Izvor: N1 televizija, 20.Apr.2017, 16:42   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Samo jedan javni punjač za električna vozila u Beogradu

U Srbiji postoji između 100 i 200 električnih automobila, koji su privremeno registrovani i samo jedna javna punionica u Beogradu, dok ostali vlasnici svoje punjače drže u garažama.

Izvor: N1

Nakon što je u većem broju zemalja doneta odluka o zabrani prodaje automobila na dizel i benzin do 2025, električna vozila postaju jedina alternativa. Za njihovo korišćenje neophodno je izgraditi infrastrukturu. Postojanje javnog punjača samo na jednom mestu u Srbiji pokazuje >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << da infrastruktura za uvođenje električnih vozila trenutno ne postoji.

Svi koji poseduju takav automobil pune ga u svojoj garaži, punjačem koji dobiju uz automobil: „U celu oblast tog e-mobilitija Srbija se kasno uključuje, što na neki način i ne mora da bude tako loše jer mi nismo zemlja koja može da finansira globalne infrastrukturne projekte sama“, kaže Ivan Vulović iz Nacionalne asocijacije električnih vozila.

Iz Nacionalne asocijacije kažu da su Vladi predočili predloge, izmene i dopune zakonske regulative u tom smislu. Ono što se bez zakona može "promotivno" uraditi jeste registracija takvih vozila i to privremena:

„Postojala je inicijativa uvoznika automobila kod nas da se izjednače hibridi i elektromobili. Sve ono što se kod nas dešava jeste suština promocije el automobila kod nas. Ne postoji zakonska forma kojom bi se to regulisalo“, navodi Dejan Bojović, savetnik za energetiku.

Iz Ministarstva saobraćaja najavljeno je postavljanje prvih punionica na autoputevima, zbog velikog broja stranaca koji prolaze kroz Srbiju. S obzirom na to da je u reć o velikoj investiciji, kako bi se finansirala izgradnja celokupne infrastrukture?

„Finansijski to su ogromne investicije koje u razvojnom smislu nadmašuju mogućnosti ove zemlje u ovom trenutku. Reću ću vam samo da su tu u pitanju milijarde ulaganja u razvoj takvih stvari. Mi možemo da razvijamo neke punjače u nekoj domaćoj priči. Razvijaćemo praktično neki domen do 50 kilovata punjača, preko toga nije realno da se to razvija ovde u Srbiji“, objašnjava Vulović.

Proizvodnja punjača mogla bi da bude primamljiva za veliki broj investitora. Uloga države je, kako kažu poznavaoci, da za to stvori zakonkse uslove. U ovom trenutku Srbija je proces izgradnje objekata za punjenje električnih vozila uvrstila u strategiju Puteva Srbije. Sledeći važan korak je promena strategije EPS-a. Ukoliko bi se u narednih godinu dana to završilo, Srbija bi, prema procenama poznavaoca, kaskala otprilike sedam godina za Evropom.

Nastavak na N1 televizija...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta N1 televizija. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta N1 televizija. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.