Izvor: Politika, 28.Jul.2014, 21:35 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Smenjeni direktori javnih preduzeća
Niš – Vlada Srbije je smenila Branimira Božovića, direktora Državne lutrije Srbije, a preporučila je Skupštini Akcionarskog društva „Železnice Srbije” da razreši Dragoljuba Simonovića sa mesta direktora tog javnog preduzeća. Preporučeno je i da Nadzorni odbor Aerodroma „Nikola Tesla” razreši Velimira Radosavljevića i imenuje Sašu Vlaisavljevića, kao i da sa mesta direktora „Diposa” smeni Kostadina Popovića i imenuje Đoka Krivokapića. Premijer Aleksandar Vučić je >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << na sednici vlade u Nišu, koja je upriličena povodom obeležavanja stogodišnjice početka Prvog svetskog rata, rekao da su razrešeni i direktori Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije, „Dunav osiguranja” i Agencije za bezbednost saobraćaja.
„ I u’Elektroprivredi Srbije’ će morati da bude temeljnih promena”, rekao je Vučić, koji je naveo da je mnogima nudio da preuzmu loša preduzeća, pa će odgovor čekati i naredna dva-tri dana.
Premijer je najavio da će do kraja avgusta biti promenjeno oko 70 odsto menadžmenta u javnim preduzećima: „Negde ćemo birati vršioce dužnosti već ovih dana, negde ćemo menjati samo direktore, a negde i nadzorne odbore, ali u svim tim preduzećima raspisaćemo javne konkurse i biraćemo ljude koji su stručni, najbolji u pojedinim oblastima”.
„Mislim da će v. d. direktora ’Dunav osiguranja’ biti Mirko Petrović, što je dobra vest za tu kompaniju”, rekao je Vučić uz napomenu da je reč o dobrom stručnjaku, iako je bio njihov politički protivnik.
Vlada je odlučila da počne postupak pripajanja privrednog društva „Koridori Srbije” Javnom preduzeću „Putevi Srbije”. Vučić je rekao da su iz partijskih i političkih razloga ova preduzeća razdvajana da bi se lakše podelio plen, a spajanje preduzeća značiće uštedu.
Na konferenciji za novinare posle svečane sednice vlade Vučić je primetio da su te kompanije bile „partijske prćije”, te da je najveći broj smenjenih iz SNS-a, ali je dodao da on s tim nema problem. „Naučili smo da neretko vidimo krivca u nekom drugom, a da svoj rad retko ili nikada ne analiziramo. Mi ćemo svoj rad analizirati i videćete da je gotovo sve ispunjeno, sem jedne stvari – nisu smanjene plate u javnom sektoru i nisu počele mere fiskalne konsolidacije.”
Na sednici vlade u Nišu, upriličenoj povodom obeležavanja stogodišnjice početka Prvog svetskog rata, premijer Vučić je najavio da će 3. avgusta predstaviti građanima šta je vlada do sada uradila i da će potom obilaziti Srbiju kako bi objasnio građanima šta se mora činiti. „Pa da polako Srbija krene”, naglasio je Vučić.
Na početku sednice vlade u Nišu, gde je pre tačno sto godina primljen telegram kojim je Austrougarska objavila rat Kraljevini Srbiji, premijer Vučić je poručio da se Srbija diči svojom istorijom, ali da želi da u budućnosti bude zemlja prosperiteta u kojoj se više neće ratovati.
Vučić je kazao da razlog održavanja sednice Vlade Srbije u Nišu nije samo stota godišnjica početka Prvog svetskog rata, već, pre svega, to što Vlada Srbije nije beogradska, već srpska vlada: „Odsad ćemo češće držati sednice vlade i druge važne događaje van Beograda da nam se ne bi cela Srbija preselila u Beograd, a da mi ništa ne preduzimamo da to zaustavimo”.
„Vreme koje smo propuštali moramo da nadoknadimo u naredne dve-tri godine, ako budemo imali energije, volje i podrške”, rekao je Vučić na konferenciji za novinare nakon sednice i dodao da građani prvi put imaju priliku da vide da vlada ima jasan plan i program, kojeg se drži, kako je rekao, kao pijan plota.
Jučerašnja sednica Vlade Srbije pobudila je veliko interesovanje žitelja grada na Nišavi. Kada su ulazili u zgradu univerziteta, gde je zasedala vlada, građani su aplauzom pozdravili Aleksandra Vučića i većinu ministara.
D. Spalović i agencije
-----------------------------------------------------------
Srbija u 2016. sa najvećim privrednim rastom u Evropi
Vučić je juče izjavio da će Srbija 2016. godine verovatno biti zemlja sa najvećim privrednim rastom u Evropi: „Mi ćemo biti pod pritiskom za manjom državnom pomoći posle mera fiskalne konsolidacije, imaćemo više novca za državnu pomoć, to jest za finansiranje, za podršku investitorima koji dolaze u našu zemlju, i nećemo odustati od toga zato što nećemo pristati da zemlju uvodimo u recesiju 2015. i 2016. godine”.
Rad pod pritiskom
Obraćajući se predstavnicima medija, premijer Vučić konstatovao da neretko vlada i novinari imaju drugačije stavove, izrazivši zahvalnost za to, jer, kako je rekao, kritika je vladu terala na težak, naporan i užurban rad: „Radili smo pod pritiskom i ja ću nastaviti lični pritisak na članove vlade”.
Reforma javne uprave kreće odmah
Premijer Vučić je izjavio da će odmah biti započeta reforma javne uprave i administracije i da veći deo tog posla mora da počne pre kraja godine. „Ako me pitate kada, odgovor je odmah, ali ne možemo sve zakone odmah da pripremimo”, rekao je Vučić odgovarajući na pitanje novinara kada će početi reforma javne uprave.
On je kazao da je 2000. godine u vladi bilo 9.500 zaposlenih, a danas ih ima 29.000. Premijer je ocenio da je ključni problem zemlje u tom periodu bio to što su se kupovali glasovi i štitile političke pozicije, što je dovelo do takvih rezultata.
Perišić: Ne smemo zaboraviti hrabre srpske vojnike
Niš – Gradonačelnik Niša Zoran Perišić poručio je juče da Srbija ne sme da zaboravi hrabrost i neverovatne žrtve naroda za svoju slobodu i srpske vojnike koji su doživeli golgotu Albanije: „Tada su pobedili obični ljudi – seljaci, domaćini, bogati, siromašni, oni koji su živeli od zemlje i za zemlju Srbiju i ne smemo ih nikada zaboraviti”, izjavio je Perišić na svečanoj sednici Vlade Srbije u Nišu, prenosi Tanjug.
On je zahvalio premijeru Srbije Aleksandru Vučiću i ministrima što su sednicu održali u Nišu, u gradu u kojem je, kako je rekao, „promenjena istorija ne samo Srbije već i celog sveta”.
---------------------------------------------------
Direktori kojima se ljulja fotelja
„Železnice Srbije”
Dragoljub Simonović je s mesta predsednika opštine Grocka u decembru 2012. imenovan za direktora „Železnica Srbije”.
Ovaj funkcioner Srpske napredne stranke dobar deo radnog veka proveo je u „Železnicama”, gde je od mesta mašinskog kontrolora došao do pozicije predsednika omladine te članakolegijuma ovog preduzeća. Po zanimanju je bio mašinskikonstruktor, ali je nedavno završio treći stepen na Fakultetu za poslovne studije u Banjaluci, a četvrti na Fakultetu za preduzetnički biznis Univerziteta „Union – Nikola Tesla”.
Na početku mandata je razotkrio da su službene automobilekoristili svi, od direktora do sekretarica, a da su pojedini vozači u toku radnog vremena stavljali taksi table na službena kola i taksirali. Ovo preduzeće, koje važi za jednog od najvećih gubitaša, na benzin je trošilo mesečno 100 miliona dinara, a za fiksne telefone četiri miliona dinara.
Ubrzo je i sam počeo da troškari i koristi beneficije: naslužbena putovanja u prvih šest meseci potrošio oko160.000 evra, a na poslovni ručak na kojem su se jeli tartufi i pušile kubanske cigare znao je da potroši i po 1.500 evra.Planirao je i da sagradi podvožnjak ispod pružnog prelazanedaleko od svoje kuće u Vrčinu. Unutrašnja kontrola „Železnica Srbije” nedavno je, kako su preneli mediji, utvrdila da je postojala namera da se opljačka železnička imovina u iznosu od šest miliona evra rashodovanjem 431 teretnog vagona.
Aerodrom „Nikola Tesla”
Velimir Radosavljević je kao kadar Ujedinjenih regiona Srbijena mesto direktora imenovan 2008, posle afere „Bojan Krišto”. On nije bio visoki funkcioner stranke i nijepominjan u bilo kakvom političkom kontekstu. U biografijimu piše da je diplomirao i doktorirao na Mašinskom fakultetu, da u Francuskoj je radio na projektu „Erbas 340” i da je član Britanskog kraljevskog aeronautičkog društva.
Nedavno je uhapšen, pa pušten da se brani sa slobode zbog sumnje da je zloupotrebom položaja oštetio ovo preduzeće zapribližno 1,8 miliona evra. Navodno je odobrio popust od20 odsto na aerodromsku taksu mađarskom niskotarifnom avio-prevozniku „Vizeru” nakon pregovora koje je samostalno i mimoprocedure vodio s tom kompanijom.
Direktorat za civilno vazduhoplovstvo
Vlada je Milana Živanovića u januaru prošle godineimenovala za vršioca dužnosti direktora. Na ovo mesto je napredlog SPS-a došao sa pozicije direktora JAT keteringa.Za a vreme sankcija i bombardovanja bio je direktor beogradskog GSP-a.
„Dunav osiguranje”
Marko Ćulibrk je na funkciji direktora od kraja2012. kaokadar SPS-a.
Kompanija je u gubicima 4,2 milijarde dinara.
Direktor prima platu od 670.000 dinara, a plate ostalihdirektora su po nekoliko stotina hiljada dinara.
„Putevi Srbije”
Zoran Drobnjak je na čelu JP „Putevi Srbije”od 2007, kada gaje na čelo tog preduzeća postavila vlada Vojislava Koštunice na preporuku Velimira Ilića. Od tada do danasDrobnjak je u fotelji „Puteva Srbije” preživeo i vlade Mirka Cvetkovića i Ivice Dačića. Imao je običaj da kaže da nije član nijedne stranke. Kada je Milutin Mrkonjić pokušao da ga smeni 2010. zbog kašnjenja na Koridoru 10, uzaštitu su pritekli Ivica Dačić, lider SPS-a i VericaKalanović, potpredsednica URS-a. Krajem prošle godine postavljen je za vršioca dužnosti uprkos aferama.
Tužilaštvo za organizovani kriminal podiglo je optužnicuprotiv njega zbog sumnje da je, zajedno s bivšim ministromOliverom Dulićem i njegovim saradnikom Nebojšom Janjićem, zloupotrebio službeni položaj, čime je preduzeću„Nuba invest” pribavljena korist od 2,5 miliona dinara na štetu budžeta Srbije. U izveštaju DRI o završnom računubudžeta za 2010. utvrđeno je da „Putevi Srbije” nisu poštovali Zakon o javnim nabavkama, te da za javne nabavke uvrednosti od 34 milijarde dinara (300 miliona evra) nisu pokretali postupak javnih nabavki, već su za popravku iodržavanje puteva angažovali preduzeća u okviru „Nibens grupe”.
„Koridori Srbije”
Dmitar Đurović jekrajem 2012. došao na glavnu menadžersku poziciju „Koridora Srbije”, s mesta predsednika saveta za privredu SNS-a u Opštinskom odboru Rakovice. U tommomentu je bio vlasnik nekoliko firmi u blokadi, a tokomkarijere biznismena bavio se uvozom dečjih igračaka, svile iporcelana iz Kine, rashladnih vitrina iz Evrope i građevinarstvom.
Kritike na njegov rad prvi je uputio tadašnji ministargrađevine Velimir Ilić kada je izbio problem sa hrastom na Koridoru 11, rekavši da je direktoru „Koridora Srbije”važniji biznis od poslova za koje je zvanično zadužen, da ne može da ga pronađe jer u „Koridorima” provodi dva sata dnevno, kao i da je podneo „falš izveštaje” Vladi Srbije o iznosu penala zbog kašnjenja radova na Koridoru 11.Ministar, kako prenosi Tanjug, tvrdi da uprkos nerešavanjuproblema sa hrastom kod Savinca, koji se isprečio neimarima na autoputu od Ljiga prema Čačku, za sada nijenaplaćen ni dinar odštete zbog kašnjenja radova na Koridoru11.
Inače, „Koridori Srbije” postoje kao nezavisno preduzeće od2009, kada je odlučeno da se izgradnja autoputeva poverijednoj firmi, koja će biti odgovorna za raspisivanje tendera, projektovanje i izgradnju, kao i da se izdvoji iz „Puteva Srbije” kako se novac namenjen izgradnji autoputeva ne biprelivao na drugu stranu.
„Srbijašume”
Igor Braunović, zamenik generalnog direktora JP„Srbijašume”, već duže vreme upravlja tim javnimpreduzećem. On je kadar PUPS-a, a njegovo ime se provlačilo kroz tabloide zbog toga što je navodno u razmaku od sedammeseci kupio dva stana u centru Beograda.
„Lutrija Srbije”
Branimir Božović je imenovan za v.d. direktora krajem 2012.
„Lutrija Srbije” pravi gubitke uprkos tome što se premijeizdvajaju iz 50 odsto onoga što ljudi uplate, a napravili su gubitak od 1,6 miliona evra.
M. U. A
objavljeno: 29.07.2014