Studenti se ombudsmanu žale na malu prolaznost, broj bodova, finansiranje...

Izvor: Blic, 08.Okt.2012, 09:48   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Studenti se ombudsmanu žale na malu prolaznost, broj bodova, finansiranje...

Ombudsman Univerziteta u Beogradu prof. Branko Rakić izjavio je da je ovo period kada mu pristiže najviše studentski žalbi, a samo u oktobru i novembru bude duplo više pritužbi nego u prethodnim mesecima zajedno.

- Studenti se, uglavnom, žale na statusna pitanja, upis u narednu godinu, broj bodova koji im se priznaje, finansiranje. Još nisu svesni da i u obrazovnom procesu mogu da traže zaštitu svojih prava. Ljudi vezuju pravo za statusne i materijalne stvari - rekao je >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << ombudsman Tanjugu.

U posledenje vreme, naglasio je Rakić, preko studentskih organizacija počele su da stižu pritužbe studenata na malu prolaznost na pojedinim ispitima i da se dešava da zbog jednog ispita studenti godinama ne mogu da završe fakultet.

- Obično se nameće zaključak da je profesor prestrog, da traži previše, posebno gde na ispitu postoji jedan profesor. Međutim, tu treba biti oprezan, jer može da se desi da je u obračunavanju bodova opterećenje studenata takvo da oni ne mogu da savladaju to što im se zada. Sistem je loše postavljen, pa se lomi na nekom predmetu - kazao je univerzitetski ombudsman.

On je dodao da mu svakog meseca u proseku pristigne i po jedna žalba nastavnika i pritužbe se, uglavnom, odnose na izbor u zvanja.

- Kada sam 2009. godine izabran za ombudsmana, na početku su mi pritužbe stizale samo od nastavnika i bio sam iznenađen koliko toga ima. Tu se radi o narušenim međuljudskim odnosima, 'saplitanju' kolega, a bilo je primera da su nastavnici dolazili na ivicu da izgube posao i u nekoliko situacija uspeli smo da pomognemo - rekao je prof. Rakić.

On je naveo da mu se studenti za pomoć obraćaju mejlom, dolaze lično, ali ima i onih koji zovi na mobilni ili šalju SMS poruke.

Često se dešava, navodi on, da je studentima samo potreban savet kome treba da se jave da bi njihov problem bio rešen, ali se najveći broj pritužbi, ipak, rešava posredovanjem.

- Nakon podnošenja pritužbe obratim se onom na koga se pritužba odnosi i u više od 50 odsto slučajeva problem se prevaziđe tim dogovornim putem - naveo je prof. Rakić.

On je naglasio da ombudsman nije neprijatelj ni jednoj ni drugoj strani i da mora da bude objektivan u radu, ali i da mora biti podrška onome ko se žali i ko je naspram moćnog sistema.

- Ombudsman nema pravo da ukine neku odluku, niti da kažnjava. Ukoliko konstatuje kršenje prava i taj ko krši prava neće mirnim putem da reši problem, ombudsman jedino može na to da skrene pažnju drugim univerzitetskim organima - objasnio je Rakić.

Ombudsman je rekao da je uradio i Povelju studentskih prava, ali ga je neprijatno iznenadilo neprihvatanje njegovih kolega, koji su članovi Senata.

- Jedna od odredbi odnosila se da student ima pravo da bude obavešten o stanju životne sredine. Jedna članica Senata se pobunila da to možda može na fakultetima društvenih nauka, ali ne i na fakultetima prirodnih nauka, kao što je Hemijski fakultet gde su studenti stalno u dodiru sa hemikalijama - naveo je ombudsman pritužbe svojih kolega.

Jedna od odredbi bila je, kako navodi ombudsman, da fakultet kada upisuje studente i kasnije tokom studiranja od nadležnih organa mora da prikuplja informacije o mogućnostima za zaposlenje i da im pomognu u uspostavljanju kontakta s profesionalnim krugovima.

- Pobunio se jedan deo članova Senata, jer, prema njihovom mišljenju, pojedine fakultete niko neće hteti da upisuje. Ne mislim da student koji se upisuje na istoriju umetnosti ne zna da sa diplomom ovog fakulteta verovatno neće lako moći da nađe posao u struci - naveo je prof. Rakić.

Pravnim aktom pokušao je ombudsman da reši i problem izbora nastavnika u viša zvanja, odnosno da članovi nastavno-naučnog veća imaju obavezu da obrazlože razloge svog glasanja protiv kod izbora u zvanja.

- Akt nije ni distribuiran fakultetima, niti je dato ljudima da vide stav univerziteteskog ombudsmana oko nečega sto je, inače, osnov za relativno čestu pojavu kršenja prava. To pokazuje da neko ne želi da se uspostavi red na fakultetima - zaključio je prof. Rakić.

Nastavak na Blic...






Povezane vesti

Sve više žalbi ombudsmanu studenata

Izvor: B92, 08.Okt.2012

Beograd -- Ombudsman Univerziteta u Beogradu profesor Branko Rakić izjavio je da je ovo period kada mu pristiže najviše studentskih žalbi...Samo u oktobru i novembru bude duplo više pritužbi nego u prethodnim mesecima zajedno..."Studenti se, po pravilu, žale na statusna pitanja, znači kod upisa...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.