Skupština: Zašto više para ide privatnicima nego GSP-u

Izvor: Mondo, 30.Nov.2018, 18:52   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Skupština: Zašto više para ide privatnicima nego GSP-u

Današnju sednicu Skupštine grada obeležela je rasprava zamenika gradonačelnika Vesića i bivšeg gradonačelnika Đilasa o subvencijama za prevoz i građevinskim dozvolama.

Foto: Mondo/ Stefan Stojanović Ilustracija

Šef odborničke grupe Saveza za Srbiju Dragan Đilas kritikovao je na sednici Skupštine grada stanje u javnom gradskom prevozu tvrdeći da se iz gradskog budžeta previše novca izdvaja za privatne prevoznike, na šta je zamenik gradonačelnika Goran >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << Vesić rekao da je Đilas ostavio dug privatnim prevoznicima od 1,5 milijardi dinara.

Đilas je rekao da se iz gradskog budžeta previše novca izdvaja za privatne prevoznike, a da se, s druge strane, smanjuju subvencije za GSP.

GSP Beograd nedostaje čak 200 vozača, ali...

Naveo je da su izdvajanja za privatne prevoznike od 2013. do danas porasle sa 6,2 milijarde dinara na 15 milijardi dinara, dok su subvencije za GSP u istom periodu porasle sa 7,5 na 9,5 milijardi.

''To je suština problema. Ili treba smanjiti subvencije privatnim prevoznicima ili povećati GSP-u'', rekao je Đilas.

On je dodao da je gradska vlast 2015. godine potpisala novi ugovor sa privatnim prevoznicima i da su u toj godini privatnici dobili 9,5 milijardi dinara i da iz godine u godinu rastu davanja za privatne prevoznike, a smanjuju se za GSP.

A u Beogradu nova linija autobusa - 4444

''U 2016. godini privatni prevoznici su iz budžeta dobili 12,7 milijardi, a GSP je ostao na 8,5 milijardi dinara, da bi ove godine privatnicima dodeljeno 15 miljardi dinara, a GSP-u 9,5 milijardi'', rekao je Đilas.

Vozači ubuduće u uniformama

Vesić je naveo da svi vozači, kada je reč o privatnim prevoznicima, moraju da imaju uniforme, a da će se putnici zatečeni bez karte u privatnom prevozu kažnjavati sa 5. 000 dinara. Takođe, dodao je da će se privatni prevoznici kažnjavati ukoliko nemaju kamere i wi-fi, a ako vozilo nije čisto kazna će biti 20.000 dinara.

Nakon toga, za govornicu je izašao zamenik gradonačelnika Goran Vesić želeći da odgovori Đilasu koji je u tom trenutku napustio skupštinsku salu.

"Uteče čovek. Ne mogu da verujem, on je uvek tako hrabar, dobaci sa vrata i pobegne. To vam je Đilas", ironično je prokomentarisao Vesić.

Vesić je preciziraoda je danas kilometraža svih linija javnog gradskog prevoza Beograda 54.098 kilometara, a da je 2012. godine, kada je Đilas vodio grad, bila 35.238 kilometara.

"Mi smo poslednjih godinu dana uveli 20 novih autobuskih linija", rekao je Vesić.

Istakao je da je Đilas 2013. godine ostavio dug prema privatnim prevoznicima od 1,5 milijardi dinara.

"Toliko nije plaćao njihove usluge, pa su nas svi oni tužili, a mi smo u međuvremenu isplatili 260 miliona,od 2014. godine plaćamo obaveze prema svim prevoznicima u Beogradu na vreme. Nema kašnjenja i to možete da pitate svakog prevoznika u glavnom gradu", dodao je Vesić.

Skupština Beograda: Spomenik kralju, prihvatilište deci

On je rekao da privatne prevoznike u Beogradu nije uvela aktuelna gradska vlast, već da su uvedeni krajem 90-ih godina.

"Za nas nema razlike između privatnog i drzavnog prevoznika. Svi su oni u sistemu i svi moraju da poštuju pravila", dodao je Vesić.

Na današnjoj sednici usvojeno je nekoliko nacrta aneksa ugovora o javno-privatnom partnerstvu u oblasti javnog gradskog, prigradskog i lokalnog prevoza, a prema rečima Vesića jedna od važih stvari unete u te anekse tiče se obaveze da svi zaposleni kod privatnih prevoznika kupuju bus plus kartice.

Nastavak na Mondo...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.