

"Visoki troškovi kampanje koju gotovo u celosti finansiraju građani iz budžeta, kao i izrazita finansijska dominacija vladajuće stranke potvrđuju potrebu da se i u Srbiji zakonski ograniče dozvoljeni rashodi, kao što je to učinjeno u većini evropskih zemalja", poručili su iz Transparentnosti Srbije.

Iz TS-a predlažu da takvo ograničenje bude 300 miliona dinara za parlamentarne i 200 miliona za predsedničke izbore.

Navode da ni 11 dana nakon isteka zakonskog roka još uvek nisu objavljeni izveštaji za šest izbornih lista, među kojima su i dve parlamentarne, Stranka pravde i pomirenja i Koalicija Albanaca doline.

Za predsedničke izbore, gde je rok istekao pre više od dva meseca, izveštaj nije podnet za kampanju Mišu Vacića.

Stranka pravde i pomirenja, Romska partija i Ruski manjinski savez, kao i kandidat Miša Vacić, nisu podneli ni preliminarne finansijske izveštaje, a još nije objavljeno da li je Agencija protiv njih pokrenula postupke.

Analiza objavljenih izveštaja pokazuje da su mnogi od njih nepotpuni i pogrešno popunjeni, tako da bez dodatnih informacija nije moguće verifikovati tačnost unetih podataka.

Između ostalog, u pojedinim izveštajima se ne navode precizne informacije o broju zakupljenih bilbord mesta, sajtovima na kojima je vršeno oglašavanje tokom kampanje i da li je plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama... mnogi troškovi su navedeni, bez objašnjenja, u rubrici "ostalo"

Kako se ističe u izveštaju TS potvrđena je bojazan da novina u Zakonu, obaveza podnošenja preliminarnih izveštaja o troškovima kampanje, neće pružiti biračima adekvatne informacije o stranačkim finansijama pre dana održavanja izbora.

Transparentnost predlaže, kao znatno bolje rešenje, uvođenje sistema "transparentnih računa", koji bi obezbedio javnost tih informacija na dnevnom nivou, a koji se uspešno primenjuje u Češkoj.

Transparentnost Srbija je objavila pojedinačne analize svih do sada objavljenih finansijskih izveštaja koji su dostupni na sajtu TS, sa preporukama Agenciji za sprečavanje korupcije na koja pitanja bi posebno trebalo da obrati pažnju u sprovođenju kontrole.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.