Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 12.Jun.2020, 16:10

Šta je noćna anksioznost i kako je kontrolisati?

Šta je noćna anksioznost i kako je kontrolisati?

Za one koji rade, vreme za odmor je noć. Noć obično znači beg od rutine i obaveza i za mnoge je omiljeno doba dana. Međutim, ponekad imamo problema i oni nam ne dozvoljavaju da zaspimo. Tada noć postaje neugodna i nesigurna. Ova pojava zove se noćna anksioznost.

Svi smo prošli situaciju kada odemo na spavanje, a problemi nam ne daju zaspati. Onda počinje okretanje po krevetu i bezuspešni pokušaji spavanja. Noćna anksioznost je poput noćne more.

Naime, kako >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << sunce zalazi, naše brige ostaju. Ponekad društvo može odagnati naše brige, ali kada ostanemo sami i legnemo spavati, sve naše brige i problemi mogu se vratiti.

Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da izbegnete noćnu anksioznost i koji će vam omogućiti da se bolje nosite sa tim.

Pokušajte otkriti šta uzrokuje noćnu anksioznost. Nemojte se uplesti u vrtlog briga. Jedan problem obično vuče drugi, zbog toga trebamo razmisliti koje probleme trebamo rešiti.

Ako ste u toku dana previše fizički i psihički aktivni, lakše ćete naveče zaspati. Stoga je odličan način da izbegnete noćnu anksioznost da se u toku dana dobro umorite. Ležanje u krevetu nakon niza aktivnosti dovešće do mirnog sna.

Ljudska bića su bića od navika. Naviknite se na određenu noćnu rutinu. Jedite, operite suđe, istuširajte se, popijte čaj i idite u krevet.

Osim toga, veoma je važno da se hranite zdravo. Jesti hranu s visokim procentom masti pre odlaska na spavanje nije dobar izbor. Vaša večera treba biti bogata povrćem i drugim zdravim, lako varljivim namirnicama.

Izbegavajte energetska pića. Sve gore navedeno beskorisno je ako pre spavanja pijete alkohol ili druga pića koja sadrže stimulanse, poput kofeina. Umesto toga večerajte uz mineralnu vodu ili čašu toplog mleka.

Pobrinite se da imate ugodno okruženje za spavanje. Soba u kojoj spavate trebala bi doprineti dobrom odmoru. Osim toga, trebali biste spavati samo u svojoj sobi.

Plitko ili nekontrolisano disanje nesumnjivo je neprijatelj mirnog sna. Dobro je uključiti vežbe disanja u svoju noćnu rutinu. Ono će učiniti da vaše telo i vaš um postignu potrebnu harmoniju. U početku će vam biti malo izazovno naviknuti se, ali uskoro ćete osetiti olakšanje i ove će se vežbe pretvoriti u deo vaše zdrave noćne rutine.

Ako primetite da često osećate noćnu anksioznost, za pomoć trebate potražiti psihologa.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.