Izvor: B92, 09.Sep.2014, 15:33 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Srbija: Kako da turisti brže dođu do destinacija?
Vožnja Dunavom od Beograda do Đerdapa vodenim letelicama u trajanju od četiri sata jedan je od predloga za unapređenje mobilnosti turista.
Foto: Gregor Joham / Flickr.com
Taj projekat je implementiran pod vođstvom Austrijske agencije za životnu sredinu, trajao je dve godine, a na njegovoj realizaciji sarađivalo je 14 partnera iz šest podunavskih zemalja.
Cilj projekta je razvoj održive mobilnosti duž reke Dunav uz promociju železničkog, autobuskog, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << biciklističkog i brodskog transporta i širenje koncepta održivog turizma u celom regionu Dunava.
Kako je saopšteno na završnoj konferenciji, 11 partnera na projektu je razvilo 25 održivih paketa mobilnosti za potrebe turista. Državni sekretar Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine Danilo Golubović istakao je da je ovaj projekat vrlo važan za Republiku Srbiju, pre svega zbog značaja reke Dunav za našu zemlju i čitav region.
Dunav protiče kroz 10 zemalja na svom putu do Crnog mora, a osnovni cilj projekta Transdanube je identifikacija novih, kreativnih rešenja za održivu dostupnost gradova i regiona duž Dunava.
"Projekat želi da unapredi njihovu međusobnu povezanost ekološki prihvatljivim sredstvima i načinima transporta", rekao je Golubović, dodajući da je poseban fokus stavljen na ekološki prihvatljivu transportnu dostupnost turističkih područja i nacionalnih parkova. Generalni sekretar Danube Competence Centra Boris Čamernik kazao je Tanjugu da su njegova organizacija i partneri iz Razvojne agencije istočne Srbije (RARIS) radili na uspostavljanju turističkih ponuda vezanih za vikend ture do Sremskih Karlovaca, Pančeva, Vinče, Smedereva, Velikog Gradišta...
Direktor RARIS-a Vladan Jeremić rekao je da bi vodenim letelicama do đerdapske klisure godišnje moglo da bude prevezeno ukupno 20.000 putnika, a računica je pokazala da bi karta u jednom pravcu od Beograda do Velikog Gradišta koštala 24 evra, a do Tekije 42 evra.
Tokom sprovođenja projekta partneri su izradili transnacionalni izveštaj u kome je prikazano stanje održive mobilnosti, kao i primere dobre prakse, a izrađena je interaktivna mapa koja pokriva celu površinu Dunava, od njegovog izvorišta do delte, zajedno sa tampon zonom od oko 75 kilometara, sa obe strane reke.