Smeće bode oči šetačima

Izvor: Blic, 16.Jan.2008, 10:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Smeće bode oči šetačima

Gomile snega, pocrnelog od prljavštine, "začinjene" kesama i papririma na vrhu prizor su koji Beograđani mogu zateći šetajući ovih dana obalama Save i Dunava. Zimsku "idilu" dodatno kvare i plastične flaše, granje, mulj i nanosi koji su se sakupili oko nasipa i splavova, a koje danima niko ne čisti.

Iako imaju obavezu da to čine, pojedini vlasnici splavova ni ovih dana, ali ni inače, ne vode preterano računa o izgledu obala i čistoći vode oko svojih objekata. Gomile >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << plastičnih flaša skoro da su uobičajeni prizor, a jedan od krivaca za takvu situaciju je i sneg koji, topeći se, "donosi" prljavštinu.

- Sneg se otopio, pa sada lepo možemo da vidimo koliko smo prljali obale, šetališta i samu reku. Dosta đubreta voda je sa sobom donela kako se sneg topio. Veliko čišćenje priobalja imamo svake godine na proleće kad se voda povuče, a tri puta nedeljno radimo na uklanjanju đubreta sa zelenih površina - kaže Vladimir Bogićević, tehnički direktor u JKP "Gradsko zelenilo" koje je zaduženo za čišćenje i uređenje priobalja.

Čišćenje đubreta oko objekata na vodi, pa i dela vodene površine, obaveza je njihovih vlasnika. To propisuje i gradska odluka o korišćenju mesta za postavljanje plovnih objekata po kojoj je vasnik dužan da uklanja otpatke oko objekta i nanos reke.

Iz "Zelenila Beograd" kažu da su, kad je doneta ova odluka, vlasnicima splavova ponudili da angažuju ovo preduzeće na čišćenju priobalja i akvatorije, po ceni od 10 dinara po kvadratu, ali da je bilo vrlo malo zainteresovanih.

Lepša strana šetnje pored reke je što je od početka ove godine, na Savskom i Dunavskom keju, na potezu od mosta "Gazela" do Hotela "Jugoslavija", zabranjen prilaz motornim vozilima. Međutim, bez obzira zabranu, pojedini nesavesni i bahati vozači i dalje pokušavaju da svojim četvorotočkašima dođu do same obale, a posledica toga su i razorovane zelene površine.

Krajem 2007. godine na delu obale od Ušća do "Jugoslavije" postavljena je metalna ograda dužine 1,7 kilometara i drvena u dužini od oko 500 metara. Pored ograda, na ovom potezu postavljene su i žardinjere i dve "kontrolne" rampe. Jedna se nalazi nalazi se kod Vojne ustanove u Zemunu, a druga je ispod Brankovog mosta.

- Svi vlasnici splavova dobili su informaciju o režimu ulaska još pre Nove godine. U međuvremenu su izdate i nalepnice kako bi vozila za dostavu, u propisanim terminima, mogla slobodno da ulaze. Vlasnici su se sami javljali i uzimali propusnice i do sada nismo imali većih problema - kaže Bogićević.

Prema njegovim rečima, Beograđani uglavnom ne uništavaju postavljeni inventar, ali se događaju i takvi incidenti.

- Na delu šetališta, u blizini splava "Dijalog" i "Koliba", neko svakodnevno pomera žardinjeru tešku više od tone po pet metara levo i desno. Mi je non-stop vraćamo na mesto ali ujutru, kad ekipe izađu na teren, žardinjera uvek bude pomerena. Pretpostavljam da to neko radi noću - objašnjava Bogićević.

U kućicama na "kontrolnim punktovima" već petnaestak dana radi obezbeđenje, ali ni oni nisu imali većih problema sa Beograđanima.

- Malo se bune, ali na kraju svi ipak ispoštuju propis. Za sada je sve dobro, mada, postoji mogućnost da sa lepim vremenom bude i više problema. Tada će biti daleko više ljudi koji će dolaziti u šetnju ili na neki od splavova. Verovatno će biti potrebno obezbediti i veći parking - ispričao je jedan od radnika na kontrolnoj rampi.

Prema njegovim rečima, vozila za snabdevanje dolaze u propisanim terminima, radnim danima od 9 do 13 a vikendom od 8 do 10 sati.

Pravi se biciklistička staza

Na delu šetališta oko Brankovog mosta radnici su juče "razbijali" postojeću stazu kako bi na njoj na proleće nikla nova biciklistička staza.

Inicijativa za izgradnju novih i obnovu starih biciklističkih staza potekla je od Opštine Novi Beograd koja saradnji na ovom projektu ima sa Direkcijom za gradsko i građevihsko zemljište i izgradnju Beograda. U okviru ovog projekta biće napravljeno oko 50 kilometara novih biciklističkih staza kojima bi trebalo da budu povezani svi delovi opštine.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.