Srbija brend i zastave za nadu

Izvor: Politika, 26.Apr.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Srbija brend" i zastave za nadu

Kako su ljudi iz dijaspore konkretnim projektima vratili tračak normalnog života u mnoge sredine Kosova i Metohije

Neki su mnogo pričali, a malo uradili za stanovnike Kosova i Metohije, a ljudi iz dijaspore i Institut za javnu diplomatiju sa sedištem u Briselu, s predsednikom Zoranom Milinkovićem, povukli su konkretne poteze koji će u nekim opkoljenim enklavama pomoći da se vrati nada u bar malo svetliju budućnost. Jedno od takvih mesta je i Štrpce koje se nalazi podno >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << čuvenih skijaških terena na planini Brezovici: tu je prvo projektovana a potom i sprovedena ideja koja će bivšu krojačku zadrugu, gde je svojevremeno bilo zaposleno stotinak ljudi, izvesti na put oporavka.
Zoran Milinković godinama živi i radi u Parizu i jedan je od osnivača Instituta za javnu diplomatiju koji okuplja ljude iz dijaspore željne da pomognu svima u domovini kojima je to potrebno. U poslednje vreme sve njihove akcije usredsređene su na Kosmet zbog suštinske ugroženosti našeg življa u južnoj srpskoj pokrajini, i to ne samo bezbednosno već i ekonomski, što je jednako značajno za opstanak svakog čoveka i njegove porodice.

Zoran Milinković kaže da imaju više od hiljadu projekata i da su spremni da ih, prema situaciji na terenu, prilikama, mogućnostima, ali i uslovima, predstave i pomognu u njihovoj realizaciji.

Baveći se prikupljanjem i slanjem novčane pomoći našim ljudima, ustanovili su da je mnogo svrsishodnije ponuditi im nešto konkretno kao što su stado ovaca, desetina priplodnih krava ili hiljade sadnica malina. Ukoliko se nekome uruči novac, brzo bude potrošen na osnovne životne potrebe, a ne na proizvodnju i zapošljavanje čitave porodice. Međutim, ako se dobije stado od 50 ovaca, ima puno posla za čitavu familiju: da ih čuvaju, strižu vunu, muzu, plasiraju ovčije i jagnjeće meso, prave sir i druge proizvode. Isto je i sa kravama, a sadnice malina moraju da se okopavaju, zalivaju, režu, beru, sortiraju i nose na otkupna mesta, dakle, to je puno posla za više porodica tokom čitave godine.

Takav način pružanja pomoći našim ljudima pokazao se kao pun pogodak, nastavio je Milinković. Slično je učinjeno u Štrpcu, a ideja o šivenju i plasmanu nacionalnih zastava za svaku srpsku kuću u svetu naišla je na jednako odobravanje i u dijaspori i u krojačkoj zadruzi u kojoj mašine nisu pokrenute već godinama.

Sve je spojeno sa projektom "Srbija brenda": na istom mestu šiju se majice, kape, šalovi sa ovdašnjim duhovitim sloganima koji su osvojili mnoge nagrade u svetu i kod nas. Četrdesetak radnika je ponovo ušlo u fabriku i selo za mašine, a prvi plasmani robe bili su uspešni; od daljih porudžbina zavisi koliko će ljudi povremeno ili stalno raditi u svojoj nekadašnjoj krojačnici. Zoran Milinković ne tvrdi da je ovo univerzalni recept za sve, ali misli da svakako onaj ko radi ne vodi politiku, a ako ne vodi politiku, onda ne misli o ratu pa bio Srbin ili Albanac.

Ištvan Dekanj

[objavljeno: 26.04.2007.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.