GRADONAČELNIK ŠAPIĆ: Vrtići i udžbenici od septembra besplatni - kao što sam i obećao!

Izvor: SrbijaDanas.com, 30.Apr.2023, 19:33

GRADONAČELNIK ŠAPIĆ: Vrtići i udžbenici od septembra besplatni - kao što sam i obećao!

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić govorio je u intervjuu za "Blic" o brojnim temama koje su od vitalnog značaja za građane ali i o aferama i izazovima sa kojima se poslednjih meseci intenzivno suočava.

Svi učenici će imati besplatne udžbenike, kao što sam i obećao. Rekao sam to 100 puta i opet me pitate, samo zato što su, kako kažete, u nekim školama rekli da će biti, najverovatnije – ovim rečima Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, odgovara na pitanja >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << i dileme oko toga hoće li od septembra svi osnovci i srednjoškolci u prestonici dobiti besplatne komplete udžbenika, kako je najavio.

- Imate saopštenja Sekretarijata za obrazovanje, zvanično upućena pisma svim školama, budžetska sredstva obezbeđena, više puta od svih instanci Grada najavljeno... I vama je sve to jednako, koliko i ono što je izrečeno na nekom roditeljskom sastanku. Da ponovim, svi osnovci i srednjoškolci, kao što sam i obećao, dobiće od svog grada ceo komplet udžbenika u septembru. Kao i vrtići koji će od septembra biti potpuno besplatni, kao što sam i obećao, i od sada će Grad plaćati onu razliku od 5.500 dinara koju su morali roditelji da plaćaju do pune cene. Da me ne biste u sledećem pitanju pitali da ste čuli negde na pijaci da je neko rekao da i to neće biti.

UVODI SE NOVI I JEFTINIJI SISTEM NAPLATE KARATA

- Konačne cene karata će biti uskoro utvrđene od strane Sekretarijata za javni prevoz, jer smo na poslednjoj sednici Skupštine grada Beograda, odlukama koje smo doneli, omogućili Sekretarijatu da uđe u izmenu celog sistema prevoza. Odluka Skupštine je postala pravosnažna tek pre nekoliko dana, tako da očekujem da posle praznika, najkasnije do sredine maja, budu donete zone, tarife i cene u okviru novog sistema beogradskog javnog prevoza.

OD MAJA NOVE CENE PREVOZA ?!

- Ne znam gde je bilo reči od 1. maja?! Ja sam rekao da očekujem da u maju završimo jedan deo procedura koji će nam omogućiti da nam najbrže zaživi sistem naplate SMS-om. I da očekujem da ćemo do kraja leta, najkasnije, imati potpuno implementiran novi sistem prevoza sa svim njegovim segmentima. U to računam i kupovinu karata na kioscima, jer će nam za to biti potrebno koji mesec više. Mi menjamo sistem koji je funkcionisao skoro 15 godina, a ako neko misli da to za 10 dana može tek tako da se izvede, onda ili je zlonameran ili je potpuni laik - istakao je Šapić za Blic.

- Prvo, ne znam o kom tačno smanjenju pričate, kad je naplata padala godinama i došla do toga da samo 25 odsto onih koji se voze plaćaju prevoz. Drugo, zbog činjenice da će cene biti daleko niže nego do sada očekujemo da naplata poraste, a čak i ako na početku ne bude na nivou koji očekujemo, bar da se rastereti ljudima kućni budžet. Znači, tačno da budemo finansijski na istom nivou, a skoro je nemoguće da bude lošije za Grad nego sada. Biće korist, jer će za građane biti daleko jeftinije.

Još nešto mi je interesantno! Ovo pitanje koje ste mi sada postavili postavljaju najčešće oni koji nikad za ovih 15 godina nisu brinuli koliko je Grad na gubitku i kako to nadoknađuje, a u ogromnim je gubicima. Sada, kada mi pokušavamo da to promenimo, odjednom se pojavila “neviđena” briga za budžet Grada. Ali OK, valjda je i to potvrda da menjamo ključne stvari, a ne kozmetičke.

CENE KARATA U SKLADU SA POTREBAMA GRAĐANA

- Nisam video na društvenim mrežama, nego je broj ljudi koji nam je sugerisao za tu dnevnu kartu bio toliko veliki, da samo neozbiljna osoba na to ne bi reagovala. Valjda se sve što se u Gradu radi, radi zbog ljudi koji u njemu žive? To doživljavam kao sasvim normalnu stvar, da se reaguje u odnosu na njihove potrebe. Možda do usvajanja konačnih cena bude još neka promena, jer suština je da dođemo do optimalnog rešenja za sve. Svakako će javnost biti blagovremeno obaveštena kada se usvoji zvaničan novi cenovnik karata za prevoz.

KONTROLORI I VALIDATORI ODLAZE U PROŠLOST

- Zato što ni jedno ni drugo nije služilo svrsi. Validator je bio velika obmana koja je trebalo da učini sistem komplikovanim, a samim tim i “izuzetno naprednim”, da ne bi bilo ko do kraja pitao čemu služi. Validator ničemu nije služio! Obrađivao je samo 20 odsto putnika, a to je naplaćivano Gradu kao krucijalna informacija za podizanje kvaliteta prevoz. Kontrolori isto! Usporavali su sistem, zaustavljali vozila kad ljudi nisu hteli da plate kartu, nije ih bilo dovoljno... Sve to menjamo! Nema više zaustavljanja vozila, neće biti izbacivanja putnika, neće biti neprijatnosti. BELI će vam uručiti kaznenu kartu ako vas zateknu bez karte i nastavljate normalno dalje da se vozite.

“PONOSAN SAM ŠTO RASTURAM SISTEM KOJI JE ŠTETAN ZA GRAD..."

- Videli ste kakva se kampanja posle toga napravila protiv mene u delu medija. Svi mediji brane privatnu firmu kao oči u glavi, bez obzira na to što decenijama nanosi štetu Gradu. Eto, tu vam je odgovor! Između ostalog, niko nije želeo da mu se dogodi to što se meni dogodilo. Ti ljudi imaju pare, uticaj! Plate medije i oni rade kampanju. Danas to tako funkcioniše. Nikog više nije briga o opštem interesu i interesu ljudi zbog kojih smo tu - izričit je Šapić.

GRAD OŠTEĆEN ZA NAJMANJE TRI MILIJARDI DINARA

- Ono što imamo evidentirano jeste da je naplata od 2012. do 2022. pala sa devet, na šest milijardi dinara, ali to je samo ono što vidimo! Nadam se da ćemo ono drugo, što ne vidimo, tek otkriti u periodu ispred nas, kad sistem promenimo. Najviše je oštećen time što najveći broj ljudi smatra da je javni prevoz u Beogradu loš.

ŠAPIĆ O NAVODIMA BIRN-A

- Ideja je da se utvrdi istina! Jer i ovo je bio deo prljave kampanje koja je imala za cilj da sve ostane po starom. Da se sve ne bi završilo samo na spekulaciji i “presudi” koju je doneo deo plaćenih medija u okviru svoje kampanje, ja ću podneti prijavu da utvrdimo sve činjenice.

Prvo, da li je prekršen zakon i koji? Da li je počinjeno bilo koje krivično delo? Da li je neko pribavio ili imao nameru sebi da pribavi bilo koju vrstu koristi? Da li je neko imao nameru da nanese štetu Gradu? Da li je sve što smo čuli tamo autentično? Da vidimo sve! A ja sam već rekao, i ostajem pri tome, da su zahvaljujući tom čoveku (Milanoviću, prim. nov.) i celom timu ljudi koji je vodio razgovore s njima (“Kentkartom”, prim. nov.) razotkrivene stvari koje dosad nisu.

Time smo spasli Grad od dalje krađe i urušavanja. Otkriveno je da je ceo njihov sistem prevara i obmana koju su decenijama plaćali Beograđani. Na koji način je on do toga došao mene nije briga; šta im je pričao, da li ih je lagao, još manje! Važno je da li je učinio bilo šta loše što je oštetilo Grad Beograd. Sve što je dosad uradio bilo je od velikog interesa za Grad i za to imamo jasne dokaze. Videćemo da li postoje dokazi za suprotno.

Na kraju, apsurdno je da i oni najzlonamerniji u optužbi kažu da je “nameštao nabavku da bi zaštitio Grad”. Čak ni oni nisu rekli da je sebi hteo nešto da uzme! Videćemo šta je na tom snimku autentično i da li se posle toga dogodilo nešto na štetu Grada za šta ja ne znam. Zasad samo znam da smo zahvaljujući tim razgovorima razotkrili lažni sistem koji je uništavao naš javni prevoz. Još je zanimljivo da su tajno snimani i isečeni razgovori odneti samo u BIRN, a ne u policiju, i to tek kad sam ja objavio da ih iz svega izbacujemo. Ali polako...

“ODREĐENI DUBOKI SISTEMI BORE SE PROTIV UVOĐENJA REDA...

- Svuda postoje duboki sistemi, pa i u ovom sistemu. To su razne interesne grupe koje rade jedino sa ciljem sticanja svoje koristi.

ŠAPIĆ BEZ PODRŠKE SNS?!

- Ne želim da se bavim spekulacijama. Ja sam došao na ovo mesto da ostavim nešto iza sebe i uradim važne stvari za Beograđane, a ne da se bavim rekla-kazala.

NISAM UVREDIO ROME!

- Zašto?! Šta je sporno u tome što sam rekao? Jesam li nešto slagao, jesam li nekoga uvredio? To što su se osetili pogođenim oni koji na romskom pitanju decenijama uzimaju pare, a ništa nisu uradili ni za njih, ni za one koji žive u okruženju nehigijenskih naselja, to je već druga priča. Oni i treba da se osete pogođenim!

SAJAM ĆE BITI PRESELJEN U SURČIN

- To nije moja ideja. To je ideja koja je postojala i pre mene. Ja samo nemam ništa protiv nje, jer mislim da će taj deo grada gradnjom nacionalnog stadiona, Sajma, saobraćajnicom za auto-put koja je odskora urađena, biti “novi Novi Beograd” i deo grada sa najvećim razvojnim potencijalom.

BEZ KOMENTARA O VELIKOM NARODNOM POKRETU

- Nisam učestvovao u razradi tog projekta, tako da bi bilo neozbiljno da o njemu pričam na osnovu paušalnih informacija koje imam iz medija. Ako budem nešto više znao i budem imao mandat da o tome govorim u javnosti, govoriću. Do tada ne mogu ništa više od ovoga da kažem.

PRESELJENJE ZOO-VRTA IDE U DOBROM PRAVCU

- Ima do toga još dosta da se uradi, ali smo i po tom pitanju prvi koji smo konačno krenuli u realizaciju ideje o kojoj su mnogi samo pričali. Prvo je neophodno napraviti dobar idejni projekat, u šta smo već krenuli, pa ući u raseljavanje nelegalnog naselja, u šta smo takođe krenuli... Pa onda izrada projekta, pa projekat raseljavanja životinja. Ima tu još mnogo posla, ali smo mi prvi koji smo povukli prve korake u tom pravcu. Dosad je samo bila prazna priča od strane svih drugih, kao što rekoh.

"NEMAM MANDAT DA GOVOROIM O SEDNICI SKUPŠTINE SNS ZAKAZANE ZA 27. MAJ"

- Pretpostavljam, ali ne bih unapred licitirao. Mislim da je najbolje da o tome pitate predsednika stranke ili predsednika Izvršnog odbora, oni svakako znaju daleko više od mene i imaju mandat da o tome i govore.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.