ŠAJKAČA  ZA TIJANIĆA

Izvor: Kurir, 29.Okt.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

ŠAJKAČA ZA TIJANIĆA

Ogorčenje javnosti povodom izbora zaštitnog znaka Eurosonga 2008 ne uzbuđuje nikog od nadležnih

Ko je pobedio na Eurosongu 2007? Marija Šerifović ili Aleksandar Tijanić? Možda ovo još uvek zvuči samo kao pitanje, ali za koju godinu teško će se neko setiti „Molitve“, dok će tragovi onoga što je Tijanić uradio kada je reč o organizaciji ovog takmičenja lakih nota ostati kao crvenilo na obrazu koje se lako ne uklanja. Njegovo uplitanje počelo je, bukvalno, čim >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << je završeno glasanje za izbor pobedničke pesme u Helsinkiju. On trenutno pregovara sa gradskim čelnicima o hotelima, raspisuje nacionalno takmičenje za izbor voditelja, zaštitnog znaka, izgleda scene, daje 10.000 evra za pobednički rad od koga se gnuša i struka i javnost.

Povodom izbora pobedničkih radova na konkursu za vizuelni identitet i izgled scene predstojećeg Eurosonga 2008 polemike se ne stišavaju. Naprotiv, sve su žešći komentari koji se mogu čuti, ili pročitati na posebnom sajtu, koji je upravo i postavljen zbog, najblaže rečeno, upitnog izbora rešenja. Povodom nagrađenog rada pod šifrom „Mama 2008“ u obrazloženju se navodi da se žiri opredelio baš za ovaj logotip zato što je „skup znakova koje objedinjuje slična simbolika: muzika, Srbija, Evropa, ljubav, mladost, sreća...“. U saopštenju je još navedeno da se ovi simboli mogu kombinovati i prilagođavati, a da je novi identitet svež, dinamičan i stalno drugačiji, što su i karakteristike Eurosonga.

Kako šljiva, otisak napućenih usana, koje je prve kao svoj zaštitni znak patentirala Merilin Monro, i truba mogu biti razumljiva i prihvaćena slika Srbije, to verovatno zna samo Aleksandar Tijanić.

Ko je pobedio?

Nagradu u iznosu od 10.000 evra (u dinarskoj protivrednosti) za idejno rešenje scene dobio je rad pod šifrom „Confluence“.

Žiri je dodelio i tri nagrade za lokalni logotip - prvu nagradu, u iznosu od 5.000 evra, dodelio je radu pod šifrom „Mama 2008“, druga nagrada, od 3.000 evra, dodeljena je radu pod šifrom „Stardust“, a treću nagradu, u iznosu od 2.000 evra, dobio je rad pod šifrom „Grlo“.

Odluku o nagrađenim radovima doneo je stručni žiri u sastavu: Miodrag Tabački, scenograf, Slavimir Stojanović, dizajner, Ivan Stanković, direktor marketinške agencije „Communis“, i Tanasije Kunijević, šef grafike RTS. Povodom izbora pobedničkih radova na sajtu RTS navedeno je da je odluka žirija bila jednoglasna, a da će konačno rešenje znaka i scene biti prilagođeno potrebama i ukupnom vizuelnom identitetu Eurosonga 2008.[ antrfile ]

REKLI SU O...

Inspektor Blaža:

Bolje da su moju sliku stavili kao zaštitni znak, a ne voćke. Kada neko voli svoju zemlju kao što je ja volim, zaslužuje da i Evropa to vidi i da to bude zvanični znak!

Kornelije Kovač:

Mislim da je izbor trebalo prepustiti najkompetentnijim dizajnerima, ljudima od struke koji su se dokazali u svom poslu u evropskim okvirima. Šljiva i truba koje su predložene, nažalost, odavno su zaštitni znaci Srbije.

Tanja Vojtehovski:

Predložena, odnosno pobednička rešenja su katastrofalna. Slika šljive, trube i note su neinventivno urađeni i mislim da se svakako moraju promeniti, da se ne brukamo.

Komentari sa sajta

PORED ŠLJIVE I PRASENCE

- Mislim da bi pored šljive i trube trebalo da dodamo još i sliku pečenog praseta ili neke kobasice. Tako bi slika bila potpuna.

- Očekujem da se sad Velja Ilić prijavi za „Evropsko lice“ pa da ugođaj bude kompletan.

- Elem, najgori logo ikad.

- Hoću smenu Tijanića.

- Ovo je ubedljivo najgori logotip svih vremena. Morao sam da vidim koja je godin,a da proverim da nisam u 1957. Sramota, molim vas da ga promenite.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.