Srpski autobus sa znakom Mecedesa do 13. marta

Izvor: Blic, 08.Mar.2014, 19:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Srpski autobus sa znakom Mecedesa do 13. marta

Prvi autobus, koji se sa znakom Mercedesa, proizvodi u Ikarbusu, biće završen do 13. marta, a proizvodnja tog autobusa predstavljaće veliku izvoznu šansu Srbije i mogućnost za uposlenje srpskih komponetaša i proizvođača opreme, izjavio je Tanjugu generalni direktor Aleksandar Vićentić.

Prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić obići će sutra Fabriku autobusa i specijalnih vozila "Ikarbus", gde je u završnoj fazi izrada prototipa autobusa sa "Mercedesovim" znakom, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << a u njegovoj izradi učestvuje više od 90 firmi iz Srbije. Ugovor o tehničko-poslovnoj saradnji Ikarbusa i nemačkog automobilskog giganta treba da bude potpisan do kraja marta, što je značajno za Ikarbus, kome je potreban starteški partner.

Novi model IK 112 LE biće prikazan na predstojećem salonu automobila u Beogradu, rekao je Vićentić i naglasio da na tom modelu autobusa Mercedes isporučuje samohodnu šasiju, a Ikarbus radi nadogradnju, a posao je podeljen pola-pola.

Posle potpisivanja ugovora o saradnji sa Mercedesom, u Ikarbusovoj fabrici u Zemunu zajednički će se raditi na još šest do sedam novih modela autobusa - gradskih, međugradsjkih, turističkih i kombi vozila, najavio je Vićentić.

"Uvereni smo da će saradnja sa jednom tako renomiranom kompanijom, kao što je Mercedes, podići kvalitet naših proizvoda i njihov plasman ne samo u zemlji, nego i u inostranstvu," naglasio je on.

Vićentić je istakao da već postoji veliko interesovanje za taj model autobusa u zemlji i regionu i da očekuje da bi u ovoj godini moglo biti prodato oko 100 novih autobusa.

Na novom modelu autobusa u fabrici u Ikarbusu u Zemunu trebalo bi da bude zaposleno još najmanje 150 novih radnika, a trenutno ih je 280, dodao je generalni direktor Ikarbusa.

Tehnički direktor Ikarbusa Petar Baltić objasnio je za Tanjug da je u pitanju "lou entri solo" gradski autobus, odnosno da se radi o kombinaciji niskopodnog i srednjepodnog autobusa, kapaciteta 100 putnika, sa 35 sedišta.

Cena tog autobusa biće od 130.000 do 140.000 evra.

Autobus je prilagođen prigradskim linijama i lošijim putevima i jeftiniji je od niskopodnog.

Baltić je objasnio da se za novi model autobusa od Mercedesa dobija samohodna šasija na kojoj su već ugrađene glavne komponente-motor, osovina, upravljački sistem, a Ikarbus radi produžavanje te šasije sa devet na 12 metara i nadogradnju šasije i samog autobusa.

On je napomenuo da se autobusa proizvodi pod strogom kontrolom Mercedesa i da se proces prati preko četiti kontrolne tačke.

"Ikarbus je do sada prošao tri kontrolne tačke i Mercedes je bio izuzetno zadovoljan kvalitetom i brzinom radova koje je Ikarbus završio," dodao je Baltić.

Mercedes je na prvoj kontrolnoj tački sagledavao da li je Ikarbus sposoban da bude nadograđivač Mercedesove samohodne šasije, druga tačka je bilo sagledavanje tipa autobusa i dostavljanje Mercedesu tehničkog rešenja. Treća kontrolna tačka je bila kada je Ikarbus napravio fizički kostur novog autobusa, a četvrta će biti onda kada Ikarbus u potpunosti bude završio autobus, objasnio je Baltić.

Ukoliko, kako je rekao, Ikarbus prođe i tu poslednju kontrolnu tačku, Mercedes će dozvoliti da na taj novi model autobusa, koji se pravi u Ikarbusovoj fabrici u Zemunu, bude stavljen poznati mercedesov znak-zvezda i tada će Ikarbus postati autorizovani nadograđivač na njihovim šasijama.

"Taj mercedesov znak na Ikarbusovim autobusima predstavlja garanciju kvaliteta kupcima,"dodao je Baltić, istakavši da će to biti velika izvozna šansa za Ikarbus u zemlje okruženja, ali i u zapadnu Evropu.

On je ponovio da su za novi model autobusa već jako zainteresovani veliki domaći prevoznici i transportne firme, a postoji zainteresovanost i komapanija iz okruženja pre svega Hrvatske.

Proizvodnja novog autobusa u saradnji sa Mercedesom je velika šansa i za domaću privredu i nastojimo da ugradimo što više domaćih komponenti u novi model autobusa i sada imamo oko 60 domaćih dobavljača, dodao je Baltić.

On je napomenuo da proizvodnja novog modela ne znači da će Ikarbus samo to raditi, nego će zadržati i svoj sadašnji proizvodni program proizvodnje solo i zglobnih vozila, sa evro pet motorima, za koje postoji potražnja na domaćem tržištu.

Baltić je naglasio da će Ugovorom o saradnji sa Mercedesom biti obuhvaćeno i to da će se u Mercedesovom školskom centru u Krnješevcima kraj Beograda obučavati svi zaposleni Ikarbusa, od proizvodnih radnika do menadžera.

Najčitanije SADA:

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Srpski autobus sa znakom Mercedesa do 13. marta

Izvor: Blic, 08.Mar.2014

Prvi autobus, koji se sa znakom Mercedesa, proizvodi u Ikarbusu, biće završen do 13. marta, a proizvodnja tog autobusa predstavljaće veliku izvoznu šansu Srbije i mogućnost za uposlenje srpskih komponetaša i proizvođača opreme, izjavio je Tanjugu generalni direktor Aleksandar Vićentić...Prvi...

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.