Suveniri pomažu muzeje

Izvor: RTS, 29.Jul.2013, 14:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Suveniri pomažu muzeje

Muzeji se finansiraju najviše iz sredstava gradova i države. Međutim, državni fondovi postaju nedovoljni i finansiranje iz prihoda od prodaje ulaznica i suvenira postaju sve popularniji. U našoj zemlji to nije slučaj.

Svetske kulturne ustanove, a pre svega muzeji, finansiraju se najviše iz sredstava gradova i države. Međutim, državni fondovi postaju nedovoljni i finansiranje iz prihoda od prodaje ulaznica i suvenira postaju sve popularniji. U našoj zemlji to nije slučaj.
>> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << />
Kada se vratimo sa putovanja često donesemo i neki suvenir. U muzejima u svetu mogu da se kupe lepo dizajnirani, a veoma pristupačni suveniri, ali i oni vredniji, jedinstvene izrade.

Kustos Etnografskog muzeja Tijana Čolak Antić kaže da muzejski suvenir može da bude kopija predmeta koji se čuva u muzeju, a može da bude i proizvod koji je nastao kao inspiracija onoga što je proizvod neke druge tradicije.

Postavlja se pitanje da li muzeji i ostale ustanove kulture u Srbiji mogu da zarade od prodaje suvenira i tako pomognu finansiranje sopstvenih projekata.

Za izradu dobrog suvenira potrebna su velika sredstva koje ne može da pokrije prodaja tog proizvoda.

U Srbiji mnogi muzeji nisu registrovani za prodaju suvenira jer, kako kažu njihovi zaposleni, zbog današnje krize većina građana nema novca ni za ulaznice.

Kustos PTT muzeja Ljiljana Đorđević rekla je da taj muzej ne naplaćuje ulaznice u muzej i s obzirom na to nema ni prodavnicu suvenira.

"U nekoj bližoj budućnosti ćemo razmisliti o tome. Trenutno se posetiocima nudi besplatna razglednica sa njihovim likom, sa njihovom fotografijom u formatu poštanske marke", kaže Đorđevićeva.

Narodna biblioteka Srbije počela je da izrađuje suvenire prošle godine. Dnevno prodaju oko 50 proizvoda što je u proseku 15 do 20 hiljada dinara.

Vršilac dužnosti upravnika Narodne biblioteke Srbije Dejan Ristić rekao je cena suvenira iznosi između 60 i 800 dinara, u zavisnosti od vrste i njegovog kvaliteta i tiraža.

"Trudimo se da sredstva koja obezbedimo kroz prodaju suvenira uložimo dalje u izradu novih, odnosno za potrebe NBS"naveo je Ristić.

Bez obzira da li ustanove kulture imaju prodavnicu suvenira ili ne, većina se slaže da bi im više pomoglo dugoročno sponzorstvo za osnovne delatnosti slične onima koje u vreme takmičenja imaju naše sportske ekipe.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.