Sužava se prostor potrage za avionom

Izvor: Prva.rs, 25.Mar.2014, 21:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sužava se prostor potrage za avionom

"Postoje dokazi o delimičnoj komunikaciji između letelice i zemaljske kontrole leta u 19 minuta posle ponoći. U ovom trenutku, ta transmisija nije razumljiva i ispituje se", izjavio je danas vršilac dužnosti malezijskog ministra saobraćaja Hišamudin Husein na konferenciji za štampu.

On je dodao da nikakav odgovor nije dobijen od aviona u 1:15, kada je kontrola leta sa zemalje poslala narednu poruku, što ukazuje da letellica više nije bila na mreži.
"Dakle, negde između >> Pročitaj celu vest na sajtu Prva.rs << 00:11 i 01:15 avion više nije bio u stanju da komunicira sa zemaljskom kontrolom leta", rekao je malezijski ministar na konferenciji za novinare u Kuala Lumpuru, javlja BBC.

Avion malezijske aviokompanije sa 239 osoba - 227 putnika i 12 članova posade - nestao je sa radara posle poletanja iz Kuala Lumpura za Peking 8. marta, bez dobijenih signala o kvarovima ili problemima u avionu.

Malezijski premijer Nadžib Razak je u nedelju rekao da je u analizi satelitskih podataka od strane britanske kompanije "Inmarsat" otkriveno da se avion "Malezijan Erlajnsa" na letu MH370, srušio hiljadama kilometara daleko od kopna, u južni deo Indijskog okeana.

Preliminarna analiza satelitskih "pingova" mogla je samo da ukaže da je poslednji položaj aviona bio u prostoru koji se pruža od Kaspijskog mora do južnog dela Indijskog okeana, dodaje Rojters.
"Svi napori pretrage su sada fokusirani na južni deo južnog koridora, u području koji pokriva nekih 469.407 kvadratnih nautičkih milja, u odnosu na 2,24 miliona kvadratnih nautičkih milja koliko smo objavili 18. marta", istakao je Husein.
"Trenutno radimo na daljem sužavanju prostora potrage, koristeći četiri metode koje sam ranije pomenuo - prikupljanje informacija od satelitskog nadzora, analize nadzora radarskih podataka, povećanje vazdušnog i površine pristupa i povećanje broj tehničkih i uskih stručnjaka te oblasti", dodao je on.

Kineski predsednik Sji Đinping poslaće specijalnog izaslanika u Kuala Lumpur da bi se konsultovao sa Malezijskom vladom oko nestalog aviona, najavila je danas državna novinska agencija Sinhua.
"Sji je naredio da se pošalje specijalni izaslanik za Kuala Lumpur", navodi kineska agencija bez imenovanja izaslanika.

U odvojenom saopštenju agencija navodi da je kineski premijer Li Kećijang rekao da će Kina zatražiti od Malezije da prosledi detaljne i tačne informacije o avionu, i da je "najvažniji zadatak, u ovom trenutku, da se traži nestali avion".
 
"Ne tražimo iglu u plastu sena, još ne znamo gde je seno"
Zbog činjenice da nijedan deo malezijskog aviona MH 370 nestalog pre 17 dana još nije pronađen kao i da ne postoje bilo kakve indicije šta se sa njim dogodilo, istraživači kažu da je ovo najkomplikovanija potraga za jednim avionom.

Neki delovi aviona se možda nalaze na dubini 3.500 metara u okeanu, a neke su morske struje odnele stotinama kilometara na razne strane.

Posao pronalaženja delova aviona, a naročito crnih kutija koje će pomoći da se otkrije šta se dogodilo sa malezijskim avionom je izazov bez presedana, piše AP i podseća da je istraživačima trebalo dve godine da pronađu crnu kutiju aviona Er Frans koji je pao u Atlantik 2009. godine iako su imali mnogo više informacija nego sada.
"Iako je to bila najveća i najkomplikovanija potraga za jednim avionom ikad izvedena u okeanu, ona se vodila u relativno jasno definisanoj oblasti u poređenju sa ovom današnjom", kaže Dejvid Merns, američki stručnjak za podvodno istraživanje olupina koji je savetovao britanske i francuske istraživače u slučaju nestalog Er Fransa.

Sateliti i avioni su primetili neke objekte u vodi, velike i male, ali nema potvrda da potiču od nestalog Boinga 777-200.

Džef Del, stručnjak za Univerziteta u Kvinslendu kaže da ako se crne kutije pronađu, to će biti najteža potraga koja je uspešno izvedena.
"Mi ne tražimo iglu u plastu sena, već pokušavamo da utvrdimo gde se to seno nalazi", rekao je on i dodao da je zbog toga neophodno pronaći makar jedan delić aviona koji bi onda omogućio okeanografima da pronađu mesto gde su ostaci što bi u kombinaciji sa podacima o kursu aviona moglo da dovede do lociranja mesta gde se avion srušion.

"Ako imate ideju o putanji aviona na osnovu satelitskih podataka, onda na osnovu najboljih pretpostavki, treba da locirate mesto gde bi delovi aviona izronili iz vode imajući u vidu smer struje i vetra", kaže Del.

"I tamo gde se te dve putanje seku to bi mogla da bude vaša početna tačka, ali može biti mnogo, mnogo odstupanja, procena i tolerancije u obe ove staze, tako da ta tačka može biti nekoliko stotina kilometara daleko od pretpostavljene", dodaje on.

Zadatak istraživača postaje svakim danom sve teži jer struje nose olupinu, smatra Erik van Sebil, okeanograf sa Univerziteta Nju Saut Vels u Sidneju navodeći da nepredvidivost morskih struja može da raznese delove do tačaka koje su međusobno udaljene više stotina kilometara.

Dodatan problem predstavljaju vremenski uslovi zbog čega je potraga bila suspendovana 24 časa, navodi AP.

U potrazi za malezijskim avionom učestvuju brodovi i avioni SAD, Kine, Japana, Australije, Novog Zelanda i Južne Koreje.

Nastavak na Prva.rs...






Povezane vesti

Satelitski snimci otkrili moguće ostatke nestalog aviona

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 26.Mar.2014, 13:02

Novi satelitski snimci otkrili su 122 predmeta u južnom delu Indijskog okeana koji bi mogli da budu ostaci nestalog malezijskog aviona, izjavio je danas ministar saobraćaja te zemlje Hišamudin Husein.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Prva.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Prva.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.