Srpska hrana za ceo svet

Izvor: Vesti-online.com, 09.Feb.2019, 01:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Srpska hrana za ceo svet

Na Svetskom sajmu voća i povrća u Berlinu među 90 zemalja i 3.200 izlagača ponovo se predstavila Srbija sa više od 20 firmi koje su kvalitetom i raznovrsnom ponudom privukle dosta stranih partnera.

Moderni štand izlagača iz Srbije posetili su predsednik vlade Vojvodine Igor Mirović i ambasador Srbije Dr Dušan Crnogorčević. Mirović je istakao da su se naši izlagači bolje organizovali nego ranije kada su neke kompanije veoma stidljivo pojedinačno nastupale.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com <<
Iz Vojvodine se predstavilo osam kompanija i grad Sombor, a nastup su finansirali gradovi i pokrajinska vlada.

Iz mesta Pudarci kod Grocke na sajam je pristigla firma PDM Agro frut koja poseduje najveći distributivni centar za sveže voće i povrće. Predstavnik ove firme Aleksa Milovanović kaže da su do sada učestvovali na sajmovima u Moskvi i Minhenu.

- U Berlin smo stigli s namerom da se sretnemo sa dosadašnjim kupcima, a možda i da nađemo nove, kako bismo se širili na evropskom tržištu. Saradnici iz Rusije su nas već posetili na štandu. Naši proizvodi, od jagoda do jabuka uglavnom se distribuiraju na rusko tržište - kaže Milovanović.

Firma DVA Sagal agrar specijalizovala se za proizvodnju paradajza u Kraljevici kod Rume, a njen direktor Aleksandar Janković kaže da su ranije učestvovali samostalno na sajmu u Berlinu.

- Ovog puta nastupamo u okviru privredne komore i imamo pozitivna očekivanja. Glavni proizvod nam je čeri paradajz, a mogućnosti izvoza su velike, jer je reč o plodu koji dugo ostaje svež, pa može da se izvozi na sve kontinente - veli Janković.

Đorđe Ćirić je već peti put na sajmu u Berlinu sa firmom Ćirić agro MĐŽ. Pozitivna iskustva su već stekli na sajmovima u Dubaiju i Londonu.

-Uobičajeno je da svakoga dana sajma pridobijemo po jednog kvalitetnog kupca, što nije loš prosek. Prvog dana smo već imali dva dobra razgovora - zadovoljan je Ćirić koji kaže da im 260 hektara kod Titela donosi godišnje oko 25.000 tona jabuka. Oko 70 odsto proizvodnje ide za Rusiju, a ostalo za Skandinaviju, Ujedinjene Arapske Emirate, i nešto malo za Nemačku, Austriju i Veliku Britaniju.

Porodična firma Selekt frut postoji šest godina i prvi put je na nekom sajmu. Jabuke su na prvom mestu jer ih imaju do 10 meseci u godini. Tokom maja i juna izvoze se

jagode, a potom trešnje, breskve, nektarine, šljive, kruške i drugo voće, najviše u Rusku Federaciju.

Ova firma iz Subotice otkupljuje jabuke po Srbiji, skladišti ih u hladnjačama u Tavankutu, a zatim iz luke u Rijeci izvozi prema Africi, Singapuru, Maleziji, Senegalu i nekim zemljama Bliskog istoka.

- Na našem štandu smo obavili već prvih sati nekoliko razgovora s partnerima s Bliskog istoka, koji su naša ciljna grupa - zadovoljna je menadžer prodaje i distribucije Valentina Andrić.

Menadžer firme Forest fud Anja Ćirković kaže da se šumskim voćem i pečurkama bave već 10 godina. U EU izvoze organsko voće, maline, kupine, borovnice, trešnje i jagode.

- Učestvovali smo na sajmu u Srbiji, a sa gotovim prozvodima kao što su džemovi, bili smo na sajmu u Njujorku. Naš štand je na udarnom mestu paviljona Srbije, pa ljudi nalete na nas čim uđu. Potpuno smo zadovoljni - kaže Anja čiji suprug Danijel zbog sastanaka nije imao ni minut vremena za razgovor.

O asortimanu kompanije Pju Beri menadžer Aleksandra Nikolić kaže da sadrži jagodičasto voće, a da je u planu proširenje na jabuke, breskve i kajsije.

- Prodajemo samo sveže voće i zbog toga imamo svoje hladnjače. Plantaže su nam između Kraljeva i Raške. Ovo nam je prvi veliki sajam, iako već pet godina izvozimo na evropsko i rusko tržište. Polako prodiremo u Dubai, a želja nam je da se proširimo na Bliski istok - zadovoljna je Aleksandra, koja kaže da zainteresovani stalno dolaze na njihov štand.

Firma Eko Fungi bavi se organskom prozvodnjom pečuraka koje se sa otkupljenim organskim povrćem suše i prodaju kao dodatak jelima.

Koriste tehnologiju dehidratacije, gde se pečurke i povrće suše na 40 stepeni što odgovara temperaturi na suncu. Tako se maksimalno sačuvaju nutritivne vrednosti, pa se prilikom potapanja u hladnu vodu dobija proizvod sa svojstvima svežeg.

Menadžer Kostić vidi nedostatke u promociji i plasiranju proizvoda.

- Trebaju nam partneri preko kojih bismo izvozili u druge zemlje. Naš proizvod je organski sertifikovan za područje Srbije i EU. Imali smo nekoliko zanimljivih razgovora s trgovcima, ali i sa proizvođačima hrane koji imaju samo deo proizvodnje, pa bi ostatak procesa mogli da ostvare u saradnji sa nama - kaže Kostić.

Nastavak na Vesti-online.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.