Svi volani levo!

Izvor: RTS, 19.Apr.2010, 12:52   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Svi volani levo!

U Srbiji je za dve godine registrovano više od 3.000 vozila sa desnim volanom. Novim pravilnikom njihova registracija će biti zabranjena, a sadašnjim vlasnicima biće dat rok od dve do tri godine da volan sa desne prebace na levu stranu.

Cene polovnih vozila sa desnim volanom u Velikoj Britaniji niže su za 30 do 40 odsto nego vozila sa levim volanom iz Evrope. To je razlog što je u poslednje dve godine u Srbiju iz Velike Britanije uvezeno i registrovano više od 3.000 >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << ovakvih vozila.

Uvoz i registracija za sada se obavlja bez problema, ali uskoro će novim pravilnikom o tehničkim uslovima njihova registracija biti zabranjenja, a sadašnjim vlasnicima biće dat rok od dve do tri godine da volan sa desne prebace na levu stranu.

Sadašnji vakuum u zakonu dozvolio je mnogima da vozila sa desnim volanom registruju i za prevoz putnika. Nekoliko desetina taksista u Beogradu registrovalo je luksuznija vozila da bi zadovoljilo standarde motora "euro 4".

Oni su se, kažu, lako privikli da voze desni volan, ali mušterije često imaju problem i sa sedanjem na suvozačko mesto i sa izlazom, jer se vrata suvozača otvaraju direktno prema kolovozu. Taksisti kažu da su svesni svih rizika ali, preovladao je ekonomski interes.

Željko Bogdanović iz "Poslovnog taksija" tvrdi da za godinu dana, od kako ima desni volan nema nijedan prekršaj i da mu je bilo teško samo prvih par dana, dok se nije navikao.

Vozači koji koriste vozila sa desnim volanom kažu da država nije trebalo prvo da dozvoli uvoz, a da sada uslovljava upotrebu ovih vozila. Prebacivanje sa desne na levu stranu košta od 500 do 1500 evra.

Demir Hadžić iz Ministarstva za infrastrukturu kaže da će biti određen rok od dve do tri godine da bi se ovakva vozila prilagodila i registrovala.

Milan Božović sa Saobraćajnog fakulteta tvrdi da za sada nema podataka o tome koliko su vozila sa desnim volanom učestvovala u saobraćajnim nezgodama, ali da svakako utiču na bezbednost saobraćaja, te da je potrebno što pre ograničiti njihovu upotrebu.

Ovakav položaj vozača potpuno je neprirodan za naše uslove. Najteže je svakako odmeravanje rastojanja od parkiranih automobila i mimoilaženje, ali se vremenom stekne i taj osećaj. Preticanje je najopasnije, jer se teško može videti ko dolazi u susret.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.