Samo jedan pilot u kabini pre pada

Izvor: B92, 26.Mar.2015, 09:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Samo jedan pilot u kabini pre pada

Podaci iz kokpita srušenog aviona ukazuju da je jedan od pilota napustio kabinu pre nego što je letelica počela da se spušta, ali u nju nije mogao da se vrati.

To je za "Njujork Tajms" rekao jedan od istražitelja u jeku istrage o uzroku pada aviona kompanije “Džerman vings” koji se u utorak sa 150 putnika i članova posade srušio u Francuskim Alpima.

Viši vojni zvaničnik uključen u istragu rekao je da je razgovor između članova posade tokom prvog dela >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << leta iz Barselone bio rutinski i “opušten”. Zatim, kako audio zapis ukazuje, jedan od pilota je napustio kokpit i nije mogao da ponovo uđe.

"Čovek sa spoljne strane kabine lagano kuca na vrata, ali nema odgovora. Zatim udara jače, ali odgovora ni tada nema. Odgovora uopšte nema”, rekao je istražitelj, dodajući da se kasnije na snimku čuje da neko pokušava da razvali vrata pilotske kabine.

Iako deluje da podaci iz crne kutije ukazuju na okolnosti koje su se dešavale pre pada aviona, oni otvaraju i mnogobrojna pitanja.

Ne znamo još uvek iz kog razloga je jedan pilot napustio kokpit. Ono što je sigurno poznato je to da je pred sam kraj leta drugi pilot bio sam u kabini i nije otvarao vrata”, rekao je on.

Vrata u kokpitu "erbasa A320" imaju tri električne brave i u normalnim uslovima leta su zaključana, ali se mogu otvoriti spolja. Više o ovome možete saznati u posebnoj vesti.

Za sada se ne zna koji je od pilota napustio kabinu, kapetan leta ili kopilot.

Potvrdu da je jedan od pilota bio sa druge strane zaključanih vrata dobile su i agencije AP i AFP.

Audio zapisi su samo produbili misteriju o okolnostima pod kojima se srušio "erbas A320", a francuski eksperti su čak otvoreno govorili o mogućnosti da je letelica namerno oborena.

Letelica "Džerman vingsa" je čak 18 minuta gubila visinu pre udarca u planinu, a iz kokpita u tom periodu nije stigao nijedan poziv upomoć, pokazuje istraga.

Prema mišljenju stručnjaka britanskog BBC, piloti su se verovatno onesvestili jer nisu tražili pomoć, što implicira da je u avionu došlo do radikalne promene pritiska.

Pročitajte još:

Od poletanja u Barseloni, avion Džerman vingsa je počeo da dobija na visini celim letom preko Sredozemnog mora, da bi već samim prelaskom na nebo iznad kopna Francuske, na visini od 11.418 metara počeo da pada.

Konačna zabeležena visina bila je 2.370 metara.

Tim koji istražuje pad aviona se juče oglasio, rečima da je avion krenuo da gubi visinu neposredno po slanju poslednje poruke komandnom tornju, koja je bila “rutinska“.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.