Srbija: Kako da turisti brže dođu do destinacija?

Izvor: B92, 09.Sep.2014, 15:33   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Srbija: Kako da turisti brže dođu do destinacija?

Vožnja Dunavom od Beograda do Đerdapa vodenim letelicama u trajanju od četiri sata jedan je od predloga za unapređenje mobilnosti turista.

Foto: Gregor Joham / Flickr.com

Taj projekat je implementiran pod vođstvom Austrijske agencije za životnu sredinu, trajao je dve godine, a na njegovoj realizaciji sarađivalo je 14 partnera iz šest podunavskih zemalja.

Cilj projekta je razvoj održive mobilnosti duž reke Dunav uz promociju železničkog, autobuskog, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << biciklističkog i brodskog transporta i širenje koncepta održivog turizma u celom regionu Dunava.

Kako je saopšteno na završnoj konferenciji, 11 partnera na projektu je razvilo 25 održivih paketa mobilnosti za potrebe turista. Državni sekretar Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine Danilo Golubović istakao je da je ovaj projekat vrlo važan za Republiku Srbiju, pre svega zbog značaja reke Dunav za našu zemlju i čitav region.

Dunav protiče kroz 10 zemalja na svom putu do Crnog mora, a osnovni cilj projekta Transdanube je identifikacija novih, kreativnih rešenja za održivu dostupnost gradova i regiona duž Dunava.

"Projekat želi da unapredi njihovu međusobnu povezanost ekološki prihvatljivim sredstvima i načinima transporta", rekao je Golubović, dodajući da je poseban fokus stavljen na ekološki prihvatljivu transportnu dostupnost turističkih područja i nacionalnih parkova. Generalni sekretar Danube Competence Centra Boris Čamernik kazao je Tanjugu da su njegova organizacija i partneri iz Razvojne agencije istočne Srbije (RARIS) radili na uspostavljanju turističkih ponuda vezanih za vikend ture do Sremskih Karlovaca, Pančeva, Vinče, Smedereva, Velikog Gradišta...

Direktor RARIS-a Vladan Jeremić rekao je da bi vodenim letelicama do đerdapske klisure godišnje moglo da bude prevezeno ukupno 20.000 putnika, a računica je pokazala da bi karta u jednom pravcu od Beograda do Velikog Gradišta koštala 24 evra, a do Tekije 42 evra.

Tokom sprovođenja projekta partneri su izradili transnacionalni izveštaj u kome je prikazano stanje održive mobilnosti, kao i primere dobre prakse, a izrađena je interaktivna mapa koja pokriva celu površinu Dunava, od njegovog izvorišta do delte, zajedno sa tampon zonom od oko 75 kilometara, sa obe strane reke.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.