Svake godine se baci 1,3 milijardi tona hrane na svetskom nivou

Izvor: Press, 05.Jun.2013, 17:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Svake godine se baci 1,3 milijardi tona hrane na svetskom nivou

Skup koji je deo svetske kampanje "Think.Eat.Save" (Misli.Jedi.Čuvaj), povodom Svetskog dana životne sredine, organizovala je danas u Beogradu Asocijacija potrošača Srbije (APOS) u saradnji sa Ambasadorima održivog razvoja i životne sredine.

Predsednica Ambasadora održivog razvoja i životne sredine Anđelka Mihajlov, rekla je na konferenciji za novinare da se svake godine na svetskom nivou baci 1,3 milijardi tona hrane, odnosno trećina ukupne proizvodnje, a istovremeno >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << prema podacima Ujedinjenih Nacija svaki sedmi čovek na planeti ode na spavanje gladan, dok svakog dana 20.000 dece starosti ispod pet godina umire od gladi.

"Namirnice koje unosimo svakodnevno povezane su sa korišćenjem prirodnih resursa, a bacanjem hrane ti resursi se rasipaju, dok milioni ljudi gladuju širom sveta", obrazložila je Mihajlov.

Ona je navela da prosečan građanin Srbije unosi za trećinu više kalorija nego što je realno potrebno, a da se u Srbiji troši oko 100 kilograma mesa po stanovniku na godisnjem nivou.

"Da bi se napravio kilogram mesa potrebno je 16 hiljada litara vode, dok se za pripremu jedne pljeskavice utroši oko 2.400 litara vode, i pitanje je da li planeta ima toliko resursa za ovakav trend", ocenila je Mihajlov.

Prema njenim rečima građani moraju da misle koliko i šta jedu, i istakla "da će jedan dan u nedelji bez mesa učiniti dobro i vama i planeti".

"Ovo nije promocija vegeterijanske ishrane, već promocija održivog korišćenje prirodnih resursa", zaklkučila je Mihajlov.

Koordinatorka projekta "Bezbedno je ukusnije" koji je sproveo APOS uz podršku EU, Lela Tasić, istakla je da je uloga potrošaca u očuvanju životne sredine održiva potrošnja.

Tasić je dala nekoliko konkretnih saveta potrošačima poput "planiranja svojih obroka, kreiranju spiska za kupovinu, fokus na kupovinu zdravih namirnica", i istkakla da uvek pre nego što odete u kupovinu "pogledate šta imate u frižideru, kako ne bi nepotrebno gomilali hranu".

Prema njenim rečima trenutne inicijative u Srbiji su takve da se sve zasniva na dobrovoljnoj bazi i sve se podvodi pod društveno odgovorno poslovanje.

"Jedino povezanost i udruživanje javnog i privatnog sektora, međusobna saradnja i brzo i efikasno postupanje mogu dati dobre rezultate", zaključila je Tasić.

Nastavak na Press...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.