Šabić: Stanje zaštite podataka o ličnosti loše, zabrinjavajuće

Izvor: Prva.rs, 14.Maj.2015, 14:52   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šabić: Stanje zaštite podataka o ličnosti loše, zabrinjavajuće

Šabić je članovima skupštinskog Odbora za pravosuđe predstavio izveštaj o sprovođenju zakona o zaštiti podataka o ličnosti i o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja za 2014. godinu, u kome piše da je u oblasti zaštite podataka o ličnosti poverenik prošle godine okončao postupanje u 2.200 predmeta, što je uvećanje od oko 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
U izveštaju piše i da je imao 11.387 predmeta - 8.749 iz oblasti slobodnog pristupa informacijama i 2.638 >> Pročitaj celu vest na sajtu Prva.rs << iz oblasti zaštite podataka o ličnosti, što je za oko 15 odsto više u poređenju sa 2013. godinom, za oko 33 odsto više nego u 2012. godini, 46 odsto više nego u 2011., tri puta više nego u 2010. ili čak 26 puta više nego u 2005. godini. 
Šabić navodi i da zabrinjava enormno visok i stalno rastući broj žalbi za pristup informacijama od javnog značaja. 
Dodao je da je mali broj slučajeva u kojima se ne postupi po izvršenju, ali da ipak postoje problemi sa izvršavanjem rešenja poverenika, te da su penali u nekim slučajevima dali rezultate, ali da i dalje to ne funkcioniše dobro.
Šabić je naveo i da od nekoliko desetina krivičnih prijava koje je podneo nijedna nije odbačena, ali da nijedna nije ni procesuirana i da je to teško objasniti.
Poverenik je naveo enormno veliki broj žalbi koje „gušse“, dodajući da ta institucija bez obzira na dobre ocene ne može da postigne ažurnost.
Veliki broj žalbi, prema njegovim rečima, podnosi se zbog takozvanog ćutanja, odnosno ignorisnja zahteva za dostupnost informacijama.
„Ako bi nadležni organi postupali po zakonu radikalno bi bio smanjen broj žalbi. Ako bi to uspeli da postignemo bili bi potpuno ažurna institucija i manje bi bilo nerviranja i troškova“, rekao je Šabić.
Inače, u izveštaju poverenika za 2014. godinu navedeno je da je i prošle godine nastavljen kontinuirani trend sve intenzivnijeg obraćanja građana i drugih subjekata, te da je on dobar kao potvrda rasta poverenja građana u instituciju Poverenika, ali da istovremeno predstavlja i potvrdu velikog broja problema u ostvarivanju prava.
Izvor: Tanjug

Nastavak na Prva.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Prva.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Prva.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.