Šest traka za bolji život

Izvor: Večernje novosti, 21.Jun.2015, 21:28   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šest traka za bolji život

SVAKOG dana oko 1.530 građevinaca odlazi na trasu budućeg auto-puta između čačanske Preljine i Ljiga. Tamo gde su nekada bile prostrane njive, pašnjaci, reke, brda... sada se već prepoznaju trake širokog puta, koji će, nadaju se Čačani i Gornjomilanovčani, već krajem naredne godine doneti bolji život. Na deonici dugačkoj 40 kilometara, prvi i drugi sloj asfalta postavljen je u levoj traci na oko 24, a u desnoj na skoro 25 kilometara. Asfaltirano je i nepunih 10 kilometara lokalnih >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << puteva. - Samo pre godinu dana sve je izgledalo drugačije. Svi smo bili skeptični, verovali smo da će od auto-puta ostati samo zamisao. Ali, ovi radnici ne odustaju. Rade dan i noć, i već sada se vide obrisi auto-puta. Alal im vera kada uspeše da onim grdosijama od mašina prođu kroz brdo, da sagrade ovolike mostove - priča nam Milisav Senić iz Brđana, sela kroz koje tik uz domaćinstva prolazi trasa ove saobraćajnice. Između Ljiga i Preljine ukupno će biti 66 mostova, a do sada je završeno 55, dok je izvršenje radova na preostalih 11 od 20 do 90 procenata. U JP "Koridori Srbije" vele nam da će svi mostovi biti izgrađeni u ovoj godini.HRAST ĆE BITI UKLONjEN HRAST star više od 600 godina, koji se nalazi na trasi auto-puta nedaleko od Savinca, zbog čijeg su najavljenog uklanjanja protestovala mnoga udruženja, ali i brojni građani i istaknute ličnosti, po svemu sudeći će biti - posečen. Naime, kako saznajemo, izvođač radova dobio je nalog da radove u zoni starog hrasta nastavi prema projektu i dinamici izvođenja radova, što znači da neće biti izmeštanja trase radi obilaženja drveta. Projektom je predviđeno pet tunela na ovoj trasi, a u dva - "Brđani" (450 metara) i "Šarani" (885 metara) već su probijene obe cevi. U tunelu "Savinac", čija je dužina 270 metara, leva tunelska cev iskopana je do 226, a desna do 134 metra. Iako je planirana izgradnja tunela "Golubac" (125 metara) trenutno se, kako saznajemo, razmatra varijanta da se tunel, ipak, ne radi, i u toku je za tu ideju izrada projekta. Na petom tunelu - "Veliki Kik" (200 metara) započeti su radovi na izradi prvog reda šipova prema izmeni projekta usled sanacije klizišta. - Glavni izvođač radova je firma "Azvirt" iz Azerbejdžana, a očekivani rok završetka svih radova na trasi od Ljiga do Preljine je 25. avgust 2016. godine. Ovaj deo auto-puta projektovan je kao brdsko-dolinska varijanta i na ovoj deonici predviđena je izgradnja dve petlje, u Takovu i Preljini, kao i tri odmorišta - ispričala nam je Sanja Stavrić iz "Koridora". - Vrednost radova je 308 miliona evra. Radnici, od kojih je većina iz Srbije, kažu nam da se raduju svakom novom metru asfalta. - Srećni smo iako mnogi od nas nisu porodice videli i po mesec dana. Znamo da će put ovom kraju naše zemlje doneti boljitak u svakom pogledu. Generacije posle nas putovaće ovuda, brže i lakše će stizati do svojih odredišta. Valjda će se nekada nas neko setiti - ispričali su nam neumorni građevinci. Žitelji okolnih mesta, kroz koja prolazi ova saobraćajnica, više puta su se žalili na uništene lokalne puteve kojima danonoćno tutnje veliki kamioni, mašine..., na blato i prašinu... Pretili su i blokadama, ali se uglavnom sve brzo rešava dogovorom sa izvođačima. - Problemi sa meštanima su lokalnog karaktera, javljaju se od samog početka radova. Ipak, svakodnevno se rešavaju - kažu nam u "Koridorima". - Bilo je problema oko pristupa parcelama i objektima, zbog prekinutih neucrtanih i neregistrovanih lokalnih vodovoda, kao i oko oštećenja lokalnih puteva, koji se redovno popravljaju i održavaju. Po završetku radova ovi putevi će od strane izvođača biti vraćeni u prvobitno stanje. Čačani, ali i Požežani, nadaju se da će se u skorije vreme nastaviti i izgradnja auto-puta prema Požegi i dalje ka Crnoj Gori. Saznajemo da su u toku pregovori Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i potencijalnih koncesionara za dalji nastavak izgradnje ove važne saobraćajnice.

Nastavak na Večernje novosti...






Povezane vesti

Auto-put ipak ruši hrast od 600 leta

Izvor: B92, 22.Jun.2015, 08:39

Radovi na deonici auto-puta od Preljine do Ljiga teku planiranom dinamikom. Prvi asfalt postavljen na 25 kilometara druma. Završetak saobraćajnice avgusta 2016...Svakog dana oko 1.530 građevinaca odlazi na trasu budućeg auto-puta između čačanske Preljine i Ljiga...Tamo gde su nekada bile prostrane...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.