Svi hoće u pekare i trgovce

Izvor: Blic, 15.Sep.2013, 08:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Svi hoće u pekare i trgovce

Ko je ove godine ulazio u preduzetničke vode najviše je birao trgovine, uslužne i slične delatnosti gde u startu nisu potrebna veća ulaganja. Po Srbiji, primetno je, niču i pekare, apoteke, kladionice...

Prema saznanjima “Blica”, među novim preduzetnicima mnogo je onih koji su ostali bez posla, pa pokreću biznis da dopune staž, kao i onih koji godinama nisu uspeli da nađu nikakvo zaposlenje.

U prvih sedam meseci ove godine posluje oko 4.500 preduzetničkih >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << radnji više nego u istom periodu u 2012, podaci su Agencije za privredne registre (APR).

Miloš Bijelić iz Beograda (24) jedan je od “novopečenih” ovogodišnjih biznismena, a bavi se projektovanjem, proizvodnjom, montažom i puštanjem u rad termoenergetskih postrojenja.

- Ušao sam u posao pre dva meseca, uz podršku roditelja koji su iz iste branše. Registrovao sam biznis u stanu u kome živim, pa mi u startu nije bilo potrebno mnogo novca. Zasad sam ja jedini zaposleni. Kad sklopim prvi ugovor, planiram da iznajmim poslovni prostor i da zaposlim tri inženjera i dva zavarivača - kaže Bijelić.

Ilegalci među preduzetnicima

Prema nazvaničnim podacima, u Srbiji ima oko 7.000 pekara, 3.000 apoteka, 1.200 legalnih i oko 1.500 nelegalnih kladionica. Iako pekari i apotekari uporno tvrde da im je promet mali, takvih radnji je sve više. Da se isplati prodavati lekove, najbolje govori i podatak da ih danas prodaju i radnje koje prodaju kozmetiku.

Naš sagovornik je diplomirao na Beogradskoj politehnici, a kako kaže, većina njegovih kolega sa studija koji su se prijavili na biro još čeka posao.

- Neki od njih rade preko omladinskih zadruga, i čekaju da im država nađe posao. Nema od toga ništa. I ono malo onih koji shvate da im je bolje da krenu u privatan biznis, uglavnom ulaze u trgovinu pa, na primer, otvore prodavnicu kafe jer im za to ne treba posebno znanje niti veliki startni kapital - priča Bijelić.

Prema podacima APR-a, ove godine je u prvih sedam meseci otvoreno oko 230 frizerskih i kozmetičkih salona i oko 500 restorana više nego što ih je u istom periodu obrisano.

Među novim preduzetnicima mnogo je i onih koji su ostali bez posla a imaju oko 50 godina i male šanse, uprkos svom iskustvu, da ih neki poslodavac angažuje. To potvrđuje i statistika koja pokazuje trend otvaranja konsultantskih agencija za koje je ulaganje minimalno. Takve radnje je lako otvoriti, pa mnogi to sigurno rade da dopune sebi staž da bi mogli da steknu pravo na penziju, kaže za “Blic” ekonomista Goran Nikolić.

- Međutim, od toga imaju korist pojedinci, ali za društvo su korisniji oni preduzetnici koji proizvode razmenjivu robu za izvoz. To koliko ima restorana, pekara i frizerskih salona nije relevantno u široj slici - zaključuje Nikolić.

Najčitanije SADA:

Nastavak na Blic...






Povezane vesti

Pekare i trgovine - najpopularniji biznisi u Srbiji

Izvor: Economy.rs, 15.Sep.2013

Ko je ove godine ulazio u preduzetničke vode najviše je birao trgovine, uslužne i slične delatnosti gde u startu nisu potrebna veća ulaganja. Po Srbiji, primetno je, niču i pekare, apoteke, kladionice..

Nastavak na Economy.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.