Spasavanje se nastavlja

Izvor: RTS, 16.Jan.2012, 16:58   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Spasavanje se nastavlja

Spasilačke operacije na brodu "Kosta Konkordija" se nastavljaju. Pronađena još jedna žrtva, a 29 osoba se vode kao nestale. Kapetan Frančesko Sketino približio je brod ostrvu Điljo kako bi ugodio šefu konobara koji je rodom sa tog ostrva, piše "Korijere dela sera".

Posle prekida spasilačkih operacija zbog pomeranja broda, potraga za nestalima u olupini luskuznog broda za krstarenje "Kosta Konkordija" se nastavlja, javlja Rojters.

Bila to čista slučajnost >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << ili neko zlokobno predviđanje, kapetan italijanskog broda Frančesko Sketino rekao je, u intervjuu 2010. godine, da nikada ne bi želeo da se suoči sa scenarijom koji je zadesio "Titanik".

U intervjuu češkom dnevniku Dnes, Sketino je rekao da ne bi želeo da bude u ulozi kapetana "Titanika", ali i napomenuo da savremeni brodovi mogu da prevaziđu sve situacije.

"Zahvaljujući pripremama, danas može da se reši bilo kakva problematična situacija", rekao je tada Sketino, dodajući da je bezbednost putnika na prvom mestu, preneo je AFP.

Portparol vatrogasaca Luka Kari rekao je da su pomeranja broda vrlo mala i da trenutno nisu opasna.

Pre nekoliko sati potraga je prekinuta zbog propadanja broda i opasnosti da sklizne sa grebena na koji se nasukao. Tada je saopšteno da je brod potonuo više od devet centimetara vertikalno i 1,5 centimetara horizontalno i da je zbog toga naređena evakuacija.

U međuvremenu, u potopljenom delu broda pronađena je još jedna žrtva brodoloma, pa se tako broj mrtvih popeo na šest. Još 29 osoba vodi se kao nestalo, saopštio je danas predstavnik obalske straže. Povređeno je oko 60 putnika i članova posade.

Italijanski mediji pišu da je brodolom nastao ljudskom greškom. Tako Korijere dela sera navodi da je uzrok prevrtanja broda greška kapetana.

Naime, kapetan broda "Kosta Konkordija" približio je brod ostrvu Điljo kako bi ugodio šefu konobara koji je rodom sa tog ostrva, piše italijanski list.

Kapetan Frančesko Sketino je pred nesreću pozvao šefa konobara Antonela Tjevolija na komandni most.

"Antonelo, dođi da vidiš, sasvim smo blizu tvog Đilja", rekao je Sketino, prema svedocima koje citira list.

Nedelju dana ranije, Tjevoli je trebalo da ode na odmor, ali je morao da ostane na brodu pošto mu nije pronađena zamena. Kapetan Sketino zato je hteo da mu učini uslugu time što je ogroman brod približio stenovitoj obali toskanskog ostrva, navodi dnevnik.

Putnici koji su preživeli brodolom najradije bi sve zaboravili. Među njima je i bračni par Vujović iz Beograda.

Maja Vujović rekla je da nije bilo nikoga od mornara ili kapetana ko bi vodio evakuaciju, već su se manje-više sami organizovali.

"Osetila se panika, vrištanje, ljudi koji ulaze u čamce... Naravno, tu je bilo i ljudi koji su bili opremljeni. Ljuba je pokušavao da me ubaci u čamac i uspeo je tek u četvrti da me ugura.", kaže Maja Vujović.

Ljuba Vujović rekao je da ono što su doživljavali stvarno je ličilo na "Titanik".

"Haos, strah, dezorganizacije, čamci koji nisu mogli da se spuste, ljudska borbe za goli život, stravična situacija. Možete da zamislite kako zvuči kada se naginje brod koji ima još deset spratova iznad vas", priča Ljuba Vujović.

Tjevoli se odazvao pozivu, nagnuo se preko ograde i upozorio kapetana da se brod nalazi previše blizu obale. Međutim, do udara je došlo odmah potom, piše Korijere dela sera.

Šef konobara dao je izjavu obalskoj straži i trebalo bi da je ponovi u policiji, u okviru istrage kojom treba da se utvrdi uzrok nesreće.

U međuvremenu, novi problemi muče italijanske vlasti, pošto se u olupini nalazi 2,380 tona goriva.

"Ovo je ekološka tempirana bomba", ukratko je ocenio gradonačelnik ostrva Điljo Serđio Orteli.

Ogromna ljudska greška

Italijanski ministar odbrane Đampaolo di Paola, koji je bivši admiral italijanske mornarice, rekao je da je uzrok katastrofe "ogromna ljudska greška".

"Brodovi takvih dimenzija ne mogu da plove toliko blizu obale zato što se tamo, kao što je poznato, nalaze stene", izjavio je ministar na televiziji RAI 3.

Kompanija "Kosta", koja je vlasnik broda, optužila je kapetana za greške, uključujući rutu i ponašanje u trenutku nesreće, kao i napuštanje broda pre putnika.

Javni tužilac u Grosetu Frančesko Veruzio kaže da će istraga odgovoriti na mnoga pitanja: zašto se kapetan odlučio na tako rizičan manevar, zašto se toliko približio obali, a nije smeo to da uradi.

Sa druge strane, Kapetan Frančesko Sketino, koji sve to negira, nalazi se u pritvoru.

"Bili smo pod pritiskom da u datom momentu, hladne glave, donesemo ispravnu odluku i skoro svi putnici su spaseni. Mi smo poslednji napustili brod. Podvodna stena na koju smo naleteli nije bila prikazana na nautičkoj mapi. Naprotiv, karta je ukazivala na to da je tu, kuda smo prolazili, bila duboka voda", naveo je Sketino.

U prilog teorijama da je razlog tragedije običaj kruzera da prođu blizu ostrva kako bi pozdravili stanovnike, list Stampa objavio je pismo iz avgusta prošle godine.

U njemu gradonačelnik Đilja, Serđo Orteli, zahvaljuje kapetanu "Kosta Konkordije" na "neverovatnom spektaklu" koji je priredio stanovnicima ostrva prilikom jednog prethodnog prolaska tim putem.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.