Izvor: RTS, 01.Dec.2018, 11:30 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Srednjoškolci „fićom” došli do pobede
Ideja o pružanju usluga turističkog razgledanja grada u popularnom „fići”, osvojila prvo mesto na regionalnom takmičenju srednjoškolaca u preduzetničkim veštinama „Poslovni izazov”.
Takmičenje je u Kragujevcu je okupilo 110 učenika iz 23 srednje škole iz cele Srbije. Petočlani timovi sastavljeni od učenika iz različitih škola dobili su zadatak da osmisle proizvod ili uslugu pomoću kojih >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << će privući turiste u Centralnu Srbiju.
Uz pomoć poslovnih mentora kreirali su biznis planove za svoje ideje koje su na kraju dana u trominutnoj prezentaciji predstavili članovima žirija i publici.
Pobedu je odneo petočlani tim učenika Ekonomsko-trgovinske škole u Požarevcu, Ekonomske i Prve tehničke škole u Kragujevcu, Gimnazije "Kralj Petar Prvi" u Topoli i Gimnazije u Batočini.
„Uz slogan Mali fića ide u nova otkrića, turistima bismo pružili priliku da osete pravi duh naše zemlje, uz tradicionalnu muziku i domaće vanilice. Cilj naše usluge je da se u korisnicima probudi duh predaka i osećaj starog doba, ali i da se podigne svest o kulturi i značaju Srbije kroz istoriju”, kažu Milica, Lazar, Tamara, Nikolija i Anđela - članovi pobedničkog tima.
Članovi tri prvoplasirana tima obezbedili su sebi mesto u Nacionalnom finalu koje će biti održano u januaru u Beogradu, a pobednici na nacionalnom nivou učestvovaće na Poslovnom izazovu zapadnog Balkana, u aprilu 2019. u Podgorici, zajedno sa vršnjacima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.
Takmičenje "Poslovni izazov" je pokrenuto pre deset godina sa namerom da podstakne srednjoškolce da upotrebe svoje veštine na inovativan način kako bi unapredili svoj preduzetnički duh i povećali svoje mogućnosti za zapošljavanje.
„Cilj ovog takmičenja je da se učenicima pruži intenzivno jednodnevno iskustvo koje im omogućava da iskoriste svoje potencijale”, objašnjava Darko Radičanin iz organizacije „Dostignuća mladih u Srbiji”, da nauče kako se radi u timu sa nepoznatim ljudima i razvijaju svoje prezentacijske veštine dok istovremeno sastavljaju realan biznis plan.”