Izvor: B92, 03.Avg.2012, 21:34 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Smanjuje se broj dojene dece
Beograd -- U Srbiji se smanjuje broj dece koja se u prvih šest meseci hrane samo majčinim mlekom, naveo je UNICEF povodom 20. godišnjice Nedelje dojenja.
UNICEF je ukazao i na problem "agresivnog reklamiranja veštačke hrane".
Kako je navedeno na sajtu UNICEF-a za Srbiju, prema najnovijem istraživanju, svega 13,7 odsto beba u Srbiji je isključivo dojeno.
Uprkos nedvosmislenim dokazima o dobrobiti dojenja za dete, majku i zajednicu, stopa dojenja na globalnom >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << nivou porasla je od 1995. Do 2010. godine sa 32 na svega 39 odsto.
"Ako bi dojenje bilo efikasnije promovisano i ako bi žene bile zaštićene od agresivnog reklamiranja zamena za majčino mleko, videli bismo više dece koja preživljavaju i napreduju, sa nižim stopama bolesti i neuhranjenosti", rekao je izvršni direktor UNICEF-a Entoni Lejk.
UNICEF je istakao da podržavanjem dojenja zemlje u razvoju mogu svake godine da spreče smrt miliona dece mlađe od pet godina.
Kako se ukazuje, prepreke na putu ka unapređenju dojenja su i neetične marketing kampanje kojima proizvođači promovišu veštačku hranu za bebe.
Problem predstavljaju i slabe nacionalne politike i zakoni koji ne podržavaju porodiljsko odsustvo, kao i nedovoljno poznavanje svih rizika kojima je izložena beba koju majka ne doji.
Rizik za smrt bebe u prvih šest meseci je 14 puta veća kod nedojene, nego dece koja se hrane isključivo majčinim mlekom.
UNICEF: U Srbiji svega 13 odsto beba isključivo dojeno
Izvor: Blic, 03.Avg.2012
U Srbiji se smanjuje broj dece koja se u prvih šest meseci hrane samo majčinim mlekom, naveo je danas UNICEF povodom 20. godišnjice Nedelje dojenja i ukazao na problem "agresivnog reklamiranja veštačke hrane"...Kako je navedeno na sajtu UNICEF-a za Srbiju, prema najnovijem istraživanju, svega 13,7...
U Srbiji se deca sve manje doje
Izvor: Radio 021, 03.Avg.2012
U Srbiji se smanjuje broj dece koja se u prvih šest meseci hrane samo majčinim mlekom, naveo je danas UNICEF povodom 20. godišnjice Nedelje dojenja i ukazao na problem "agresivnog reklamiranja veštačke hrane".