Šta će snimati kamere na auto-putu Beograd - Niš i ko će moći da koristi te podatke?

Izvor: SrbijaDanas.com, 06.Okt.2019, 14:45   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šta će snimati kamere na auto-putu Beograd - Niš i ko će moći da koristi te podatke?

Od sredine meseca na oprezniju vožnju duž  auto-puta Beograd - Niš podsećaće vas i nove kamere koje će kontrolisate vozače na toj deonici. 

Darko Savić, pomoćnik izvršnog direktora Sektora za naplatu putarine rekao je da je cilj postavljanja kamera bezbednost svih učesnika u saobraćaju koji prolaze auto-putevima.

Gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, pomoćnik izvršnog direktora Sektora za naplatu putarine u "Putevima Srbije" Darko Savić rekao je >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << da je 56 kamera na deonici auto-puta od Beograda do Niša u oba smera raspoređeno na 14 portala u jednom smeru i 14 postojećih portala u drugom smeru.

- To su nosači koji se nalaze pre samih isključenja sa naplatne stanice. Razmak je od šest do 30 kilometara - rekao je Savić.

Prema njegovim rečima, bitno je da vozači znaju da će tim kamerama biti pokrivena cela deonica auto-puta i cilj postavljanja kamera je bezbednost svih učesnika u saobraćaju koji prolaze auto-putevima.

- Moram da podsetim da godišnje preko milion i 300.000 ljudi pogine u saobraćajnim nezgodama u celom svetu. Srbija je jedan od najznačajnijih koridora u Evropi, spaja istočnu i zapadnu Evopu i obratno. Svake godine beležimo značajan porast broja vozila, odnosno učesnika u saobraćaju na putevima - istakao je Savić.

Napominje da su naši auto-putevi bezbedni, ali velika količina vozila stvara zastoje, nervozu kod učesnika u saobraćaju, oni ne poštuju brzinu, događaju se saobraćajne nezgode i ljudi ginu na auto-putevima.

- Kamere će snimati protok saobraćaja, softversko prateće rešenje koje se nalazi iza tih kamera davaće analitičke podatke gde ćemo moći na određenim deonicama prebrojimo kolika količina vozila prolazi i na VMS portalima obavestimo učesnike šta ih očekuje na nekoj od naplatnih stanica - rekao je Savić.

- Na primer, na naplatnoj stanci Niš se očekuje potencijalno zadržavanje od par minuta, izađite na prethodnu stanicu, a možemo da dajemo informacije putem naše aplikacije - istakao je on.

Prema njegovim rečima, kamere ne mere trenutnu brzinu, ali će meriti prosečnu brzinu po određenim sekcijama između naplatnih stanica.

- To je korisno zbog bezbednosti učesnika u saobraćaju da znaju i poštuju propisanu brzinu kretanja na auto-putevima, brže će stići tako. Svedoci smo da smo ove godine na putevima u Srbiji imali blizu 300 poginulih. Veliki je broj poginulih u avgustu na auto-putevima. Ljudi ne odmaraju tokom vožnje - kaže on.

Izabran je auto-put Beograd-Niš zbog frekvencije saobraćaja, to je žila kucavica među svim auto-putevima, smatra Savić.

Objašnjava da se snimci i podaci sa kamera skladište u data centru. Ukoliko kod MUP-a, Uprave saobraćajne policije nadalje bude postojalo interesovanje za korišćenje tih podataka za eventualno kažnjavanje učesnika u saobraćaju ustupiće se podaci u skladu sa protokolom o saradnji.

Kako kaže, kamera je najpreciznija prilikom snimanja brzina do 250 kilomatara na čas.

- Postoji velika grupa bahatih vozača koja razgrađuje žicu duž auto-puteva, uđu na auto-put, uzmu magnetnu katircu, a nigde ne izađu. Moći ćemo da otkrijemo sva ta vozila - istakao je on.

Planirano je da kamere od 15. oktobra budu postavljene na auto-putu.

- Biće probni period od oko tri meseca. Nisu samo to kamere, već i prateći softver i trebaće tri meseca da imamo podatke na jednom mestu - zaključio je Savić.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.